Gå til innhold

Hvor lenge 50/50?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Vi har tenåringsbarn med noen år mellom som bor 50/50. Supert samarbeid mellom oss foreldre, og vi ser barna omtrent på daglig basis begge to da de farter mye mellom oss.

Vi lurer på hvor lenge det er vanlig å holde på med annenhver uke?

Når slutter barna/ungdommene med dette, og hvordan har tema blitt tatt opp/overgangen vært for dere som har vært gjennom det? Vi har selvsagt fortalt at vi både er åpne for kortere/lengre intervaller og ett fast bosted, og at det er ungdommenes behov som er det viktige.

Her hos oss er det barn som trives godt med oss begge, men som jeg forstår synes det er litt slitsomt å pakke opp og ned og flytte frem og tilbake. Jeg har all verdens forståelse for dette, og ønsker å finne den beste løsningen vi kan.

Anonymkode: 976c2...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei.

Vi har tenåringsbarn med noen år mellom som bor 50/50. Supert samarbeid mellom oss foreldre, og vi ser barna omtrent på daglig basis begge to da de farter mye mellom oss.

Vi lurer på hvor lenge det er vanlig å holde på med annenhver uke?

Når slutter barna/ungdommene med dette, og hvordan har tema blitt tatt opp/overgangen vært for dere som har vært gjennom det? Vi har selvsagt fortalt at vi både er åpne for kortere/lengre intervaller og ett fast bosted, og at det er ungdommenes behov som er det viktige.

Her hos oss er det barn som trives godt med oss begge, men som jeg forstår synes det er litt slitsomt å pakke opp og ned og flytte frem og tilbake. Jeg har all verdens forståelse for dette, og ønsker å finne den beste løsningen vi kan.

Anonymkode: 976c2...382

Vet om flere som i ungdomstiden har valgt å bli lengre strekk hos foreldrene, 2,3 uker av gangen. Har og vært litt shopping mellom foreldrene, når det har blitt stilt krav og vært konflikter så drar de til den andre😂

AnonymBruker
Skrevet

Her pakkes det ingenting. De har alt de trenger hos meg og far. Så de holder på så lenge de vil. 

Anonymkode: 7016b...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss ble det en naturlig endring da de begynte på videregående. Ettersom det var bussforbindelse hos far valgte de å bo der, og komme til meg annenhver helg. Eldste bodde der ett år før han flyttet på hybel, og bodde da ca annenhver helg hos oss begge. Nå bor han hos oss, men reiser til sin far stort sett hver helg, og videre til andre destinasjoner derfra. Yngste har ikke helt bestemt seg for om hun blir boende hos far til neste år også eller om hun vil på hybel, men hun er sjeldnere enn annenhver helg her, fordi hun også har helgejobb nærmere far, og flere venner. 

Før de flyttet fordi de måtte var vi åpne på at de kunne velge noe annet enn 50/50 hvis de ville, kanskje fra 14-15 års alder? Litt av utfordringen med å bo mer hos den ene var turnusjobbing på oss begge, og at de på den måten hadde blitt mer alene, og uansett ikke fått mer tid med forelderen de bodde hos.

Anonymkode: c55f4...dfe

Skrevet

Jeg bodde hos mamma og var hos pappa i helger  da de bodde nærme hverandre. Men så kunne jeg være hos pappa når jeg ville da, jeg fikk hele tiden bestemme hva jeg ønsket selv 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her pakkes det ingenting. De har alt de trenger hos meg og far. Så de holder på så lenge de vil. 

Anonymkode: 7016b...e50

Takk for svar. Hvor gamle er de?

Sånn har vi hadd det også, alt er kjøpt inn dobbelt etc, og vi foreldre kjører mellom hvis noen mangler. Dette fungerte helt supert da de var 10 osv, men så begynner de å ha yndlingsklær som skal være begge steder, sko, mac, sminke og div av ditt og datt, så ble det plutselig pakking likevel av ting vi ikke kan kjøpe dobbelt av. Uansett hvor mye vi strekker oss med både kjøring og henting frem og tilbake for det ene og det andre, så forstår jeg så godt at det er slitsomt å "bryte opp" en gang i uka.

Anonymkode: e34ab...afd

AnonymBruker
Skrevet

Det avgjorde de selv ila tenårene. Eldste fikk en kjæreste på hybel og bodde nærmest 50-50 hos ham og meg et par år fra hun var 17. Da det ble brudd mellom dem, flyttet hun til meg en stund før hun flyttet helt ut. Hun ville ikke bo hos faren i det hele tatt.

Yngste orket ikke forholde seg til bag og to hjem da hun begynte på ungdomsskolen. Det var ikke alt man kunne skaffe dobbelt opp, og skolen + venner var nærmere faren. Så hun flyttet så og si permanent til faren ut ungdomsskolen. Og så motsatt da hun startet vgs, da ble det lettere å bo hos meg. 

Jeg syntes det var best at de fikk avgjøre dette helt selv, og mulighet til å få prøve løsninger som kunne passe dem. De måtte få en følelse av kontroll når vi fratok dem et stabilt familieliv som barn. 

Anonymkode: f22b1...5ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ut fra min erfaring har dere gjort alt riktig. La forespørslene komme fra barna om de kommer og når de kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...