Fru Uperfekt Skrevet 26. juni 2023 #41 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hundekulturen i Norge er ganske kjip. I f.eks. Italia og England kan man flere steder ha med hunder inn på barer, kafeer, bensinstasjoner, enkelte butikker etc. Her i Norge er det flere steder man ikke engang kan bære med seg hunden fra bilen ut på dekket av en ferge fordi man må passere "et sted det serveres mat av hensyn for allergikere". En blindehund derimot utgjør visstnok ingen trussel for allergikere. Forstå det den som kan... Anonymkode: 74d65...dc8 Jo en blindehund utgjør en trussel for allergikere og, men folk flest evner å se forskjell på din/min kjæledyr og en hund som er på jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #42 Del Skrevet 26. juni 2023 Muslimer hater dyr uansett hvilken art det er. Gjør det samme med henne. Rop haram hver gang hun begynner og ha gjerne en gris på t-skjorten din. Anonymkode: 2980c...a53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 26. juni 2023 #43 Del Skrevet 26. juni 2023 On 6/24/2023 at 4:35 PM, AnonymBruker said: Hunder dreper, det gjør ikke små barn Anonymkode: 1dfa8...6d3 Det verste er ikke å dø, men å ikke leve.... PS: små barn dreper og, men ikke så veldig ofte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #44 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 16.29): Forstår godt at folk regaerer på dyr inne på kollektiv transport. Uavhengig av etnisitet. Anonymkode: 974ca...7dd Da får disse menneskene gå av bussen hvis det er så ille å være i nærheten av dyr. Dyreeiere har også behov for å reise kollektivt. Anonymkode: 2980c...a53 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #45 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 17.06): Forstår henne godt. Hat på hund Anonymkode: 98cad...7d8 Det er ingenting som heter å hate på. Anonymkode: 2980c...a53 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #46 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hundekulturen i Norge er ganske kjip. I f.eks. Italia og England kan man flere steder ha med hunder inn på barer, kafeer, bensinstasjoner, enkelte butikker etc. Her i Norge er det flere steder man ikke engang kan bære med seg hunden fra bilen ut på dekket av en ferge fordi man må passere "et sted det serveres mat av hensyn for allergikere". En blindehund derimot utgjør visstnok ingen trussel for allergikere. Forstå det den som kan... Anonymkode: 74d65...dc8 De har selektiv allergi. Anonymkode: 2980c...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 26. juni 2023 #47 Del Skrevet 26. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Det er ingenting som heter å hate på. Anonymkode: 2980c...a53 Hun mener nok "Hatt på hund" 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #48 Del Skrevet 26. juni 2023 Tiuren skrev (6 minutter siden): Hun mener nok "Hatt på hund" Jeg har aldri hatt noe i mot muslimer, men alt som har skjedd de siste årene, har fått meg til å gå bort fra dette. Nå er det dessverre tvert i mot. Anonymkode: 2980c...a53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #49 Del Skrevet 26. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Det som er mye verre er at muslimske taxisjåfører nekter å ta med seg en som bruker førerhund / servicehund, og at vi her i Norge har så berøringsskrekkk at vi lar det passere. Anonymkode: d17d2...91c Haha det der spurte en muslimsk taxisjåfør meg om en gang: "er det pet eller service?" etter at han hadde sagt ja til å ha hund i bilen. "Det er en hund" svarte jeg og lot han hoppe inn. Så kjørte vi. Anonymkode: 72351...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #50 Del Skrevet 26. juni 2023 Mitt barn med autisme er livredd bjeffing, så han blir synlig redd. Men han roper ikke æsj 😅 Enkelte har vært så «hyggelige» og la staffordshire terrier valp løpe etter han mens han ropte hjelp og hylgråt. Og eierne synes jeg var fjern når jeg sa de måtte ha hunden i bånd. Samme med flere andre hundeeiere som bare synes sin egen hund er «så snill, trenger ikke bånd». Anonymkode: 40092...bba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #51 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det som er mye verre er at muslimske taxisjåfører nekter å ta med seg en som bruker førerhund / servicehund, og at vi her i Norge har så berøringsskrekkk at vi lar det passere. Anonymkode: d17d2...91c Vet Har bla jobbet på drosjesentral, måtte gi meg når de sjåførene begynte å true mine barn pga at jeg tok de vekk fra data kontakt i noen timer pr gang. (De trykket ofte ja for så å trykke turen ut av systemet, noe som ikke er lov) Anonymkode: 69b03...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. juni 2023 #52 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fungerer ikke så godt sammen. Skal hundene få leke ender eierne opp som mumier surret inn i bånd. Anonymkode: e4593...c18 Joda det går fint, er mange hundegårder en kan benytte seg av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 26. juni 2023 #53 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De har selektiv allergi. Anonymkode: 2980c...a53 Neppe de bare evner å se forskjell på ett kjæledyr og en hund på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. juni 2023 #54 Del Skrevet 26. juni 2023 Pussig. Jeg var borti noe lignende i dag. Det var også en person av afrikansk opphav som ble voldsomt opprørt over at hunden min kom på bussen sammen med meg. Da jeg gikk på bussen med hunden min, hørte jeg fra siden et voldsomt oppstyr og noen som prøvde å berolige en annen person som ropte og bar seg. Tenkte ikke det hadde noe med meg å gjøre, så jeg så ikke i den retningen og bare tok med hunden min og stelte meg ved barnevognplassen ved vinduet, stående på bussen, da den var temmelig fullsatt ellers. Da jeg sto der, oppdaget jeg at det var meg, eller rettere sagt hunden min, som var årsaken til oppstyret ved setet på skrå ovenfor oss. En mann av afrikansk opprinnelse ropte og bar seg og pekte på hunden, og ble beroliget av en som åpenbart var "en passer" eller assistent. Det var åpenbart at mannen som ble opprørt over hunden hadde en psykisk sykdom, det kunne man se på utseendet hans. Men han ble beroliget av etter hvert TO assistenter, som jeg nå så skulle ha kontroll på en hel gjeng med flere andre psykisk utviklingshemmede mennesker på bussen. Sete etter sete var fullt av dem. Heldigvis var det bare denne ene mannen som hadde så mye i mot hunden. Hunden satt hele tiden pent på gulvet inntil kneet mitt, ved siden av meg, og rørte seg ikke. Assistentene påpekte for mannen flere ganger at "se, den sitter så fint og bryr seg ikke om deg, den er ikke farlig" osv. Heldigvis skulle de av to holdeplasser etter at jeg gikk på, så rabalderet varte ikke så lenge. Jeg kjenner faktisk at jeg klarer virkelig ikke bry meg om sånne mennesker som lager oppstyr for en hund. De får faktisk bare venne seg til at her i landet har vi hunder, enten de liker det eller ei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #55 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 16.32): Jeg er norsk, flere generasjoner tilbake. Jeg er livredd hunder. Klarer å holde kjeft om det er bånd, hunden er rolig, og eier har kontroll. Ellers så sier jeg tydelig i fra om båndtvang, med mer. Anonymkode: 328f9...41c båndtvang er ikke til for å beskytte folk som er redde for hunder, altså... Anonymkode: 7a09a...66d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #56 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er ikke sikkert at det kommer til å være det for alltid. Vi lever nå i et nytt multikulturelt demokrati, ikke gamle Norge. Tipper det vil bli forbudt med hund på offentlig transport på sikt. Anonymkode: c42bf...110 Flott, lenge leve et flerkulturelt samfunn. Anonymkode: 974ca...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soulma Skrevet 18. november 2024 #57 Del Skrevet 18. november 2024 Ja, det er ganske vanlig her hvor jeg bor. Heldigvis reagere de fleste kun med å vise at de ikke ønsker nærkontakt med hunden, uten å bli ufine. Og som regel går det helt fint med den avstanden du nevner. Her var det f.eks 3 hunder i samme vogn da jeg dro inn til byen i dag, så de fleste lærer over tid i storbyen at en rolig hund i bånd ikke er noe å bekymre seg for. Kjenner også somaliere som har hund selv, eller gjerne vil kose, og prøver uansett å ta hensyn og ikke ergre meg for mye. Mange som sier "fin hund" selv om de ikke ønsker kontakt. Dette opplever jeg som et menneskelig dempende signal overfor meg - de vil ikke fremstå som hundehatere selv om de kanskje er litt redde eller ikke ønsker fysisk kontakt av andre årsaker. Setter pris på det I alle fall ingen grunn for å legge en hel folkegruppe for hat (ikke at TS gjør det, altså - men hører mye surmuling om slike episoder iblandet mye skjæring over én kam). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #58 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 16.32): Jeg er norsk, flere generasjoner tilbake. Jeg er livredd hunder. Klarer å holde kjeft om det er bånd, hunden er rolig, og eier har kontroll. Ellers så sier jeg tydelig i fra om båndtvang, med mer. Anonymkode: 328f9...41c Båndtvang er ikke for at du som er redd skal unngå å se løs hund men for bufe. Er så du redd for hund at du ikke tåler å se en løs så bør du få behandling for det på samme måte som alle andre livshemmende lidelser. Jeg er livredd svaner , men kan ikke kreve alle svaner fjernet- unngår de heller og ignorerer de. Fungerer for meg, du burde forsøkt du også. Anonymkode: 44ec3...a0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #59 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 16.35): Hunder dreper, det gjør ikke små barn Anonymkode: 1dfa8...6d3 Hunder reddet menneskeliv, fører blinde, sporer bomber, finner folk i ruinene under sammenraste hus, graver folk frem fra snøras, oppdager kreft som ingen mennesker kan oppdage, beroliger eldre, kurerer ensomhet, hjelper folk med funksjonsnedsettelse til en masse praktisk i huset. Hunder dreper uhyre sjelden, og barn dreper faktisk også, som barnesoldater, som gjengkriminelle, eller av andre grunner. Felles for både barn og hunder som dreper er at de som oftest er påvirket og ødelagt av noen slemme voksne. Hunder er stort sett alltid glade, snille, vennlige, alt de vil er å glede mennesker. Å si at man ikke vil ha hunder på busser fordi de dreper er bare så totalt bak mål! Anonymkode: 8b678...d66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #60 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 24.6.2023 den 16.24): I dag skulle jeg ta buss med hunden. Vi gikk rolig inn og fant en plass og hunden la seg pent som den pleier. Men i dag så var det en kvinne med vogn og barn som fikk helt hundefobianfall. Hun begunte å rope æsj og haram, begynte å rable i vei på somali, og hastet så av bussen selv om det ikke så ut som hun skulle av akkurat der. Dette til tross for at hunden var i helt kort bånd og lå fint flere meter unna henne. Jeg må si at jeg irriterer meg over slik intålerant og irrasjonell oppførsel. Vi plaget da ikke henne? Jeg tar ikke buss med hund ofte, og dette er første gang jeg opplever noen form for reaksjoner. Er det vanlig? Anonymkode: c42bf...110 Herregud for en oppførsel. Stakkars vovven din❤️❤️ Anonymkode: ba4fd...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå