Amossa Skrevet 23. juni 2023 #21 Del Skrevet 23. juni 2023 Det påvirker ikke min holdning til verken Støre eller AP. Hørte Støre redegjøre for informasjonspraksis i AP for nye statsråder. Det er Trettebergstuen og Brenna som har feilet - ikke Støre og AP. Nå har da også Kontrollkomiteen bestemt at de vil sjekke alle statsrådene og departementene deres. Det er bra. Så får vi avklart hva som er fakta. Om det var Stortingsvalg til høsten, så ville jeg ha stemt på AP. Denne regjeringen fikk en internasjonal økonomikrise i fanget. Krig, energi- og matmangel har gitt en annen situasjon enn hva Støre-regjeringen kunne forventet. Likevel har de gjort viktige løft for de aller svakeste og tatt fra de som har mest. Det er en poltikk jeg liker! Det er kommunevalg til høsten. Siden APs ordførerkandidat var i mot lakseskatten, får ikke AP min stemme. Høyres ordførerkandidat er en streber som jeg vet er mer opptatt av å gjøre politisk karriere enn å bidra til innbyggernes vel, så jeg stemmer heller ikke der. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 23. juni 2023 #22 Del Skrevet 23. juni 2023 Angelheart2 skrev (9 timer siden): Hvis noen av mine lokale AP-politikere viser seg å ha lignende svin på skogen så påvirker det selvsagt valget, men det som skjer sentralt i AP har ingenting med min kommunes prioritering av kommuneøkonomien, hvor det skal bygges hytter eller om barnehagen skal utvides, heldigvis. Det har mye med lokale forhold å gjøre, det er et sammensurium av forbindelser på kryss og tvers og som i aller høyeste grad inkluderer lokalpolitikere. Et eksempel: AP i Tromsø skjelver i buksene pga. et kulturkvartal til en milliard som nå kan være i fare. Det står i media at Trettebergstuen var en sterk tilhenger av prosjektet, regner med at det var etter både badestamp og turer til Frankrike at denne voldsomme entusiasmen vokste frem. Sitat fra Nordlys: "– Vi i Frp har ikke vært for dette kulturkvartalet de skal lage seg. Så på det viset så kan man jo si at det var greit at Trettebergstuen gikk av fordi da mistet kvartalet den sterke støtten det har hatt i departementet, sier gruppeleder Bjørn-Gunnar Jørgensen (Frp)". "Ordfører Gunnar Wilhelmsen (Ap) er gift med statssekretær Anne Marit Bjørnflaten (Ap). Hun er et sentralt medlem av kvinnenettverket, hvor blant annet Trettebergstuen er med, og som blant annet har reist til hans ferieparadis i Valbonne i Frankrike". Kulturkvartalet, Anette Trettebergstuen | Statsråd gikk av: – Kulturkvartalet i spill (nordlys.no) Trettebergstuen, Larsen og Bjørnflaten er 3 av de 5 som er avbildet i badestampen. Man kan bare spekulere hvilke flere hestehandler som ble diskutert i den stampen. Du skrev også: "kanskje at alle parti har skjeletter i skapet, nå også Arbeiderpartiet?" Nå? Igjen har Arbeiderpartiet skjeletter i skapet. 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøvott Skrevet 24. juni 2023 #23 Del Skrevet 24. juni 2023 Det påvirker først og fremst holdningen min til politikere, for dette her får du meg aldri til å tro at er noe utpreger Ap-problem. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 24. juni 2023 #24 Del Skrevet 24. juni 2023 Artig å se fansen forsvare korrupsjon og maktmisbruk og elendige politikere 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helsport Skrevet 24. juni 2023 #25 Del Skrevet 24. juni 2023 Må leses: https://bokelskere.no/bok/arbeiderpartiets-maktspill-veien-sannheten-og-partiet/577604/ Arbeiderpartiets maktspill Hva er bakteppet for alle maktkampene i Arbeiderpartiet? Hvorfor har det vært så vanskelig å skrive om interne stridigheter? Hvorfor skrev ikke Einar Gerhardsen eller de andre sentrale lederne om sine overtramp? I denne boken kan du lese en komprimert dokumentar om de styggeste maktkampene i Arbeiderpartiet. Helt fra Martin Tranmæl til Jonas Gahr Støre. Forfatter og historiker Aage G. Sivertsen har gått i dybden på en materie som tidligere ikke har tålt dagens lys. Mange av temaene er velkjente. Intrigene, de ufine metodene for at enkeltpersoner skal gjøre karriere eller for at partiet skal seire, kunne neppe vært bedre fremstilt i en roman. Man kan undre seg over hvorfor ikke historiene har blitt presentert fullt og helt tidligere. Med gode kilder presenteres her en dramatisk historie som du nesten ikke skulle tro var fra virkeligheten. Trond Giskes forsøk på come-back som fylkesleder i høst, føyer seg inn i rekken av et skittent spill. 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 24. juni 2023 #26 Del Skrevet 24. juni 2023 Det er noe med de som går inn i politikken og vil gjøre en karriere som politiker. De jeg kjenner og vet litt om er ofte mer arrogant, strebersk, narsissistisk og selvhøytidelig enn andre. De er ikke i gruppen av mennesker som viser omsorg og empati. Dette er generaliserende, men det jeg har observert er at de som er mer omtenksomme blir skviset ut av de som jager mot makt. Når disse samles i flokk og driver på å sleike hverandre opp etter ryggen så utvikles denne ukulturen, de er på en måte over alle andre og de heies frem av likesinnede. Å bry seg om befolkningen begrenses til valgkampene, utenom det så er de mest opptatte av å mele sin egen kake på vei mot mer makt. Vi trenger flere som kommer rett fra arbeidslivet og inn i politikken. Folk som ikke er med i noen av klikkene, som vet hvor skoen trykker og som har erfaring fra de områdene de blir satt til å ha en mening om. Nå tenker jeg ikke på den navlebeskuende arbeidsministeren som dro frem egne erfaringer i debatt med fattige, men folk som er mer oppegående... Skulle også ønske vi hadde flere folkeavstemminger i viktige saker, spesielt på lokalt nivå. Å bruke en milliard på noe som ingen har behov for kun pga. at man har gode kontakter i kulturdepartementet, er hinsides all fornuft og et såpass høyt beløp at man burde hatt et system der innbyggerne kunne stemt over dette med bank ID via en app. Det er for mange viktige saker til at kun politikere bør bestemme, de lager ofte bare kaos med overskridelser og annet tull. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 24. juni 2023 #27 Del Skrevet 24. juni 2023 Som andre har påpekt kan det jo være interessant å se litt på hvordan dette påvirker politikken mer konkret. FRI og "kampen" for en relativt radikal forståelse av kjønn, "undervisning" om dette til barn og hormonbehandling av barn har jo vært i vinden den siste tiden, og lovverk som tilsynelatende er sterkt ønsket av denne bevegelsen blir lagt frem under Trettebergstuen. Så regner jeg med at embetsverket sørger for ryddig behandling av forslag og at omfanget av eventuelt "kammeraderi" er begrenset, men det bør ikke overraske om lobbyering og favorisering av personer i hennes krets også har hatt andre effekter enn å berike disse, kanskje også på tvers av det som egentlig er Arbeiderpartiets politikk. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. juni 2023 #28 Del Skrevet 24. juni 2023 Labello skrev (20 timer siden): Digger at Trettebergsstuen bare tar ansvaret, istedenfor å prøve å ro det unna eller komme med dårlige forklaringer. Ferdig. Fått mer respekt for henne. Respekt for at hun tar ansvar på måten hun gjør. Har dog null tillitt til både henne og regjeringen. Hele gjengen er gjennomkorrupte og tenker kun kariere og profitt. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 24. juni 2023 #29 Del Skrevet 24. juni 2023 Labello skrev (20 timer siden): Digger at Trettebergsstuen bare tar ansvaret, istedenfor å prøve å ro det unna eller komme med dårlige forklaringer. Ferdig. Fått mer respekt for henne. Snakk om å være naiv.... Kjøper verken tårene eller forklaringen hennes. Dette er gjort med fullt overlegg, og det eneste hun er lei seg for er at dette ble avslørt. Eneste hun skal ha skryt for er at krokodilletårene var ganske troverdige. Ganske ok skuespilleregenskaper både i pressekonferansen og i dax18, men fortsatt svært gjennomskuelig. Hun har gått av fordi hun måtte, ikke fordi hun "tar ansvar". Alle vet at dette ikke er hennes egen beslutning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 24. juni 2023 #30 Del Skrevet 24. juni 2023 Snøvott skrev (8 timer siden): Det påvirker først og fremst holdningen min til politikere, for dette her får du meg aldri til å tro at er noe utpreger Ap-problem. Helt enig. Men når det er sagt, politikerforakten vokser. Det er helt umulig å forstå at man ikke klarer å holde seg innenfor lover og regler, mangler dagens politikere evner som alle vi andre arbeidstakere har, eller er de så dumme at de fortsatt tror de skal slippe unna med slike situasjoner? For oss vanlige dødelige ringer det bjeller når vi er på gale veier, men politikerne fortsetter å kjøre på? Det er komplett uforståelig. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 24. juni 2023 #31 Del Skrevet 24. juni 2023 15 minutter siden, Thanos said: Respekt for at hun tar ansvar på måten hun gjør. Har dog null tillitt til både henne og regjeringen. Hele gjengen er gjennomkorrupte og tenker kun kariere og profitt. Enig, tillitt og respekt er to forskjellige ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 24. juni 2023 #32 Del Skrevet 24. juni 2023 Trettebergstuen har aldri vært en politiker som representerer AP, men er ene og alene en aktivist for FRI og transbevegelsen. Hun er en ulv i fåreklær og jeg håper nå at alt hun har gjort kommer frem. Hun burde straffeforfølges his systemet vårt fungerte. 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SITC Skrevet 24. juni 2023 #33 Del Skrevet 24. juni 2023 Ikke noe. Alle partier har personer som ikke følger reglene og lovene. Politikerforrakten derimot øker for hvert tilfelle som avsløres. Jeg tenker at der bør føres mye sterkere kontroll på denne gjengen og straffene og reaksjonene bør økes. Det står ikke i stil med hva Ola og Kari Nordmann møter om de feks svindler til seg penger (bevisst eller ubevisst) fra statskassen om det via skatteseddelen eller via nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. juni 2023 #34 Del Skrevet 24. juni 2023 Labello skrev (21 timer siden): Digger at Trettebergsstuen bare tar ansvaret, istedenfor å prøve å ro det unna eller komme med dårlige forklaringer. Ferdig. Fått mer respekt for henne. Sannsynligvis fikk hun beskjed av Støre om å trekke seg. Det er sånn det løses, og er den eneste måten hun kan ha håp om en videre politisk karriere. Alternativet er at Støre selv bytter henne ut, og det offentlig. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mother Dirt Skrevet 24. juni 2023 #35 Del Skrevet 24. juni 2023 Skjønner fortsatt ikke hvorfor en må gå av,mens en får bli sittende. De kommer med samme unnskyldninger,og begge har gjort feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet 24. juni 2023 #36 Del Skrevet 24. juni 2023 Ikke Støres feil, men en AP tradisjon er det. Jeg kjenner til to store AP styrte kommuner, kameraderi og nepotisme har pågått i mange år. For en del år siden søkte ei venninne av min mor på en top jobb, hun var meget bra kvalifisert men først på lista havnet ei helt uten kvalifikasjoner, men med sterk parti og LO tilhørighet. Problemet for kommunen var at hun og ei til klaget inn saken, kommunen fikk sterk kritikk og den AP styrte avisa (er ikke alle lokal aviser det?) måtte skrive om saken. Likevel de fleste saker blir ikke omtalt. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 24. juni 2023 #37 Del Skrevet 24. juni 2023 Tja, det blir nok AP på meg til høsten uansett. Mest av mangel på noe bedre. Syns likevel de siste årene har åpnet øynene mine for hvor spisse albuer en del politikere har. Opp og frem skal de, koste hva det koste vil. Tidligere har jeg nok hatt en naiv innstilling til våre folkevalgte og trodde oppriktig de stilte for å slåss for sakene de tror på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 24. juni 2023 #38 Del Skrevet 24. juni 2023 kat-e skrev (7 timer siden): Ikke Støres feil, men en AP tradisjon er det. Jeg kjenner til to store AP styrte kommuner, kameraderi og nepotisme har pågått i mange år. For en del år siden søkte ei venninne av min mor på en top jobb, hun var meget bra kvalifisert men først på lista havnet ei helt uten kvalifikasjoner, men med sterk parti og LO tilhørighet. Problemet for kommunen var at hun og ei til klaget inn saken, kommunen fikk sterk kritikk og den AP styrte avisa (er ikke alle lokal aviser det?) måtte skrive om saken. Likevel de fleste saker blir ikke omtalt. Tror du det er annerledes i kommuner med FrP-ordførere eller SP-ordførere? I en av mine nabokommuner fikk et nært familiemedlem av FrP-ordføreren en lederstilling i kommunen. Kontrollutvalget undersøkte saken via en ekstern revisjon, og det viste seg at ordføreren hadde påvirket flere innstillinger enn bare denne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrolle Skrevet 24. juni 2023 #39 Del Skrevet 24. juni 2023 Helt supert! La partiet komme under sperregrensen! 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 24. juni 2023 #40 Del Skrevet 24. juni 2023 Amossa skrev (21 timer siden): Om det var Stortingsvalg til høsten, så ville jeg ha stemt på AP. Denne regjeringen fikk en internasjonal økonomikrise i fanget. Krig, energi- og matmangel har gitt en annen situasjon enn hva Støre-regjeringen kunne forventet. Likevel har de gjort viktige løft for de aller svakeste og tatt fra de som har mest. Det er en poltikk jeg liker! Ja, de skremmer de rikeste fra landet slik at internasjonalt.mister en troen på Norge og gir en svekket norsk krone, samtidig som de sier de gjær "alt" for å få ned strømprisene mens de håver inn på moms folk i nord slipper å betale på lavere priser og gir subsidier til en batterifabrikk som vil gi ineffektiv brul av strøm i Norges dyreste region. 🙌🙌🙌🙌 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå