Gå til innhold

For en syk verden vi lever i

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sier folk til stadighet. Som om det er noe nytt som hører vår tid til. Man har i beste fall vert godt forskånet og ganske naiv dersom man tror at verdens grusomheter har oppstått i den siste tiden. Verden har alltid vert syk. Voldtekt av spedbarn er ikke et nytt fenomen. Krig, ekstremt tortur, seksualisert vold, fattigdom, nød, sult, alt av grusomheter. Ingenting er nytt. Eneste er jo tilgangen på informasjon. Så syns det er noe litt ekkelt med folk som tror at de nå lever i verdens dystreste og mørkeste tidsalder. Det finnes også enorme mengder godt i verden. Man har selvsagt lov å bli rystet over det grusomme som skjer, men føler det et så mange som hauser hverandre opp med «verden har gått av hengslene» «verden har blitt syk»  osv, og kommer med implisitte dommedagsprofetier over en lav sko. Oppleves unødvendig 

Anonymkode: 32b78...31c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen mellom da og nå, er at nå er «sykdommen» industrialisert. 

Endret av 000VF000
Rettet ord
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Verden fremstår som sykere når man kan følge galskapen minutt for minutt, uansett hvor den skjer i verden. 

Anonymkode: 33b40...002

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at en større befolkning enn i gamle dager også betyr at det blir mer av alt, i absolutte tall. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg kom over en youtube video bbc tror jeg det var en kvinnenhadde stekt sine to spedbarn i ovnen.  Jeg greide ikke å slutte å gråte og er faktisk traumatisert..... 

Anonymkode: c3383...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kom over en youtube video bbc tror jeg det var en kvinnenhadde stekt sine to spedbarn i ovnen.  Jeg greide ikke å slutte å gråte og er faktisk traumatisert..... 

Levende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...