Granita Skrevet 23. juni 2023 #101 Del Skrevet 23. juni 2023 Tviler på at du heller ville hatt mensen 1 gang i mnd gått gravid ammet og født barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 23. juni 2023 #102 Del Skrevet 23. juni 2023 000VF000 skrev (18 minutter siden): “After a long and hard struggle he routed the enemy’s fighting men, but had the most trouble at their rampart of waggons, where not only did the men themselves make a stand and fight, but also their wives and children defended themselves to the death and were cut to pieces with the men.” Dette begynner å bli en smule parodisk. Nok en gang får jeg servert en kilde som motsier poenget man prøvde å kildebelegge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 23. juni 2023 #103 Del Skrevet 23. juni 2023 Hank Amarillo skrev (1 time siden): De sto bak og var heiagjeng og shamet mennene i tilfelle de feiget ut. Visstnok. Hvem vet hvor reelt og utbredt dette var. Det er visstnok derfra myten om skjoldmøer og valkyrier utspant. Men fortsatt ikke i en rolle som krigere/soldater. Du, vet du -de som driver å forsker på dette vet så lite om dette at det blir for dumt av deg å skulle ha noen påstander rundt hverken det ene eller det andre. De ser det som veldig sannsynlig at det var kvinnelige krigere, det er funnet kvinnelige skjeletter med sverd og våpen på en av de viktigste gravplassene. Men generelt sett så har de har rett og slett ikke skjeletter nok av hverken kvinner, barn eller menn til å kunne se hva som var sannheten. Mange av skjelettene er "vanlige" folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 23. juni 2023 #104 Del Skrevet 23. juni 2023 NenehGoji skrev (2 minutter siden): Du, vet du -de som driver å forsker på dette vet så lite om dette at det blir for dumt av deg å skulle ha noen påstander rundt hverken det ene eller det andre. Det er dumt av meg å komme med påstander? Det er ikke jeg som kommer med påstander, jeg svarer på påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 23. juni 2023 #105 Del Skrevet 23. juni 2023 2 hours ago, Hank Amarillo said: Dette begynner å bli en smule parodisk. Nok en gang får jeg servert en kilde som motsier poenget man prøvde å kildebelegge. Hvis du har problemer med romerske kilder kan du bli historiker og skrive bøker om tema. I mellomtiden er du bare unødvendig kontrær. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. juni 2023 #106 Del Skrevet 23. juni 2023 Lilly Rose skrev (2 timer siden): Allerede før krigen begynte kvinnene å forberede seg på det som kunne komme. Etter oppfordring fra Kronprinsesse Märtha i slutten av 1939 hadde 75.000 kvinner meldt seg til frivillige arbeidsoppgaver gjennom Kvinnenes Arbeidshjelp da krigen brøt ut. Kvinnenes stilling under krigen har ofte vært undervurdert eller tatt som en selvfølge, https://www.arkivverket.no/utforsk-arkivene/andre-verdenskrig/krigen-bryter-ut/kvinners-arbeidshjelp-under-krigen Mer lesestoff: https://www.kvinnehistorie.no/tema/t-683 Var det Arbeidstjenesten ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 23. juni 2023 #107 Del Skrevet 23. juni 2023 (endret) Hvis jeg bare skal svare på overskriften: det er MENN og ikke feminister som har bestemt at menn skal dø i kriger.. Endret 23. juni 2023 av kruspersilletaco Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 23. juni 2023 #108 Del Skrevet 23. juni 2023 kruspersilletaco skrev (1 time siden): Hvis jeg bare skal svare på overskriften: det er MENN og ikke feminister som har bestemt at menn skal dø i kriger.. Nettopp. Både Putin og Zelenskyj er menn. Alle deres generaler er også menn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23. juni 2023 #109 Del Skrevet 23. juni 2023 Druid skrev (6 timer siden): Og jeg svarte på det spesifikt. Delen du siterte, tok spesifikt for seg "pitchet battle". Jo faktisk. Du gjorde det selv når du dro inn amazoner. Strengt tatt kunne vi dratt med mye historisk materiale over kvinner i kamp i perioden mellom noen hundre år før kristus og 2. verdenskrig, men fordi materialet er såpass lite dokumentert, og kildematerialet er såpass kvalitativt usikkert, er det eneste vi KAN med sikkerhet si, er at kvinner har vært og slåss på frontlinjen i stort sett alle felttog. Gjerne forkledd som menn, men i mange tilfeller som kvinner. Som sagt, ofte som resultat av utgravninger. Dermed finnes det ingen grunnlag for å si at slagmarken har vært "nokså kjemisk fritt for kvinner" (hvilket strengt tatt en selvmotsigelse i seg selv. ) Har jo et strålende eksempel på en utkledd kvinnelig kriger på 1400-tallet, en hærfører tom. Legendariske Jeanne d’arc. Hærfører tom. Drept, brent levende. Hovedtiltale: Hun gikk i mannsklær 😇 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23. juni 2023 #110 Del Skrevet 23. juni 2023 Hank Amarillo skrev (5 timer siden): Nei. Det var heller ikke jeg som dro inn amazoner. Og at amazon-myten fikk så stor oppmerksomhet i den greko-romerske verden bekrefter jo hvor uvanlig, 'mot normalt' - som Leif Juster ville sagt, de anså kvinnelige krigere for å være. Som var det jeg sa. Dette er så virkeligsfjernt at jeg ser ikke noe poeng i å formulere et motsvar. Igjen: Jeanne d’arc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kotirowera Skrevet 23. juni 2023 #111 Del Skrevet 23. juni 2023 (endret) Om et sted mister 90% av sine menn, så kan de resterende 10% av mennene befrukte alle kvinnene og få fullt opp med barn, etter en generasjon er stedet like befolket som før. Om et sted mister 90% av sine kvinner, så er stedet så godt som dødsdømt. Pluss menn er fysisk sterkere og dermed bedre egnet til å uføre mange oppgaver soldater har. Hilsen feminist. Endret 23. juni 2023 av Kotirowera 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 23. juni 2023 #112 Del Skrevet 23. juni 2023 Fordi menn har stengt kvinner ute fra forsvaret. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23. juni 2023 #113 Del Skrevet 23. juni 2023 Maskinfører skrev (1 time siden): Var det Arbeidstjenesten ? Nei, Arbeitsdienst var noe tyskerne fant på. Min mor ble gjemt bort på landet av sin far for å slippe å delta i dette tyske påfunnet. Sønsteby og gjengen hans bomba jo også lokalene der tyskerne hadde arkiver over ungdom som skulle sendes på arbeidstjeneste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. juni 2023 #114 Del Skrevet 23. juni 2023 Bacteria skrev (1 time siden): Nei, Arbeitsdienst var noe tyskerne fant på. Min mor ble gjemt bort på landet av sin far for å slippe å delta i dette tyske påfunnet. Sønsteby og gjengen hans bomba jo også lokalene der tyskerne hadde arkiver over ungdom som skulle sendes på arbeidstjeneste. Var Tyskerne som fant på det ja var det ikke noe NS greier også ? ja de gjorde det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 23. juni 2023 #115 Del Skrevet 23. juni 2023 000VF000 skrev (4 timer siden): Hvis du har problemer med romerske kilder kan du bli historiker og skrive bøker om tema. I mellomtiden er du bare unødvendig kontrær. Problemer med romerske kilder? Problemet var ikke at den var romersk men at den motsier heller enn underbygger kilden din. Som forøvrig er ditt problem, ikke mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 23. juni 2023 #116 Del Skrevet 23. juni 2023 Maskinfører skrev (4 timer siden): Var det Arbeidstjenesten ? Les 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. juni 2023 #117 Del Skrevet 23. juni 2023 Lilly Rose skrev (3 minutter siden): Les Har lest og svart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Rose Skrevet 23. juni 2023 #118 Del Skrevet 23. juni 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Har lest og svart Oi, da har du ikke forstått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. juni 2023 #119 Del Skrevet 23. juni 2023 Lilly Rose skrev (6 minutter siden): Oi, da har du ikke forstått. Jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. juni 2023 #120 Del Skrevet 23. juni 2023 Lilly Rose skrev (7 minutter siden): Oi, da har du ikke forstått. https://no.wikipedia.org/wiki/NS_Arbeidstjeneste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå