Gå til innhold

Han vil ikke holde tale i morens bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med fare for å høre litt dramatisk ut ønsker jeg likevel å lufte dette. Typen min skal følge moren sin ned alteret men nekter å holde tale, til tross for at hun spurte. Ingen av barna vil holde tale for henne og jeg ser at det påvirker henne og jeg får litt vondt av situasjonen. Hun gjør alt for dem, selv nå som barna er voksne. De er ofte hjemme hos henne i helgene, ligger bare på sofaen mens hun lager mat og serverer dem. Hun har ikke så stor familie og foreldrene hennes har gått bort. Typen min er mest opptatt av at det skal komme fotograf og kjenner jeg han rett er han mest opptatt av å få noen fine bilder til instagrammen sin og vsco sin. Han kan være litt av en posør.. Jeg har prøvd å oppfordre han til å enten holde en tale for moren eller annet innslag men han bare fnyser det vekk og sier «det skjer ikke», og fnyser av det på en litt ekkel måte som at det er en selvfølge at han ikke skal holde tale. Jeg vet at svigersønnen hennes derfor har bestemt seg for å synge og underholde og lurer på om jeg selv skal bidra med noe. Er det noen andre her som ville reagert på dette eller er det bare meg? 

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil han ikke? Eller er fnysing så artikulert han klarer å bli?

Anonymkode: 036fc...1f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor vil han ikke? Eller er fnysing så artikulert han klarer å bli?

Anonymkode: 036fc...1f4

Støtter denne

Endret av Bergenserdame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også reagert på at ingen av barna holder tale, mens svigerbarna må bøte på. 

Typen din trenger da ikke å holde en lang, dyp og morsom tale. Alt han trenger å gjøre er å kakke i glasset, reise seg, gratulere med bryllupsdagen, si at han gleder seg over ekteskapet, si at han er glad i henne og avslutte med å ønske dem det beste for framtiden. Dette kan gjøres på 6-8 setninger, og være avsegstyrt på 1 minutt. 

Da har han gjort det som trengs både for hans egen del, morens del og mannen hennes. Moren kommer til å bli strålende fornøyd. Og gjester også, fordi talen var så kort. Korte taler er undervurderte, og lange taler bør helst ikke skje.

Såpass må det forventes av iallfall ett av barna, men gjerne to. Tenker jeg. 

Endret av Bombasi
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Jeg ville også reagert på at ingen av barna holder tale, mens svigerbarna må bøte på. 

Typen din trenger da ikke å holde en lang, dyp og morsom tale. Alt han trenger å gjøre er å kakke i glasset, reise seg, gratulere med bryllupet, si at han gleder seg over ekteskapet, si at han er glad i henne og avslutte med å ønske dem det beste for framtiden. Dette kan gjøres på 6-8 setninger, og være avsegstyrt på 1,5 minutt. 

Da har han gjort det som trengs både for hans egen del, morens del og mannen hennes. 

Såpass må det forventes av iallfall ett av barna, men gjerne to. Tenker jeg. 

Jeg er enig i dette. Jeg synes han fremstår litt veik når han ikke kan ofre det for henne. 

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor vil han ikke? Eller er fnysing så artikulert han klarer å bli?

Anonymkode: 036fc...1f4

Jeg vet ikke.. jeg har spurt men han bare fastholder ved at det er uaktuelt. Jeg forstår ikke hvorfor det er så uaktuelt. 

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe lignende skjedde i mitt eget bryllup og jeg synes det var litt vondt. Hverken min far eller min bror ville si noen ord. Forloveren min var den eneste som planla noe, men hun var veldig nervøs og derfor sa jeg hun kunne la være. Jeg ville jo ikke at hun skulle gå rundt å grue seg på min dag. Men sårt var det. Min mann sin far holdt tale og det samme gjorde min manns forlover og to av hans kamerater. Følte meg virkelig liten den dagen og tenker fortsatt på at det var vondt å sitte der som brud og oppleve det. Jeg vet at min bror holder foredrag foran folk i sitt yrke så han sliter ikke med å snakke foran folk. Tror min far ville klart å si noen ord om han virkelig la litt innsats i det. Men han kom ikke på noe å si sa han...

Du bør høre med din kjæreste om han muligens har angst, slik min forlover hadde. Hun sliter virkelig med å snakke i forsamlinger. Er mange som gjør det.

Anonymkode: 8087c...c7b

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Noe lignende skjedde i mitt eget bryllup og jeg synes det var litt vondt. Hverken min far eller min bror ville si noen ord. Forloveren min var den eneste som planla noe, men hun var veldig nervøs og derfor sa jeg hun kunne la være. Jeg ville jo ikke at hun skulle gå rundt å grue seg på min dag. Men sårt var det. Min mann sin far holdt tale og det samme gjorde min manns forlover og to av hans kamerater. Følte meg virkelig liten den dagen og tenker fortsatt på at det var vondt å sitte der som brud og oppleve det. Jeg vet at min bror holder foredrag foran folk i sitt yrke så han sliter ikke med å snakke foran folk. Tror min far ville klart å si noen ord om han virkelig la litt innsats i det. Men han kom ikke på noe å si sa han...

Du bør høre med din kjæreste om han muligens har angst, slik min forlover hadde. Hun sliter virkelig med å snakke i forsamlinger. Er mange som gjør det.

Anonymkode: 8087c...c7b

Utrolig vondt å høre dette og at det er noe du sitter igjen med etter bryllupet. Det er jo dette jeg ønsker å unngå for henne også. Selv hadde jeg blitt litt forbanna om det var meg som opplevde det du opplevde. Du vet de kan også gjør de det ikke. Selv skal jeg i min søsters bryllup og vi har skilte foreldre og vi er veldig opptatt av at det må komme noe fra vår side også. 

 

Hun har ikke hatt noe godt samliv med sin første mann og der var det hun som fridde flere ganger.. typen min har nok litt dårlig selvtillit, samtidig som han er veldig selvbevisst. Når han studerte ville han ikke gå på skolen uten vennene sine selv om det bare var 30 min uten de. Føler av og til han må holdes i hånden. Men synes likevel det er fælt at han ikke tar seg sammen på en dag som dette.. det er jo kun hans nærmeste familie- stort bryllup er det ikke. 

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo appellere til forfengeligheten hans. Si noe a la at det kan se rart ut om du holder en tale uten at han tør…

Anonymkode: 036fc...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til ditt eget bryllup når denne voksne babyen ikke tørr holde tale til bruden sin..

Anonymkode: bcb54...2e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange liker ikke å holde tale, jeg hadde aldri klart det selv. Så det ville jeg ikke ventet fra andre heller. Forøvrig virker det ikke som TS liker typen sin noe særlig.

Anonymkode: 32d5d...426

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Kinkig situasjon. Jeg er klarer ikke å snakke foran en forsamling. Da hadde jeg ikke kommet hvis jeg måtte holde en tale. Men jeg er ikke glad i oppmerksomhet. Så jeg ville helt ikke at noen skulle holde tale i vårt bryllup heller. Men min far sa noe kort. Og min mann prøvde så godt han kunne å si noe. Men han begynte bare å gråte. Så han ga opp. Midt i blinken for min del😂

Anonymkode: ca205...7aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm. Kinkig situasjon. Jeg er klarer ikke å snakke foran en forsamling. Da hadde jeg ikke kommet hvis jeg måtte holde en tale. Men jeg er ikke glad i oppmerksomhet. Så jeg ville helt ikke at noen skulle holde tale i vårt bryllup heller. Men min far sa noe kort. Og min mann prøvde så godt han kunne å si noe. Men han begynte bare å gråte. Så han ga opp. Midt i blinken for min del😂

Anonymkode: ca205...7aa

Jeg forstår. Jeg kan også synes det er litt ubehagelig, men jeg hadde gjort det hvis min mor ønsket det. Utfordret meg selv. Men han elsker jo oppmerksomhet så forstår det ikke helt😅

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så skal han ikke følge henne nes alteret (håper jeg). For det andre så høres det ut som du bare har negative ting å si om «typen» din. For det tredje så kan vel du holde en tale.

Anonymkode: 6319a...940

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For det første så skal han ikke følge henne nes alteret (håper jeg). For det andre så høres det ut som du bare har negative ting å si om «typen» din. For det tredje så kan vel du holde en tale.

Anonymkode: 6319a...940

Det kommer nok av litt frustrasjon 😊

Anonymkode: 58107...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klarer bare ikke å holde tale for sine nærmeste. Husker min fetter skulle holde tale for sine foreldre, han ble så rørt at han ikke klarte å si ett eneste ord, ble bare høylytt gråt. Både han og vi andre ønsket å synke ned i jorden. Andre fryser helt til, og alt blir stakkato. Hvis typen din er en av disse, TS, så skal man ikke tvinge ham. 
Han skal tross alt følge sin mor opp alteret, da kan en av de andre søsknene gjøre noe annet.

Anonymkode: e185e...ce9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gled deg til ditt eget bryllup når denne voksne babyen ikke tørr holde tale til bruden sin..

Anonymkode: bcb54...2e3

Det var det som slo meg også. 

Bryllup - stillhet. Jubileer - stillhet. Barnas konfirmasjon - stillhet. 

Og bare et fnys når du spør om hvorfor. 

Anonymkode: e1b3a...2bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke reagert på det, nei. 

Jeg hater taler. Jeg hater å høre på dem, jeg hater å holde dem. 

Heldigvis er mer eller mindre hele min slekt sånn. Er aldri taler i konfirmasjoner, dåper, etc, annet enn "velkommen til bords, her er litt praktisk info". 

Fun fact: "public speaking" som det heter seg på nynorsk, scorer høyere på hva folk er redd for, enn døden... 

Anonymkode: 021a5...480

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var det som slo meg også. 

Bryllup - stillhet. Jubileer - stillhet. Barnas konfirmasjon - stillhet. 

Og bare et fnys når du spør om hvorfor. 

Anonymkode: e1b3a...2bd

.. og så? Mange liker ikke taler, og ville følt at selskapet ble drastisk forbedret om man bare kuttet dem ut? 

Anonymkode: 021a5...480

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (15 timer siden):

Jeg ville også reagert på at ingen av barna holder tale, mens svigerbarna må bøte på. 

Typen din trenger da ikke å holde en lang, dyp og morsom tale. Alt han trenger å gjøre er å kakke i glasset, reise seg, gratulere med bryllupsdagen, si at han gleder seg over ekteskapet, si at han er glad i henne og avslutte med å ønske dem det beste for framtiden. Dette kan gjøres på 6-8 setninger, og være avsegstyrt på 1 minutt. 

Da har han gjort det som trengs både for hans egen del, morens del og mannen hennes. Moren kommer til å bli strålende fornøyd. Og gjester også, fordi talen var så kort. Korte taler er undervurderte, og lange taler bør helst ikke skje.

Såpass må det forventes av iallfall ett av barna, men gjerne to. Tenker jeg. 

Kanskje han ikke gleder seg over å få en stefar…

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Noe lignende skjedde i mitt eget bryllup og jeg synes det var litt vondt. Hverken min far eller min bror ville si noen ord. Forloveren min var den eneste som planla noe, men hun var veldig nervøs og derfor sa jeg hun kunne la være. Jeg ville jo ikke at hun skulle gå rundt å grue seg på min dag. Men sårt var det. Min mann sin far holdt tale og det samme gjorde min manns forlover og to av hans kamerater. Følte meg virkelig liten den dagen og tenker fortsatt på at det var vondt å sitte der som brud og oppleve det. Jeg vet at min bror holder foredrag foran folk i sitt yrke så han sliter ikke med å snakke foran folk. Tror min far ville klart å si noen ord om han virkelig la litt innsats i det. Men han kom ikke på noe å si sa han...

Du bør høre med din kjæreste om han muligens har angst, slik min forlover hadde. Hun sliter virkelig med å snakke i forsamlinger. Er mange som gjør det.

Anonymkode: 8087c...c7b

Det er overhodet ikke det samme. Foreldre har en mye større plikt overfor barna sine enn barna har overfor foreldrene sine.

Særlig hvis forelderen som skal gifte seg er skilt (og ikke enke/enkemann eller bare aldri var gift med den andre forelderen) er det kleint å stå der og høre hen love evig troskap nok en gang. 

Anonymkode: edece...260

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...