Gå til innhold

Hvorfor må folk ligge å snuse andre i ræva?

Gjest Elooon

Anbefalte innlegg

Gjest Elooon

Jeg er så lei av det å bli snust i ræva og er redd for teslaen min. 

Har opplevd å bli kjørt i bakfra tidligere på grunn av en tulling. Vet ikke om det var dame eller mann. Hadde sikkert dårlig tid og stakk av rett etterpå. Dette skjedde et sted det var kø og fletting.
Etter den gang blir jeg både irritert og smånervøs hver gang noen ligger tett i meg bak eller kommer bak meg i full fart og legger seg helt oppi. 
Hvis det er mye trafikk og det ikke går fortere, og det er kø så kommer det alltid en eller annen som må ligge så nærme. Har ikke folk lært at man skal holde litt avstand til bilen foran? Ikke ligge der å snuse andre i ræva. 

Opplever flere dette? Holder du god avstand eller ligger du tett oppi andre? Hvis du ligger helt oppi andres ræv så slutt med det. Please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sett på en L 

Anonymkode: cd6dd...65a

Folk skal ikke bruke L uten at det er noen som øvelseskjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra tittel trodde jeg dette var noe helt annet.. Like uforståelig begge deler.

Med mindre du ligger i forbikjøringsfeltet uten å slippe forbi er det ingen grunn til at bilen bakk skal ligge tett opptil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elooon skrev (49 minutter siden):

Har opplevd å bli kjørt i bakfra tidligere på grunn av en tulling. Vet ikke om det var dame eller mann. Hadde sikkert dårlig tid og stakk av rett etterpå. Dette skjedde et sted det var kø og fletting.
Etter den gang blir jeg både irritert og smånervøs hver gang noen ligger tett i meg bak eller kommer bak meg i full fart og legger seg helt oppi. 
Hvis det er mye trafikk og det ikke går fortere, og det er kø så kommer det alltid en eller annen som må ligge så nærme. Har ikke folk lært at man skal holde litt avstand til bilen foran? Ikke ligge der å snuse andre i ræva. 

Opplever flere dette? Holder du god avstand eller ligger du tett oppi andre? Hvis du ligger helt oppi andres ræv så slutt med det. Please.

De signaliserer at de vil forbi deg

Anonymkode: dafb0...349

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Elooon skrev (5 timer siden):

Det forstår jeg. Tesla er jo plaget med "phantom breaking".

Anonymkode: 7a08b...28f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De signaliserer at de vil forbi deg

Anonymkode: dafb0...349

Da får de kjøre forbi der det er mulig å kjøre forbi hvis folk har så dårlig tid. Ikke presse seg på der det er kø og man ikke kan kjøre fortere. En kø går ikke kjappere av noen presser seg opp i ræva på bilen foran. Alle skal holde litt avstand, men noen er veldig glad i ræva på bilen min, men jeg er ikke glad i snutene på andres biler.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det forstår jeg. Tesla er jo plaget med "phantom breaking".

Anonymkode: 7a08b...28f

Folk må holde avstand til alle kjøretøy. Ikke bare Tesla. Vet aldri om noen plutselig må bråbremse eller om noe skjer. Uventet hendelser og bråbremsing kan skje hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for oppfordringer til og forherligelser av brudd på norsk lov.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en vei like ved der jeg bor der der fartsgrensen er 60 og det er to felter i hver retning, så folk kan fint ligge i godt over 60 og kjøre forbi oss som ligger i 60, men jeg opplever ofte folk ligger tett oppi meg istedenfor å kjøre forbi. Og de skal ikke av på neste avkjøring heller.

Hvorfor skjer dette egentlig?

Anonymkode: 7cc3c...e66

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elooon skrev (På 23.6.2023 den 15.13):

Enig!!!! 

Anonymkode: 44e29...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Opplever at holder ein god avstand til forankjørende bil så kommer det alltid en "idiot" bakfra som synes luken er for stor å presser seg inn rett foran nesen.   Står politiet å tar kontroll  rett etter kan ein påregne bot, og mange prikker i førerkortet. grunnen kort avstand til forankjørende.  

Eit bilcamera i vinduet hadde selvsagt avlørt den forankjørende sin kjøreadferd, og burde fått bot. Mange billister som desv. ikkje tåler å ligge i en bilkø selv om det er fin flyt  i trafikken. 

Anonymkode: 2ac7a...11d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste Teslaeiere jeg har møtt, har kjørt så utrolig ujevnt og hakkete, så det er litt rart at du får folk helt opp i hekken, ja.

Anonymkode: 89fba...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Opplever at holder ein god avstand til forankjørende bil så kommer det alltid en "idiot" bakfra som synes luken er for stor å presser seg inn rett foran nesen.   Står politiet å tar kontroll  rett etter kan ein påregne bot, og mange prikker i førerkortet. grunnen kort avstand til forankjørende.  

Eit bilcamera i vinduet hadde selvsagt avlørt den forankjørende sin kjøreadferd, og burde fått bot. Mange billister som desv. ikkje tåler å ligge i en bilkø selv om det er fin flyt  i trafikken. 

Anonymkode: 2ac7a...11d

Veldig mange som ikke tåler bilkø ja men folk som ikke tåler kø bør holde seg borte fra trafikken eller la være å kjøre bil selv, istedenfor å risikere å kjøre i ræva på andre bare for de selv har dårlig tid eller må kjøre så fort som mulig.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De fleste Teslaeiere jeg har møtt, har kjørt så utrolig ujevnt og hakkete, så det er litt rart at du får folk helt opp i hekken, ja.

Anonymkode: 89fba...4b3

Jeg kjører ikke ujevnt og hakkete, men om noen gjør det så kanskje de nettopp har kjøpt seg Tesla og ikke er helt vant med å kjøre den enda? Øvelse gjør mester. Folk blir i alle fall fort vant med det for det er den enkleste bilen å kjøre. Folk skal uansett ikke ligge oppi andres ræv uansett hvor fint man kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/24/2023 at 9:56 PM, AnonymBruker said:

Dette er helt riktig og svært viktig informasjon. Når du kjører i rushet skal avstanden være kort, på landevei/motorvei med høy hastighet og lite trafikk skal du holde god avstand. 

Om du er blitt nervevrak med tanke på skrap i lakken eller en bulket skjerm, bør du søke hjelp. 

Anonymkode: ea68e...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette er helt riktig og svært viktig informasjon. Når du kjører i rushet skal avstanden være kort, på landevei/motorvei med høy hastighet og lite trafikk skal du holde god avstand. 

Om du er blitt nervevrak med tanke på skrap i lakken eller en bulket skjerm, bør du søke hjelp. 

Anonymkode: ea68e...841

Hvor står det at jeg er blitt nervevrak? 

Jeg er redd for bilen min, hvorfor skal det gå utover den fordi noen må ligge tett oppi meg? 

Hvis avstanden skal være så kort, så må folk kjøre sakte og ha kontroll. Det er det ikke alle som gjør og har. 

Endret av Elooon
Rettet skrivefeil!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror man kan få en saftig bot hvis man blir tatt for å ligge for tett opptil annen bil. (iallefall på motorveien)

Anonymkode: 52882...857

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...