Gå til innhold

Angst av ubåt-saken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som strever med dette nå?? Som med alt annet har jeg fulgt med i detalj. Nå som saken er avklart litt, slipper ikke grublingen taket. Våkner tross alt midt på natten. Jogger en lang strekning og plutselig er tanken på å se 3,8 km på klokka vanskelig fordi jeg tenker på at det er avstanden ned til dypet. Hjelper lite at jeg også har havet ved min side her🥵😂 Tanken på å bade er vanskelig. Det skal sies jeg strever med angst knyttet til traumer (barndom, oppvekst). Hvordan kan jeg håndtere dette og ikke la det styre livet mer nå? Tror og håper det slipper tak på sikt, men akkurat nå er det altoppslukende og vondt for meg med dette stresset.

Anonymkode: 81d50...112

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Det vil nok gradvis slippe, jeg sliter og med slike saker en stund etterpå. Tenker mye på det selv, og jeg har ikke traumer og sånn fra før. Bare ikke oppsøk info om det, anerkjenn at takene går innom og prøv å avlede deg selv. Det går over. :klem2:

Anonymkode: 29859...f06

• Hjerte 4
Skrevet

Ja trist detta 

Skrevet

Sånn går det når penger og profitt går foran sikkerhet er alltid de uskyldige det går ut over 🙁

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å fordyp deg i sånne nyhetssaker/historier om du får angst av det.

Du har garantert ikke fulgt med på "alt annet i detalj", så finn noe du kan detaljfølge som ikke gir deg angst.

Anonymkode: 00e27...272

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler med deg. Det vil nok gradvis slippe, jeg sliter og med slike saker en stund etterpå. Tenker mye på det selv, og jeg har ikke traumer og sånn fra før. Bare ikke oppsøk info om det, anerkjenn at takene går innom og prøv å avlede deg selv. Det går over. :klem2:

Anonymkode: 29859...f06

Takk for så fin kommentar❤️

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å fordyp deg i sånne nyhetssaker/historier om du får angst av det.

Du har garantert ikke fulgt med på "alt annet i detalj", så finn noe du kan detaljfølge som ikke gir deg angst.

Anonymkode: 00e27...272

Ja, jeg vet. Blir dessverre revet med. Forsøker å fokusere på andre ting også nå. Ble bare rådvill fordi dette festet seg mer enn jeg trodde det ville. Det vil nok avta, men er ubehagelig nå

• Hjerte 3
Skrevet (endret)

Ja, jeg vet. Blir dessverre revet med. Forsøker å fokusere på andre ting også nå. Ble bare rådvill fordi dette festet seg mer enn jeg trodde det ville. Det vil nok avta, men er ubehagelig nå

På en måte sier det mye om deg og din evne til empati at du bekymrer deg for andre. Samtidig tenker jeg at det er trist å tenke på at du skal bruke energi på mennesker som har valgt å ta en risiko ved å gå ned i denne ubåten, og hele verden følger saken, mens du har opplevd traumer i barndommen som du ikke har valgt og ikke fått (tilstrekkelig) hjelp med, og du var et barn. Logisk sett havnar man ikke i en ubåt ved å bade, men om du går i terapi ville jeg både snakket om vann, trange rom, føle seg fanget, og hva hun/han tror at er årsaken til at du henger deg opp i denne saken. Er det en tilfeldig avledning som et friminutt fra ditt virkelige liv? Eller er det noe i denne historien som berører deg på et vis?

Endret av Helene1982
  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har fått PTSD av ubåt-saken :(

Anonymkode: ced5a...7ed

AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (2 timer siden):

Du får lese litt om Brudeegget som har en mer lykkelig ende. De Oceangate folka er noen fanatiske galninger på to bein.

Ikke gutten, nei - han var et uskyldig offer:

Anonymkode: 7b4ea...211

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Og når man snakker om angst, har det skjedd dramatiske ting i Russland i natt, der det ser ut til å gå mot statskupp:

https://edition.cnn.com/europe/live-news/russia-ukraine-war-news-06-24-23/index.html

Slike ting, og tanken på full intern konflikt i et land med atomvåpen, er mer tankevekkende enn en ubåt som synker.

Men det er ingen grunn til å være redd av den grunn; livet går videre uansett.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg har fått PTSD av ubåt-saken :(

Anonymkode: ced5a...7ed

Det har du ikke. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvem bryr seg om noen idiotiske rikinger som bestemte seg får å dra og se på titanic kun så de kan skryte om det på million festene sine?

Alle er så jævla opphengt i den ubåt saken og utrolig mye ressurser ble sløst på redningsforsøket.

Hva med de hundrevis av migrantene som druknet samtidig som denne saken pågikk? Ingen bryr seg om de stakkerne som rømte fra fæle tilstander i håp om et bedre liv..

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
mannssjåvinistisk skrev (6 minutter siden):

Hvem bryr seg om noen idiotiske rikinger som bestemte seg får å dra og se på titanic kun så de kan skryte om det på million festene sine?

Alle er så jævla opphengt i den ubåt saken og utrolig mye ressurser ble sløst på redningsforsøket.

Hva med de hundrevis av migrantene som druknet samtidig som denne saken pågikk? Ingen bryr seg om de stakkerne som rømte fra fæle tilstander i håp om et bedre liv..

Begge parter fulgte valget sitt - noen ville ha spenning, mens andre ville ha materielle goder.

Og nei, det er definitivt ikke de fattigste eller folk som sulter som har tilstrekkelig penger til å betale en formue i lokal valuta til menneskesmuglere; det er folk som klarer å betale dette, og som drar ut på en farefull ferd, ikke for å komme til trygge land som Egypt eller Tyrkia, nei, de sikter mot land med solid velferd.

Dessuten var det en helt uskyldig 19-årig gutt som omkom her, og at de som forsvarer menneskesmugling stempler ham som en "idiotisk riking", er rett og slett fullstendig smakløst, og vitner om null mennekselig empati, bare forsvar "av den gode saken".

Og forsvar av menneskesmugling er definitivt ingen "god sak".

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
mannssjåvinistisk skrev (15 minutter siden):

Amen! 

Anonymkode: d7e33...eab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Amen! 

Anonymkode: d7e33...eab

Så at en 19-åring som omkommer etter å ha blitt presset til turen betyr ingenting fordi han er "rik", mens folk som subsidierer menneskesmuglere med store summer på jakt etter velferd er de store heltene?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter etter world trade senter sover feks med klær på på hotell siden det er mange folk på ett sted.

Anonymkode: 92c61...084

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Får mer angst av hundrevis av babyer, barn og mødre innesperret tett i nett under dekk i en båt som forliser. De har vært livredde. Mennene i ubåten har mest sannsynlig ikke skjønt noen ting 

Anonymkode: e6804...d2e

• Liker 10
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...