Gå til innhold

Smart casual lunsjoutfit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal på en lunsj ifb med en organisasjon jeg er medlem i. Kleskoden er "smart casual", jeg er ikke så god på kleskoder 😅. Er en enkel ermeløs topp og et fint midiskjørt innafor den kleskoden?

Disse ligner veldig på det jeg har tenkt:
https://www2.hm.com/no_no/productpage.0886464016.html

https://www2.hm.com/no_no/productpage.1149079003.html

 

Anonymkode: 08f1a...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gått slik. Ville heller gått for et litt strammere skjørt, ikke så «hippi». For eks et a-line skjørt som er litt løst, knelangt. Og en pen tskjorte. Ikke bare skuldre i jobb/organisasjonsmmenheng. 

Anonymkode: bb001...b1f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine plagg, men mer casual enn smart. Smart casual er en kombinasjon av mer formelle plagg som f.eks. blazer, dressbukse, blyantskjørt og bluse/pen topp, og mer avslappede plagg som jeans, chinos og t-skjorte. Her er noen bilder av antrekk som jeg vil si er smart casual:

9f21253711637a8c1b60e0a2abfcf620.jpg

2b09b464d51a24166093190f4aaf8b3e.jpg

 

e274de12814d34c01d26ef5ea92b0f85.jpg

9d338057d00186f9ab85f384dea16663.jpg

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det har noe å si så er mitt skjørt «finere» enn det jeg linket til som eksempel, mitt er i sort lin og ser ikke så festival ut 😅

Jeg eier verken en blazer eller en skjorte, og har ikke mye penger å bruke, så jeg er ganske usikker nå kjenner jeg. Det er meldt 28 grader og det er utendørs, så ikke bare-bare å være i langermet heller. Hmm. 

Anonymkode: 08f1a...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er smart casual det samme som business casual? 

Anonymkode: 012fa...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det har noe å si så er mitt skjørt «finere» enn det jeg linket til som eksempel, mitt er i sort lin og ser ikke så festival ut 😅

Jeg eier verken en blazer eller en skjorte, og har ikke mye penger å bruke, så jeg er ganske usikker nå kjenner jeg. Det er meldt 28 grader og det er utendørs, så ikke bare-bare å være i langermet heller. Hmm. 

Anonymkode: 08f1a...707

Har du en litt pen T-skjorte du kan ha til? :) så ha på det det :)

Anonymkode: 646f0...464

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt irritert over "Smart casual lunsjoutfit" og gått i akkurat det som jeg følte for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har du en litt pen T-skjorte du kan ha til? :) så ha på det det :)

Anonymkode: 646f0...464

Takk, jeg skal prøve litt forskjellige komboer av sko, skjørt og t-skjorter :) Jeg har noen som er i en litt tykk tencel som ser litt mer ordentlige ut enn vanlig tynne bomulls t-skjorter.

visp skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde blitt irritert over "Smart casual lunsjoutfit" og gått i akkurat det som jeg følte for. 

Hadde det vært privat så hadde jeg nok gjort det samme 😅 Men siden jeg er representant for min frivillige organisasjon og det er en litt formell setting, jeg vet det kommer til å være journalister der osv. så vil jeg gjerne gi et godt uttrykk.

Anonymkode: 08f1a...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk, jeg skal prøve litt forskjellige komboer av sko, skjørt og t-skjorter :) Jeg har noen som er i en litt tykk tencel som ser litt mer ordentlige ut enn vanlig tynne bomulls t-skjorter.

Hadde det vært privat så hadde jeg nok gjort det samme 😅 Men siden jeg er representant for min frivillige organisasjon og det er en litt formell setting, jeg vet det kommer til å være journalister der osv. så vil jeg gjerne gi et godt uttrykk.

Anonymkode: 08f1a...707

Ja, forstår det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!! De antrekkene du lenket til er IKKE smart casual.

Anonymkode: 2f7db...6a8

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei!!! De antrekkene du lenket til er IKKE smart casual.

Anonymkode: 2f7db...6a8

Jeg sa de LIGNET på det jeg har, den grønne toppen og det sorte skjørtet. Ikke at jeg tenkte å kopiere hele outfiten på hver av bildene 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 08f1a...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg ville ikke gått slik. Ville heller gått for et litt strammere skjørt, ikke så «hippi». For eks et a-line skjørt som er litt løst, knelangt. Og en pen tskjorte. Ikke bare skuldre i jobb/organisasjonsmmenheng. 

Anonymkode: bb001...b1f

Enig, ikke bare skuldre. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoene er ofte avgjørende for sånne antrekk. Med pene sko med litt hæl kan du komme unna med litt for casual skjørt f eks. 

Anonymkode: d3bcb...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...