AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #41 Del Skrevet 25. juni 2023 Hvis vi skal bort over natta låser vi døra på sommeren. På vinteren bruker vi ikke å gjøre det. Vi har også hund. Anonymkode: 60f21...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #42 Del Skrevet 25. juni 2023 Har ingenting å stjele. Så det går fint. Fant sånn polsk krøllete lapp på døra, og mrd tegn på dørkarmen engang. Da det sto i avisen hvactegne betydde, var det ingenting å stjele. Men hvorfor de hadde lagt lapp i dørsprekken er jeg litt usikker på iht det. Da de sier fra om du er hjemme eller borte. Iallefall jeg pussa bort merkene og putta lappen tilbake. Ellers har jeg husforsikring. Skal de ta tv, så får de en gammel men kul tv. Men må demontere 3 skap for å få den løs. Akkurat nå er det bare en gammel PS 4 som som ikke virker her. Så lite å hente ut egentlig. Smykker er så godt gjemt at jeg selv ikke finner de. Så det blir mat og klær de evnt kan ha nytte av. Så ikke redd for å bli robbet igrunn Anonymkode: 76248...d43 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #43 Del Skrevet 25. juni 2023 Annonserer ikke på sosiale medier at vi er bortreist. Anonymkode: ddf8d...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #44 Del Skrevet 25. juni 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Bor du i hus eller blokk? Anonymkode: 9c395...03c Leilighet. Inngangsdøra er tilgjengelig fra utsiden. Anonymkode: 419c2...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #45 Del Skrevet 25. juni 2023 Dere som stoler på naboer: hadde jeg sett en i arbeidsklær som stod på stige og latet som malte huset eller reparerte noe så ville jeg ikke ha reagert på kompisen i arbeidsklær som gjorde noe bak huset til naboen (feks innbrudd). Anonymkode: 217db...f71 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. juni 2023 #46 Del Skrevet 25. juni 2023 Aldri hatt innbrudd de fleste vet at det bor jeger der 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #47 Del Skrevet 25. juni 2023 Ingenting. Skal være hjemme i sommer Anonymkode: 33119...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #48 Del Skrevet 25. juni 2023 Det vi gjør: -stanser avis, post får vi ca ikke -låser alle dører og vinduer -setter på husalarm med kamera og sensor på dører/vinduer -har timer på lys som slår seg på/av på morgen og kveld litt ulikt intervall -lar ingenting verdifullt ligge fremme foran vindu, ingen (tom) veske, kamera, pc, osv ligger synlig fremme. -vi trekker ofte for gardiner og persienner på to av fire sider om sommeren for å beskytte møbler/gulv/blomster mot sol når vi er hjemme og borte, men et tips er jo at man ikke skal gjøre det. Når vi er bortreist og det er fint vær så er det veldig synlig, for er vi hjemme så er verandadør åpen og hagemøbler og puter ute, men vi tar inn puter (mtp pollen, fuglebæsj, fukt osv) når vi er bortreist og om natten. Anonymkode: 217db...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #49 Del Skrevet 25. juni 2023 Vi har aldri hatt innbrudd hjemme, men har hatt innbrudd i leid ferieleilighet og i bil og det er veldig ubehagelig. I mitt eget hjem ville det vært verre. Vi har hatt naboer med innbrudd så det er i området med ujevne mellomrom, satser på de velger naboenes hus uten alarm fremfor mitt siden alarmen bråker så de får ikke jobbet uforstyrrede. Vi har ikke så mye av verdi for andre, men det har mye verdi for meg. Feks smykkene mine er ikke sååå dyre at de er verdt å selge videre, men de betyr mye for meg. Samme med pc, kamera osv. Anonymkode: 217db...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #50 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dere som stoler på naboer: hadde jeg sett en i arbeidsklær som stod på stige og latet som malte huset eller reparerte noe så ville jeg ikke ha reagert på kompisen i arbeidsklær som gjorde noe bak huset til naboen (feks innbrudd). Anonymkode: 217db...f71 Å stole 100% på naboer er fyfy Anonymkode: 9c395...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #51 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det vi gjør: -stanser avis, post får vi ca ikke -låser alle dører og vinduer -setter på husalarm med kamera og sensor på dører/vinduer -har timer på lys som slår seg på/av på morgen og kveld litt ulikt intervall -lar ingenting verdifullt ligge fremme foran vindu, ingen (tom) veske, kamera, pc, osv ligger synlig fremme. -vi trekker ofte for gardiner og persienner på to av fire sider om sommeren for å beskytte møbler/gulv/blomster mot sol når vi er hjemme og borte, men et tips er jo at man ikke skal gjøre det. Når vi er bortreist og det er fint vær så er det veldig synlig, for er vi hjemme så er verandadør åpen og hagemøbler og puter ute, men vi tar inn puter (mtp pollen, fuglebæsj, fukt osv) når vi er bortreist og om natten. Anonymkode: 217db...f71 Hva med leilighet da? Anonymkode: 9c395...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #52 Del Skrevet 25. juni 2023 Alarm på alle vinduer og dører som kan åpnes, samt kamera. Låst postkasse, så ingen kan se hvor full den eventuelt er. Anonymkode: f5b36...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 25. juni 2023 #53 Del Skrevet 25. juni 2023 Hvis noen bryter seg inn her, ser mange av naboene det. Vi har ikke alarm og skal heller ikke ha det. Når vi reiser vekk, lar jeg vel Posten ta vare på posten min de dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #54 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ser at mange stoler på naboene sine. Hva gjør man hvis man ikke stoler på naboene sine? Venninna mi reiser alltid veldig tidlig om morgenen slik at ingen naboer ser det. Anonymkode: 9c395...03c Jeg kan se om naboene mine er bortreist. Lys, søppeldunker som settes ut, bilen mangler, planter som ikke vannes, persienner lukket osv. Det kommer vel an på hvordan man bor. Anonymkode: ff8bd...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #55 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kan se om naboene mine er bortreist. Lys, søppeldunker som settes ut, bilen mangler, planter som ikke vannes, persienner lukket osv. Det kommer vel an på hvordan man bor. Anonymkode: ff8bd...33e Du snakker om hus. Hun bor i en leilighet Anonymkode: 9c395...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #56 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva med leilighet da? Anonymkode: 9c395...03c Er da mulig å ha alarm i leilighet også. Det er ikke forbeholdt eneboliger og rekkehus. Anonymkode: 75e33...3e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 26. juni 2023 #57 Del Skrevet 26. juni 2023 Har kameraovervåkning flere steder på tomta og alarm. Har lås på postkassa, så ingen kan sjekke om den er full eller tom. Lar lyset i gangen stå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 26. juni 2023 #58 Del Skrevet 26. juni 2023 Vi har alarm, men også overvåkningskameraer som dekker alle sidene på huset. Har hue-lys inne og ute som kan skrus av og på til faste tidspunkter, har mye familie i nærheten som kan kjøre forbi når det trengs og ev ta inn posten. Har veldig hyggelige naboer som følger med når de er hjemme og vet vi er bortreiste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #59 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dere som stoler på naboer: hadde jeg sett en i arbeidsklær som stod på stige og latet som malte huset eller reparerte noe så ville jeg ikke ha reagert på kompisen i arbeidsklær som gjorde noe bak huset til naboen (feks innbrudd). Anonymkode: 217db...f71 Her skravler vi ofte med naboene, og spesielt den ene naboen. Jeg passer hunden hans ganske ofte og sier ofte til han at jeg skal være bortreist da og da. Dersom han ser noe i den perioden jeg er borte så sender han meg en melding. Som f.eks når vi var i utlandet sist så glemte jeg å si til han at feieren skulle innom den uka. Da tok han kontakt med meg for å bekrefte selv om det så legit ut Anonymkode: 5630d...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #60 Del Skrevet 26. juni 2023 Verisure og naboer som er som potteplanter i vinduet sikrer hjemmet ganske bra her jeg bor Anonymkode: 3ba0e...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå