AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Del Skrevet 25. juni 2023 Har noen erfaring med ulike tapetfornyere, gjerne billig, for eksempel fra Rusta eller annen billigkjede? Jeg har strietapet og ujevne plater som skal dekkes i stort sett hele huset. Tar gjerne imot andre tips også! Anonymkode: d8257...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Del Skrevet 25. juni 2023 Vi fjernet tapet i et rom og la på Infra Slettvegg på MDF-plater som var flekksparklet. Vi ble ikke akkurat imponert. Med mindre sparkelflekkene var særdeles nøye pusset så man det igjennom, og jeg synes heller det ikke er noe fint med skjøtene som uansett blir selv om man er supernøye. Så når vi skal gjøre det neste gang, skal vi fjerne tapet, grunne i flere omganger og pusse veggen og så male rett på. Hadde vi hatt strietapet som er veldig vanskelig å fjerne, hadde vi nok helsparklet (evt leid inn noen profesjonelle til helsparkling da det er litt vanskelig). Anonymkode: ffcca...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi fjernet tapet i et rom og la på Infra Slettvegg på MDF-plater som var flekksparklet. Vi ble ikke akkurat imponert. Med mindre sparkelflekkene var særdeles nøye pusset så man det igjennom, og jeg synes heller det ikke er noe fint med skjøtene som uansett blir selv om man er supernøye. Så når vi skal gjøre det neste gang, skal vi fjerne tapet, grunne i flere omganger og pusse veggen og så male rett på. Hadde vi hatt strietapet som er veldig vanskelig å fjerne, hadde vi nok helsparklet (evt leid inn noen profesjonelle til helsparkling da det er litt vanskelig). Anonymkode: ffcca...179 Alle bumper ut sier jo seg selv at vil stikke ut også i en slettvegg. Du må jo pusse ned så underlaget ditt er så lite bumpete som mulig før du legger på duk. Jo større struktur veggen din har jo tykkere slettveggs type må du ha også. Og da må du mette tapeten med Veggli. Slettveggs duk skal også males, noe jeg antar du ikke har gjort, siden du skriver at du ser gamle veggen igjennom. De skal males, så her har du nok misforstått noe. Du kan legge tapet utenpå eller male Anonymkode: 863e4...ecf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #4 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle bumper ut sier jo seg selv at vil stikke ut også i en slettvegg. Du må jo pusse ned så underlaget ditt er så lite bumpete som mulig før du legger på duk. Jo større struktur veggen din har jo tykkere slettveggs type må du ha også. Og da må du mette tapeten med Veggli. Slettveggs duk skal også males, noe jeg antar du ikke har gjort, siden du skriver at du ser gamle veggen igjennom. De skal males, så her har du nok misforstått noe. Du kan legge tapet utenpå eller male Anonymkode: 863e4...ecf Leste du innlegget mitt i det hele tatt? For det du svarer på samsvarer jo ikke med det jeg skreiv. Selvfølgelig vet vi at vi må pusse ned så mye som mulig 🙈 Likevel var det flere steder vi synes det var synlig igjennom selv om vi pussa. Og jeg har ikke skrevet at vi ser gamleveggen igjennom (men at man så strukturene etter sparklingen igjennom som er noe helt annet), så hvorfor du antar at vi ikke har malt vet ikke jeg. Det er nok du som har misforstått her. Har du noe annet å bidra med til TS kanskje? Erfaringer selv med slettveggstapet? Anonymkode: ffcca...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Del Skrevet 25. juni 2023 Taperfornyer? Trenger man å fornye tapere da? Blir de vinnere da? Anonymkode: 92d82...a31 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Taperfornyer? Trenger man å fornye tapere da? Blir de vinnere da? Anonymkode: 92d82...a31 Tapetfornyer. Anonymkode: d8257...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Del Skrevet 25. juni 2023 Brukte tapetfornyer over ganske slett panel og malte med kalkmaling. Ser jo at det er panel under, men heldigvis skjulte kalken skjøtene. Ble så som så. Vi brukte infra fra obs bygg. Og den tapeten var rullet slik at det innerste kunne ikke brukes, selve tapeten ble krøllete. Anonymkode: 58cc1...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #8 Del Skrevet 25. juni 2023 Ligg unna og bruk litt mer penger feks på MaxBo. Vi kjøpte den og er ikke fornøyd (Rusta). Anonymkode: 3d545...0ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Del Skrevet 25. juni 2023 Er det ikke like greit å gå for kvalitet og kjøpe det først som sist, så resultatet blir BRA? Jotun veggfornyer ville jeg gått for. Du får hva du betaler for. Anonymkode: 9df9e...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #10 Del Skrevet 25. juni 2023 Taperfornyer haha. Jeg trodde du mente det alvorlig og at de som handlet på rusta var tapere. Det er de selvfølgelig ikke Anonymkode: 2fdec...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #11 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det ikke like greit å gå for kvalitet og kjøpe det først som sist, så resultatet blir BRA? Jotun veggfornyer ville jeg gått for. Du får hva du betaler for. Anonymkode: 9df9e...0b6 Har du prøvd begge? Litt skeptisk, synes Jotun er overpriset på mange produkter. Anonymkode: d8257...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 25. juni 2023 #12 Del Skrevet 25. juni 2023 Har vært borti "Recover" og det er vel noe a`la det samme. Spørs hvor desperat du er for å dekke over gamle fadeser. Personlig så synes jeg ikke noe om dette men det kommer jo helt an på brukerens pågangsmot, prioriteringer og pengepung. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1345526-erfaringer-med-recovery-tapetrenoveringsduk-bilde-av-nåværende-tapet/ https://forum.kvinneguiden.no/topic/1561306-veggfornyer-tapet/ https://byggebolig.no/farge-tapet-og-maling-(inne)/noen-som-har-erfaring-med-renoveringstapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Del Skrevet 25. juni 2023 Når det gjelder veggfornyer så får man (som tidligere nevnt) virkelig det man betaler får. Går man får det billigste, eller til og med noe midt i mellom, så bli resultatet til å gråte av. Jeg kjøpte roll on wall og brukte det på betongen i gangen min. Jeg hadde ikke pusset eller gjort noe. Gamle tapetrester satt igjen til og med. Jeg slang opp roll on wallen, og bad en bønn. Det ble helt slett, og jeg kan ikke se antydning til noe under. Den har en slags "memory foam-bakside" som legger seg etter ujevnhetene på baksiden. Finnes i en light, medium og tykk utgave. Brukte den tykke i gangen, og den gjorde som sagt susen så det holdt. Men jeg brukte medium på en fæl vegg et annet sted i leiligheten, og det var ikke like vellykket. Men her la jeg et lag til utenpå, og da ble det perfekt der også. Ligg langt unna alt annet enn denne, det er mitt råd. Spar heller opp penger, og gjør det ordentlig. https://rollonwall.no/?gclid=Cj0KCQjwy9-kBhCHARIsAHpBjHjrfY9zet-U0tt4-Czxfsjm32IGfkAd6fI_FjVBAC-Egk54rs50sXoaArYPEALw_wcB https://www.obsbygg.no/sok?q=roll+on+wall Anonymkode: 4d8cb...d7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når det gjelder veggfornyer så får man (som tidligere nevnt) virkelig det man betaler får. Går man får det billigste, eller til og med noe midt i mellom, så bli resultatet til å gråte av. Jeg kjøpte roll on wall og brukte det på betongen i gangen min. Jeg hadde ikke pusset eller gjort noe. Gamle tapetrester satt igjen til og med. Jeg slang opp roll on wallen, og bad en bønn. Det ble helt slett, og jeg kan ikke se antydning til noe under. Den har en slags "memory foam-bakside" som legger seg etter ujevnhetene på baksiden. Finnes i en light, medium og tykk utgave. Brukte den tykke i gangen, og den gjorde som sagt susen så det holdt. Men jeg brukte medium på en fæl vegg et annet sted i leiligheten, og det var ikke like vellykket. Men her la jeg et lag til utenpå, og da ble det perfekt der også. Ligg langt unna alt annet enn denne, det er mitt råd. Spar heller opp penger, og gjør det ordentlig. https://rollonwall.no/?gclid=Cj0KCQjwy9-kBhCHARIsAHpBjHjrfY9zet-U0tt4-Czxfsjm32IGfkAd6fI_FjVBAC-Egk54rs50sXoaArYPEALw_wcB https://www.obsbygg.no/sok?q=roll+on+wall Anonymkode: 4d8cb...d7d Og ja, jeg vet at får er en sau. Og at det skrives "for" 😅 Anonymkode: 4d8cb...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leste du innlegget mitt i det hele tatt? For det du svarer på samsvarer jo ikke med det jeg skreiv. Selvfølgelig vet vi at vi må pusse ned så mye som mulig 🙈 Likevel var det flere steder vi synes det var synlig igjennom selv om vi pussa. Og jeg har ikke skrevet at vi ser gamleveggen igjennom (men at man så strukturene etter sparklingen igjennom som er noe helt annet), så hvorfor du antar at vi ikke har malt vet ikke jeg. Det er nok du som har misforstått her. Har du noe annet å bidra med til TS kanskje? Erfaringer selv med slettveggstapet? Anonymkode: ffcca...179 Da er strukturen under for grov iht den tapet fornyelsen og dere må ha en som er tykkere Anonymkode: 863e4...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Brukte tapetfornyer over ganske slett panel og malte med kalkmaling. Ser jo at det er panel under, men heldigvis skjulte kalken skjøtene. Ble så som så. Vi brukte infra fra obs bygg. Og den tapeten var rullet slik at det innerste kunne ikke brukes, selve tapeten ble krøllete. Anonymkode: 58cc1...a5a Panel eller panel plater? Å ha tapet på panel er jo ikke helt vanlig da, så ikke rart det ikke blir bra Anonymkode: 863e4...ecf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da er strukturen under for grov iht den tapet fornyelsen og dere må ha en som er tykkere Anonymkode: 863e4...ecf Jobber du med å selge dette siden du tydeligvis ikke tåler at man deler erfaringer som TS spør om? 😅 Du har tydeligvis ingen erfaringer selv å komme med. Hvis du leste innlegget mitt ser du at vi ikke skal bruke den typen produkt igjen i stedet for å gjenta fadesen ved å tro at det liksom blir såå bra og null skjøter av en tykkere tapet. Det blir ikke det vet du. Da er det bedre å gjøre det ordentlig med grunning og pussing og ingen veggfornyer. Anonymkode: ffcca...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #18 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Når det gjelder veggfornyer så får man (som tidligere nevnt) virkelig det man betaler får. Går man får det billigste, eller til og med noe midt i mellom, så bli resultatet til å gråte av. Jeg kjøpte roll on wall og brukte det på betongen i gangen min. Jeg hadde ikke pusset eller gjort noe. Gamle tapetrester satt igjen til og med. Jeg slang opp roll on wallen, og bad en bønn. Det ble helt slett, og jeg kan ikke se antydning til noe under. Den har en slags "memory foam-bakside" som legger seg etter ujevnhetene på baksiden. Finnes i en light, medium og tykk utgave. Brukte den tykke i gangen, og den gjorde som sagt susen så det holdt. Men jeg brukte medium på en fæl vegg et annet sted i leiligheten, og det var ikke like vellykket. Men her la jeg et lag til utenpå, og da ble det perfekt der også. Ligg langt unna alt annet enn denne, det er mitt råd. Spar heller opp penger, og gjør det ordentlig. https://rollonwall.no/?gclid=Cj0KCQjwy9-kBhCHARIsAHpBjHjrfY9zet-U0tt4-Czxfsjm32IGfkAd6fI_FjVBAC-Egk54rs50sXoaArYPEALw_wcB https://www.obsbygg.no/sok?q=roll+on+wall Anonymkode: 4d8cb...d7d Har du prøvd rusta sin? For i lenken lenger oppe leser jeg at folk er mer fornøyde med den enn de dyrere. Anonymkode: d8257...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #19 Del Skrevet 25. juni 2023 Hva slags stietapet er det? Er stor forskjell på 90 tallets strier og 70 tallets. Anonymkode: 2c76e...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #20 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jobber du med å selge dette siden du tydeligvis ikke tåler at man deler erfaringer som TS spør om? 😅 Du har tydeligvis ingen erfaringer selv å komme med. Hvis du leste innlegget mitt ser du at vi ikke skal bruke den typen produkt igjen i stedet for å gjenta fadesen ved å tro at det liksom blir såå bra og null skjøter av en tykkere tapet. Det blir ikke det vet du. Da er det bedre å gjøre det ordentlig med grunning og pussing og ingen veggfornyer. Anonymkode: ffcca...179 Meg over her som anbefalte roll on wall. Her er det faktisk "såå bra". Og jeg er perfeksjonist! Det er 100 % slett, og jeg kan ikke se en eneste skjøte. Jeg brukte Casco multifill til skjøtene, og det ble helt perfekt. Jeg har nå delt min erfaring, og står fast ved at du får det du betaler for. Anonymkode: 4d8cb...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå