AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Hun har det bra hos meg og er ungdom. Alt er perfekt. Men når hun besøker sine besteforeldre (min mor og far) så forteller hun dem ditt og datt. Mine foreldre tar dette opp med meg, jeg med min datter, og hun får bare pokerfjes og sier hun mente ikke ditt og datt. Det skjer nå for tredje gang i løpet av kort tid. Jeg har nok ikke godt forhold til mine foreldre, og begynner å lure på om de selv overdriver for å nedverdige meg. Hvordan ville dere ha løst dette. Anonymkode: ae737...72b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #2 Skrevet 24. juni 2023 Mine foreldre kan nok "lure" min ene ungdom til å si ting som ikke er sant. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men hvis det er noe mine foreldre mener at jeg burde valgt annerledes, så kan de manipulere barnet til å være enig eller si at det ikke er bra også forstår dem ikke selv at det var deres ord barnet sa for å gjøre dem fornøyd. Si mitt barn har det minste rommet av årsaker som er viktige for barnet. Så kan moren min si at det er vel kjedelig å ha så lite rom? Barnet sier nei. Moren min kjører på videre med argumenter. Barnets nei blir litt mindre sterkt. Moren min stiller negative spørsmål som "du vil vel ikke ha det minste rommet? Så du nesten ikke får plass til tingene dine?" Til slutt ender barnet vagt enig med dem. Et annet barn ville kanskje brutt tidligere og vært helt enig med dem, noe jeg forstår veldig godt! Kanskje dine foreldre også er sånn? Jeg har både snakket med barna mine og foreldrene mine. Å snakke med barna mine var vanskelig, for jeg ville jo ikke sverte besteforeldrene deres. Men samtidig få sagt at de ikke alltid må høre på dem. At spesielt mormor har veldig sterke meninger, men det betyr ikke at hun er den som har den riktige meningen og fasiten. Okej, å snakke med foreldrene mine var heller ikke lett. Det ble et slags oppgjør der jeg sa at de ikke kunne fortsette å kritisere meg slik de gjør. Etter ganske mye om og men så har de faktisk skjerpet seg veldig! Men veien dit var lang og kronglete, og mot barna faller dem nok stadig litt tilbake. Kanskje prøve å få datteren din til å fortelle mer. Spørre om hun føler seg i en skvis mellom dere, om hun føler at hun må fortelle negative ting osv. Også må du være åpen for å høre svaret uten å dømme henne eller rette på henne. Anerkjenn at det er vanskelig. Anonymkode: 01588...174 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå