AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #1 Skrevet 23. juni 2023 Hei! Fant nylig ut at jeg er gravid. Jeg og samboer jobber turnus. Vi trives veldig godt i jobbene våre og ønsker egentlig fortsette jobbe turnus. Jeg jobber to delt skift, D/A med 2 A vakter i uka og hver fjerde helg langvakt. Samboer jobber skift, hvor han jobber D/A/N. Er redd dette ikke går lenger når vi får barn. Noen som har erfaring med å jobbe slik som dette med barn ? Anonymkode: 16027...e29 1
Blingblingtahei Skrevet 23. juni 2023 #2 Skrevet 23. juni 2023 Jeg har bestandig jobbet skift, men kun 75%, men mannen har hatt vanlig 8-16 jobb. Enkelte dager hadde det nok vært vanskelig om vi begge jobbet skift, som for eks hvis begge hadde Aften vakt. Nå har jeg gått over til 100% 8-16 jobb, og kjenner jeg hadde mye mer tid sammen med ungene når jeg jobbet skift, selv med kveldsvakter og helgejobb.. jeg kunne ofte hente i bhg kl 14.30, og hadde dager fri. Så kjenner absolutt at det er et savn sånn... Skiftjobb er ikke bare dumt 😁 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #3 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei! Fant nylig ut at jeg er gravid. Jeg og samboer jobber turnus. Vi trives veldig godt i jobbene våre og ønsker egentlig fortsette jobbe turnus. Jeg jobber to delt skift, D/A med 2 A vakter i uka og hver fjerde helg langvakt. Samboer jobber skift, hvor han jobber D/A/N. Er redd dette ikke går lenger når vi får barn. Noen som har erfaring med å jobbe slik som dette med barn ? Anonymkode: 16027...e29 To som jobber skift vil unektelig bli vanskelig å få til å gå opp. Det er jo bare å prøve at en er hjemme til tider dere hadde måttet vært hjemme med barnet selv om barnet ikke har kommet ennå. Så dere får prøvd om det går opp og ser om en av dere hadde måtte ofre jobben sin, og evnt hvem. Like greit å ta avgjørelsene og diskusjonen nå enn under permisjonen Anonymkode: 9f440...e8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #4 Skrevet 23. juni 2023 Kjenner et par der begge jobber skift og ifølge dem går det stort sett fint. Det var viss hver 7 helg eller noe, at det krasjet så de måtte ha barnevakt de helgene. Mange fordeler med skiftarbeid også. Anonymkode: 4b6fb...87b
Heln Skrevet 23. juni 2023 #5 Skrevet 23. juni 2023 Jeg jobber skift, mannen er mye borte, vi er uten tvil avhengig av barnevakt for å få ting til å gå opp
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #6 Skrevet 23. juni 2023 Vi har jobbet turnus begge to i alle år. Det har gått rundt fordi: - vi har hatt besteforeldre som tro til som barnevakter når vakter kolliderte. - vi hadde muligheter til å bytte vakter med kolleger - vi var gode til å planlegge. Vi hadde mange år der vi møttes i døra, og det var sjelden vi hadde fri samme helg. Men alt går. Fordelene er at vi ofte hadde rolige morgener før barnehage, når en hadde kvekdsvakt. Vi ble veldig likestilte, for det var helt nødvendig at begge tok ansvar for alt. Anonymkode: c4347...0e0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #7 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Fant nylig ut at jeg er gravid. Jeg og samboer jobber turnus. Vi trives veldig godt i jobbene våre og ønsker egentlig fortsette jobbe turnus. Jeg jobber to delt skift, D/A med 2 A vakter i uka og hver fjerde helg langvakt. Samboer jobber skift, hvor han jobber D/A/N. Er redd dette ikke går lenger når vi får barn. Noen som har erfaring med å jobbe slik som dette med barn ? Anonymkode: 16027...e29 Det vil jo gå hvis skiftene deres klaffer, men dere vil få lite familietid sammen og det vil tære på. Blir barnet syk og far har jobbet natt må du være hjemme med barnet f eks. Anonymkode: c69de...c7c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #8 Skrevet 23. juni 2023 Jeg jobbet todelt turnus og mannen tredelt skift da barna var små. Det var noen få kvelder som kræsjet i løpet av seks uker, tror det var to eller tre. Da måtte vi skaffe barnevakt. Ellers var det genialt. Anonymkode: f7933...9b2
Eneri Skrevet 24. juni 2023 #9 Skrevet 24. juni 2023 Sett dere ned og se på turnusen dere har nå over noen uker, lat som dere har et barn og se om det "går opp" i forhold til feks vanlig barnehageåpningstid. Dersom dere bor et sted der det er et godt dagmamma-marked eller dere har familie som kan trå til, kan det godt hende dere begge kan beholde nåværende jobber. Min eksmann har i alle år jobbet skift, mens jeg har hatt vanlig 8-15.30-jobb, så jeg har ikke erfart den problemstillingen du beskriver. Jeg ble alene om alt annenhver uke og avhengig av besteforeldre som barnevakt hvis jeg skulle på jobbreise/møte på kveldstid. På den annen side trengte ikke ungene mer enn 50% barnehageplass og fikk mer tid hjemme når pappaen hadde fri.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå