Gå til innhold

Taperfornyer fra Rusta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du prøvd rusta sin? For i lenken lenger oppe leser jeg at folk er mer fornøyde med den enn de dyrere. 

Anonymkode: d8257...4c0

Nei, jeg har ikke prøvd Rusta sin. Jeg har prøvd Roll-on-wall, og er strålende fornøyd med den. Det er derimot en gruppe på Facebook som heter "Oppussing, husbygging, uteområde og gjenbruk", og der er folk superfrustrerte over resultatet etter å ha lagt billige typer veggfornyer. Jeg har også en venninne som måtte rive ned igjen sin billige veggfornyer.

Men for all del! Jeg ser Rusta sin renoveringstapet har akrylskumbakside, så jeg skal ikke slakte den fullstendig uten å ha prøvd den. Men det er så sure penger hvis det blir mislykka. Så derfor anbefaler jeg heller å bruke mer penger på det med en gang, og bli fornøyd. Jeg ble i alle fall strålende fornøyd!

Anonymkode: 4d8cb...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Ikke billig det der nei 😀

Nei, det er det ikke. Men om man skal ha noe til å bli bra, så er det sjeldent billig lenger. Kvalitet koster, dessverre.

Anonymkode: 4d8cb...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Panel eller panel plater? Å ha tapet på panel er jo ikke helt vanlig da, så ikke rart det ikke  blir bra

Anonymkode: 863e4...ecf

Det er nok folk fullstendig klar over du, og var ikke vanlig panel, er en paneltype som er veldig glatt og ligger tett. Det finnes forskjellige typer panel og vettu. Du kan jo dele din erfaring i stede for å kritisere andres erfaringer, som faktisk svarer på ts sin problemstilling. 

Var det første vi pusset opp så var et læringsprosjekt på en måte. Det ble helt greit, men ville ikke hatt det slik i et oppholdsrom. Og ikke fornøyd med produktet mtp hvordan det var å håndtere, utnytting av materialet på rull, og hvordan skjøtene ble.

Anonymkode: 58cc1...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Når det gjelder veggfornyer så får man (som tidligere nevnt) virkelig det man betaler får. Går man får det billigste, eller til og med noe midt i mellom, så bli resultatet til å gråte av. Jeg kjøpte roll on wall og brukte det på betongen i gangen min. Jeg hadde ikke pusset eller gjort noe. Gamle tapetrester satt igjen til og med. Jeg slang opp roll on wallen, og bad en bønn. Det ble helt slett, og jeg kan ikke se antydning til noe under. Den har en slags "memory foam-bakside" som legger seg etter ujevnhetene på baksiden. Finnes i en light, medium og tykk utgave. Brukte den tykke i gangen, og den gjorde som sagt susen så det holdt. Men jeg brukte medium på en fæl vegg et annet sted i leiligheten, og det var ikke like vellykket. Men her la jeg et lag til utenpå, og da ble det perfekt der også. 

Ligg langt unna alt annet enn denne, det er mitt råd. Spar heller opp penger, og gjør det ordentlig.

 

https://rollonwall.no/?gclid=Cj0KCQjwy9-kBhCHARIsAHpBjHjrfY9zet-U0tt4-Czxfsjm32IGfkAd6fI_FjVBAC-Egk54rs50sXoaArYPEALw_wcB

https://www.obsbygg.no/sok?q=roll+on+wall

Anonymkode: 4d8cb...d7d

Den skal jeg prøve! 

Anonymkode: 58cc1...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags stietapet er det? Er stor forskjell på 90 tallets strier og 70 tallets.

Anonymkode: 2c76e...379

Aner ikke. Hvordan ser man forskjell? Det er sånn glassfiberstrie på ene soverommet, mens store deler av de andre rommene har sånn strie med litt mer mønster/bobler, ganske flekkete lagt med tydelige skjøter og ikke spesielt pent overmalt. 

Anonymkode: d8257...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er det ikke. Men om man skal ha noe til å bli bra, så er det sjeldent billig lenger. Kvalitet koster, dessverre.

Anonymkode: 4d8cb...d7d

Ja det gjør det dessverre :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg har brukt Megaflis sin Duro Easy Cover 1x10 meter. Veldig fornøyd med den. Har også brukt Rusta sin Wall Cover Pro. Den koster 20 prosent mindre pr kvadratmeter enn Megaflis sin. Men den er laaangt i fra like bra. Man må støvsuge store områder etter bruk fordi den ryr så mye. Helt håpløst. Den er også litt knotete å henge opp. Slik så jeg ut etter å ha hengt opp tre lengder: https://ibb.co/DCVh04P Den ryr altså mange små hvite korn. På gulvet blir det slik: https://ibb.co/BTvQPHm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...