Gå til innhold

Han vil ikke holde tale i morens bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

.. og så? Mange liker ikke taler, og ville følt at selskapet ble drastisk forbedret om man bare kuttet dem ut? 

Anonymkode: 021a5...480

Talene er da primært viktige for den som blir hedret i talen.

Man føler seg fort liten og uverdig dersom ingen vil si et fint ord i en viktig anledning.

Anonymkode: 036fc...1f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

.. og så? Mange liker ikke taler, og ville følt at selskapet ble drastisk forbedret om man bare kuttet dem ut? 

Anonymkode: 021a5...480

Og de fleste liker taler, setter stor pris på det, og synes det er en viktig del av slike anledninger. 

Det å stille seg opp og si noen fine ting til mine nærmeste ved spesielle anledninger er viktig for meg, og det samme er det å få det tilbake når jeg er i sentrum. Om jeg var i et bryllup der ingenting ble sagt ville jeg syntes det var veldig merkelig. 

Anonymkode: e1b3a...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje han ikke gleder seg over å få en stefar…

Anonymkode: edece...260

Da er man kreativ

"Det er godt å se hvor lykkelig du er, mamma, og jeg gleder meg til å feire kjærligheten sammen med så mange av våre nærmeste i dag"

Anonymkode: e1b3a...2bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Talene er da primært viktige for den som blir hedret i talen.

Man føler seg fort liten og uverdig dersom ingen vil si et fint ord i en viktig anledning.

Anonymkode: 036fc...1f4

Noen, kanskje, definitivt ikke jeg.

Men altså, når det å snakke offentlig er noe så mange har så mye problemer med, hvorfor MÅ man da? 

Det finnes mange måter å vire kjærlighet på, hvorfor skal man forlage at folk gjør det på en måte de finner intenst ubehagelig..? 

Anonymkode: 021a5...480

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen, kanskje, definitivt ikke jeg.

Men altså, når det å snakke offentlig er noe så mange har så mye problemer med, hvorfor MÅ man da? 

Det finnes mange måter å vire kjærlighet på, hvorfor skal man forlage at folk gjør det på en måte de finner intenst ubehagelig..? 

Anonymkode: 021a5...480

Jeg tenker det er helt normalt å strekke seg litt for de man er glad i. 
 

TS har vel heller ikke egentlig sagt at mannen har gitt uttrykk for at å holde taler gjør han unormalt engstelig.

Anonymkode: 036fc...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker det er helt normalt å strekke seg litt for de man er glad i. 
 

TS har vel heller ikke egentlig sagt at mannen har gitt uttrykk for at å holde taler gjør han unormalt engstelig.

Anonymkode: 036fc...1f4

Nei, det har han ikke gitt uttrykk for. Det jeg reagerer mest på er at han tar det som en selvfølge at han verken skal holde tale eller noe annet. derfor jeg prøvde å gi et inntrykk i innlegget om at moren gjør mye for dem men at de generelt ikke gjør noe tilbake for henne. -ts

Anonymkode: 58107...12e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen, kanskje, definitivt ikke jeg.

Men altså, når det å snakke offentlig er noe så mange har så mye problemer med, hvorfor MÅ man da? 

Det finnes mange måter å vire kjærlighet på, hvorfor skal man forlage at folk gjør det på en måte de finner intenst ubehagelig..? 

Anonymkode: 021a5...480

Det er et eller annet som har sviktet fullstendig i oppdragelsen/skolen i Norge, da så mange er redd for public speaking.

I USA så må du, der er det opp å presentere, debattere, fra ung alder. Og man gjør det med den største selvfølgen.

For meg var det noe som krevde en del trening og ubehag. Men det går, man venner seg til det. Og jeg mener det er en egenskap man må ha. Om det så er å klare å ytre sin mening i foreldregruppa eller styremøte i sameie, kunne presentere en sak i et møte på jobb, eller holde en tale til mannen din eller konfirmanten din. 

Anonymkode: e1b3a...2bd

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at han ikke kan gjøre dette for moren sin når hun spør! Bidrar han for henne på andre måter? Eller er han generelt en bortskjemt unge når det gjelder henne? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ei som aldri kommer til å holde tale noensinne pga angst, så har jeg null problemer med å skjønne at han ikke vil. Nå vet jeg ikke grunnen til at han ikke vil, men for min del ville alternativet vært at jeg hadde grudd meg, kastet opp og blitt fysisk dårlig bare for en tale. Holder ikke tale i mitt eget bryllup en gang, så å holde for noen andre er ikke aktuelt. Har aldri holdt tale. 
Hvorfor er det så viktig med disse talene? Kan ikke han gjøre noe annet hyggelig for moren sin? 

Anonymkode: 57d1d...1f7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (Akkurat nå):

Så leit at han ikke kan gjøre dette for moren sin når hun spør! Bidrar han for henne på andre måter? Eller er han generelt en bortskjemt unge når det gjelder henne? 

Jeg har inntrykk av at moren er en pleaser som tar mer vare på dem enn omvendt. Jeg kan jo ta feil, vi har ikke vært sammen altfor lenge, men det er mitt inntrykk. Jeg hadde respektert om han ikke turde og var ærlig på det. Men som nevnt så er det hans fremstilling av en selvfølge over å ikke skulle bidra som er mest urovekkende.. kanskje jeg egentlig ser meg litt blind og at det er slik jeg føler pga ting i vårt forhold også. 

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold en kort, hyggelig tale du. 

Anonymkode: 5862d...ac5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hold en kort, hyggelig tale du. 

Anonymkode: 5862d...ac5

Det skal jeg ☺️

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Hadde gitt beskjed at jeg skulle holde tale, og spurt om han hadde noe han ville jeg skulle nevne i talen på vegne av ham, feks hvor snill hun er med barna sine.. Og hvis han ikke hadde noe å tilføye heller, hadde jeg sagt rett ut hvor rart det kommer til å virke at du holder tale og ikke han.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ganske dårlig at ingen av søsknene vil holde tale, og da kanskje spesielt din samboer sin han skal følge henne til alters. 

Så om jeg var deg ville jeg steppet opp på et vis, for svigermors skyld - selv om det strengt talt ikke er ditt ansvar. 

Du kan f.eks si til din samboer at du da vil si noen ord på deres vegne og unnskylde det med at han ikke er så glad i å holde taler - om han ikke liker det kan han jo holde talen selv. 

Evt kan dere skrive en sang som allsang, som en tribute til svigermor. På det viset får hun noe fra sine barn, uten at de trenger å snakke høyt forran forsamlingen. 

Man kan også lage en bildefremvisning av gode minner med noen små fine ord innimellom. 

 

Jeg vet ikke, men noe burde de få til for å vise at de setter pris på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...