AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #1 Del Skrevet 22. juni 2023 Hva gjør man f.eks om en buss ikke kommer når den skal og man skal på jobb? Joda, man ringer jobben og sier ifra, men det kan jo i noen tilfeller være litt krise at man kommer for sent. Og hva om det ikke går flere busser? Jeg skulle en gang ta en buss hjem en morgen på vinterstid. Det var skikkelig kaldt ute. Men den kom aldri så det endte opp med at jeg måtte ta en taxi hjem. Tenkte på i ettertid om jeg kunne hatt krav på å fått igjen penger? Er jo utrolig dårlig. Spesielt når det ikke går flere busser på mange timer kanskje. Det kan jo være andre ting enn jobb som man f.eks må rekke. Anonymkode: 90519...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Del Skrevet 22. juni 2023 Kolumbus dekker taxi dersom man blir mer enn 20 min forsinket pga manglende buss. Har man noe viktig på kalenderen bør man altså legge inn 20+ min margin. Anonymkode: 54212...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Del Skrevet 22. juni 2023 Man kan gjøre som i gamle dager: haike. Hvis man tør det da? Haiket mye i min ungdom men kanskje ikke så vanlig lenger. Anonymkode: 55316...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #4 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kolumbus dekker taxi dersom man blir mer enn 20 min forsinket pga manglende buss. Har man noe viktig på kalenderen bør man altså legge inn 20+ min margin. Anonymkode: 54212...79b Finnes ikke noe Kolombus her jeg bor. Anonymkode: 90519...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Finnes ikke noe Kolombus her jeg bor. Anonymkode: 90519...0f9 Da får du sjekke med ditt lokale selskap. Anonymkode: 54212...79b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #6 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg fikk drosje til en av mine tenåringer, da korrespondansebussen hjem hadde kjørt, og klokka var 2230 om kvelden langt ute i ødemarka. Hadde tatt 3 timer på øde, mørke og glatte veier uten fortau hjem.... Jeg var på jobb, og mannen på reise. Dette var Skyss i Bergen. Om jeg var rasende på Skyss? Ja! Første gang noe slikt har skjedd? Nei! Anonymkode: 7c0ee...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 22. juni 2023 #7 Del Skrevet 22. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kolumbus dekker taxi dersom man blir mer enn 20 min forsinket pga manglende buss. Anonymkode: 54212...79b 1 minutt siden, AnonymBruker said: Finnes ikke noe Kolombus her jeg bor. Anonymkode: 90519...0f9 Kolombus er det selskapet som har ansvar for kollektivtrafikken i Rogaland. De fleste lokale selskap (eks Ruter) har samme regler, lurt å sjekke hos lokalt reiseselskap. Når det gjelder viktige timer må du bare være ekstra tidlig ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #8 Del Skrevet 22. juni 2023 Kristin70 skrev (4 minutter siden): Kolombus er det selskapet som har ansvar for kollektivtrafikken i Rogaland. De fleste lokale selskap (eks Ruter) har samme regler, lurt å sjekke hos lokalt reiseselskap. Når det gjelder viktige timer må du bare være ekstra tidlig ute. Joda, jeg er alltid tidlig ute, men busstilbudet her jeg bor er ganske dårlig, så om det bare går en buss så er det ikke så mye man kan gjøre. Anonymkode: 90519...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #9 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva gjør man f.eks om en buss ikke kommer når den skal og man skal på jobb? Joda, man ringer jobben og sier ifra, men det kan jo i noen tilfeller være litt krise at man kommer for sent. Og hva om det ikke går flere busser? Jeg skulle en gang ta en buss hjem en morgen på vinterstid. Det var skikkelig kaldt ute. Men den kom aldri så det endte opp med at jeg måtte ta en taxi hjem. Tenkte på i ettertid om jeg kunne hatt krav på å fått igjen penger? Er jo utrolig dårlig. Spesielt når det ikke går flere busser på mange timer kanskje. Det kan jo være andre ting enn jobb som man f.eks må rekke. Anonymkode: 90519...0f9 du tar taxi, og sender regningen til det lokale busselskapet. Anonymkode: 3eff2...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. juni 2023 #10 Del Skrevet 22. juni 2023 Da ville jeg tatt taxi til jobben. Man kan vel neppe ha krav på å få reisepengene igjen? Det gjør jo ikke de som kjører bil heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. juni 2023 #11 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): du tar taxi, og sender regningen til det lokale busselskapet. Anonymkode: 3eff2...7c9 Ville heller gjort det, ja. Og tatt taxien til jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #12 Del Skrevet 22. juni 2023 Sjekk vilkårene for busselskapet ditt, noen har mulighet for refunderte andre reiseutgifter (taxi f.eks.) om bussen ikke kommer. Anonymkode: abb42...c22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #13 Del Skrevet 22. juni 2023 Man melder alltid i fra. Og så får man noen ganger lenger tilbake Anonymkode: 34aa5...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 22. juni 2023 #14 Del Skrevet 22. juni 2023 exictence skrev (13 minutter siden): Da ville jeg tatt taxi til jobben. Man kan vel neppe ha krav på å få reisepengene igjen? Det gjør jo ikke de som kjører bil heller. Flere reiseselskaper har reisegaranti som dekker taxi inntil en sum om bussen er x min forsinket. Til TS: sjekk om/hva slags reisegaranti reiseselskapet som kjører der du bor er, om det er ruter, østfold kollektiv, skyss - alt etter hvor du bor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå