Gå til innhold

Voksen datter flyttet hjem... slitsomt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min voksne datter på 27 flyttet hjem for et par mnd siden, det er bare frem til hun finner seg ny leilighet. 

Hun sliter psykisk, og har vært sykemeldt i flere mnd. Veldig humørsyk og jeg føler jeg må gå på eggeskall. Dette orker jeg ikke særlig mye lenger, og hadde en utblåsning i dag. Hun er en drømmer, og skal både det ene og det andre, og verden raser for henne dersom det ikke går hennes vei. I dag nevnte hun en begivenhet hun ville på, jeg vet at det kan bli vanskelig å få billetter til det, og sa at hun burde ta det som en bonus hvis hun klarte det. Hun ble rasende, sa at jeg var negativ osv osv, mulig jeg er det, men jeg ble sint selv og sa at det var jeg som måtte stå i det hvis hun fikk sammenbrudd, og det var jeg drittlei av. Ja hun sliter psykisk, men hun får se å vokse opp og slutte med denne dramatikken, eller finne seg en leilighet asap, og klare seg selv. Et det for mye forlangt av henne? Hun har bodd hjemmefra i 9 år, så hun klarer seg fint.

Anonymkode: 8db79...c7d

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du høres skikkelig støttende ut, men ja det er nok best hun flytter ut fir hos deg er det ikke mye støtte å få

Anonymkode: 60fce...598

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høyrest absolutt ikkje ut som om dette er ein god bu-situasjon for verken deg eller henne. 

Anonymkode: 9ad3f...821

• Liker 5
Gjest Gliffy
Skrevet

Hun er 27 år, og du kan selvfølgelig kreve at hun flytter ut. Særlig når hun oppfører seg sånn. Du skal ikke gå på eggeskall i ditt eget hjem.

Skrevet

Men hvorfor må du korrigere henne i det hele tatt?

La henne styre sitt liv og hjelp henne heller med å finne noe nytt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (26 minutter siden):

Men hvorfor må du korrigere henne i det hele tatt?

La henne styre sitt liv og hjelp henne heller med å finne noe nytt. 

Korrigerer ikke, realitetsorienterer. Etter å ha stått i slike situasjoner med henne i årevis, gang på gang, så orker jeg ikke mer av det. Har ikke vært tydelig nok når jeg har tatt det opp med henne før, så i dag sprakk jeg. Sliten av å gå og bekymre meg for henne, og når hun skaper disse unødvendige situasjonene i tillegg, så fikk jeg nok. Har nok gitt for mye hjelp, alltid tatt tak i ting for henne og ordnet opp. Bagateller for andre er helt krise for henne. Jeg har måttet dra fra jobb, selskapeligheter pga disse episodene hennes, eller hun ringer og gråter i tlf. Hvor lenge er det forventet at jeg skal stå i det? Nå er hun voksen, får ta konsekvensene av sine drømmer på egenhånd og stå i det selv.

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Korrigerer ikke, realitetsorienterer. Etter å ha stått i slike situasjoner med henne i årevis, gang på gang, så orker jeg ikke mer av det. Har ikke vært tydelig nok når jeg har tatt det opp med henne før, så i dag sprakk jeg. Sliten av å gå og bekymre meg for henne, og når hun skaper disse unødvendige situasjonene i tillegg, så fikk jeg nok. Har nok gitt for mye hjelp, alltid tatt tak i ting for henne og ordnet opp. Bagateller for andre er helt krise for henne. Jeg har måttet dra fra jobb, selskapeligheter pga disse episodene hennes, eller hun ringer og gråter i tlf. Hvor lenge er det forventet at jeg skal stå i det? Nå er hun voksen, får ta konsekvensene av sine drømmer på egenhånd og stå i det selv.

Hva med å hjelpe henne å finne en leilighet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å hjelpe henne å finne en leilighet?

Det gjør jeg, men hun er fast bestemt på kun en by, og har mange krav, så det er ikke enkelt.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Da setter du en dato for nå kommer studenthyblene

Anonymkode: 32679...e63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør jeg, men hun er fast bestemt på kun en by, og har mange krav, så det er ikke enkelt.

Da ville jeg gitt henne 3 måneders frist til å finne noe selv. Enten eie eller leie.

Det er ikke sunt for noen av dere om hun blir boende i uoverskuelig fremtid ❤️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er litt vanskelig å forstå hvilke selvagte kriser hun moren til et voksent menneske må dra fra jobben for å hjelpe med? :klo:

Har du vært for snill med henne i oppveksten? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er litt vanskelig å forstå hvilke selvagte kriser hun moren til et voksent menneske må dra fra jobben for å hjelpe med? :klo:

Har du vært for snill med henne i oppveksten? 

Går ikke nærmere inn på det annet enn at hun har en psykisk sykdom. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skjønner jo det er superslitsomt, absolutt!

Kan hun ha adhd eller noe i den duren siden hun sliter stadig med å regulere følelser og tar mye spontane beslutninger i tillegg til nå depresjon?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som borderline. 

Anonymkode: 1ec81...a91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, ts, men er ikke det din skyld? Du lot jo henne flytte hjem 

Anonymkode: 6f3c2...c07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den siste personen hun vil lære av er deg,  selv om hun nok vet du har rett. Sett en dato hun må ut.  Ville også latt være å dra fra selskaper osv. Men da må du tåle å stå i det. 

Anonymkode: fe4ca...b7f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (5 minutter siden):

Skjønner jo det er superslitsomt, absolutt!

Kan hun ha adhd eller noe i den duren siden hun sliter stadig med å regulere følelser og tar mye spontane beslutninger i tillegg til nå depresjon?

Hun er jo syk iht første innlegg, så hvorfor spør du?

Anonymkode: 90250...589

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forstår veldig godt at dette er vanskelig. Husk at når verden faller sammen for henne (pga bagateller), så er det ikke din jobb å rydde opp. Bare lytt til henne og ikke kom med råd. Si at dette hørtes tøft ut for deg, men du er løsningsorientert og bra så dette finner du ut av. 

Anonymkode: 7a772...d09

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville bedt henne om å ta kontakt med dps for å få hjelp med problemene sine som hun sliter med og eventuelt sette en diagnose. Kanskje jeg er av de som er alt for snill men ville hjulpet henne sånn at hun ikke står på bar bakke(kaste henne ut) vet hvordan det er å bli det å det gikk ikke så veldig bra med meg men heldigvis hjalp nav og fikk ei dame igjennom kommunen som fulgte meg opp da begge foreldrene mine viste meg ryggen og søsknene mine.. Jeg gjorde det samme å har lite kontakt med dem per dags dato. Søsteren min tar ennå bare kontakt med meg når hun selv vil noe og når jeg tar kontakt så stonewalle meg 

Anonymkode: ba178...988

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hun er jo syk iht første innlegg, så hvorfor spør du?

Anonymkode: 90250...589

Det høres heller ut som borderline

Anonymkode: ba178...988

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...