Gå til innhold

Folk som reagerer sterkt på hunder i det offentlige rom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når hunden ligger pent og fredelig på gulvet så ser jeg ikke noe problem, men opplevelser med folk som ikke takler hund vil man finne overalt. Ignorer og fortsett slik som du pleier. Så lenge du ikke bryter noen regler så er det ingen som kan ta deg p ådet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 16.30):

Hunder flest er bedre oppdratt enn alle barna som løper rundt og griser med snørra si. 

Anonymkode: c42bf...110

Men så blir man ikke alergisk av unger da... hilsen en som ikke er alergisk mot hunder, men som skjønner at det kan være plagsomt for de som er det.

Anonymkode: 45317...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 16.39):

Hundedritt, spesielt når snøen forsvinner.

Når jeg hadde hund under oppveksten plukket jeg ikke opp etter den. Så ikke behovet siden den var opplært til å gå langt uti grøfta hvis den måtte drite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (På 26.6.2023 den 18.20):

Jo en blindehund utgjør en trussel for allergikere og, men folk flest evner å se forskjell på din/min kjæledyr og en hund som er på jobb.

Ja man overlever jo bare at man blir plaget. Pollen alergikere klarer seg jo gjennom pollen sesongen også. Men det hadde vært en fordel om service hunder hadde vært mest mulig alergivennelige raser som puddler f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 26.6.2023 den 18.58):

Pussig. Jeg var borti noe lignende i dag. Det var også en person av afrikansk opphav som ble voldsomt opprørt over at hunden min kom på bussen sammen med meg.

Da jeg gikk på bussen med hunden min, hørte jeg fra siden et voldsomt oppstyr og noen som prøvde å berolige en annen person som ropte og bar seg. Tenkte ikke det hadde noe med meg å gjøre, så jeg så ikke i den retningen og bare tok med hunden min og stelte meg ved barnevognplassen ved vinduet, stående på bussen, da den var temmelig fullsatt ellers.

Da jeg sto der, oppdaget jeg at det var meg, eller rettere sagt hunden min, som var årsaken til oppstyret ved setet på skrå ovenfor oss. En mann av afrikansk opprinnelse ropte og bar seg og pekte på hunden, og ble beroliget av en som åpenbart var "en passer" eller assistent. Det var åpenbart at mannen som ble opprørt over hunden hadde en psykisk sykdom, det kunne man se på utseendet hans. Men han ble beroliget av etter hvert TO assistenter, som jeg nå så skulle ha kontroll på en hel gjeng med flere andre psykisk utviklingshemmede mennesker på bussen. Sete etter sete var fullt av dem. Heldigvis var det bare denne ene mannen som hadde så mye i mot hunden.

Hunden satt hele tiden pent på gulvet inntil kneet mitt, ved siden av meg, og rørte seg ikke. Assistentene påpekte for mannen flere ganger at "se, den sitter så fint og bryr seg ikke om deg, den er ikke farlig" osv.

Heldigvis skulle de av to holdeplasser etter at jeg gikk på, så rabalderet varte ikke så lenge.

Jeg kjenner faktisk at jeg klarer virkelig ikke bry meg om sånne mennesker som lager oppstyr for en hund. De får faktisk bare venne seg til at her i landet har vi hunder, enten de liker det eller ei. 

Litt halvveis relatert: en gang på et stort kjøpesenter var det en propp ved ene rulletrappa. Det var en hysterisk muslimsk godt voksen kvinne som var helt krakilsk for hun ville ikke gå ut på rulletrappa... Hun var ganske tydelig rimelig nyankommen og mannen hennes forsøkte å overtale henne om at det ikke var noe farlig å ta rulletrappa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...