Lisbethsa Skrevet 22. juni 2023 #1 Skrevet 22. juni 2023 Hei! Vi har en gutt på 3,5 år og mannen vil ha et barn til fortest mulig for at aldersforskjellen ikke skal bli så altfor stor. Jeg slet skikkelig med svangerskapsdepresjon og sliter fortsatt med depresjon og angst som ifølge av en tøff barndom. Er i 100% jobb som sykepleier og funker normalt sånn i hverdagen. For 2 uker siden startet jeg på zoloft 50 mg, men har ikke merket noe bedring foreløpig. Jeg har selv lyst på et barn til, men jeg er virkelig ikke klar. Skal til legen i morgen og snakke litt om dette. Føler dette er en vanskelig situasjon og håper han ikke går i fra meg pga dette..
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #2 Skrevet 22. juni 2023 Lisbethsa skrev (2 timer siden): Hei! Vi har en gutt på 3,5 år og mannen vil ha et barn til fortest mulig for at aldersforskjellen ikke skal bli så altfor stor. Jeg slet skikkelig med svangerskapsdepresjon og sliter fortsatt med depresjon og angst som ifølge av en tøff barndom. Er i 100% jobb som sykepleier og funker normalt sånn i hverdagen. For 2 uker siden startet jeg på zoloft 50 mg, men har ikke merket noe bedring foreløpig. Jeg har selv lyst på et barn til, men jeg er virkelig ikke klar. Skal til legen i morgen og snakke litt om dette. Føler dette er en vanskelig situasjon og håper han ikke går i fra meg pga dette.. Hvis han går fra deg fordi du ikke ønsker et barn nå, når du sliter med helseutfordringer, er han virkelig ikke noe å samle på. Det er du som skal gjennom et svangerskap, det er du som må ta den største byrden med det. Du skal føle deg fysisk klar og mentalt forberedt på det, det skal føles riktig for deg. Anonymkode: b33f8...7cd 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #3 Skrevet 22. juni 2023 Vil DU ha et barn til er spørsmålet. Hvis du vil, go for it. Hvis ikke fortell mannen din det. Jeg tror ikke å vente 4 år til vil gjøre et eventuelt nytt svangerskap noe bedre, det er alltid en sjanse for problemer som depresjon osv. Det har allerede gått flere år, sjansen for at noe endrer seg drastisk er neppe der. Føler du fremdeles avsmak ved tanken på å gå gjennom svangerskap på nytt så er det kanskje bedre å bare informere mannen din med en gang om dette. Anonymkode: 9e82f...8fd 2 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. juni 2023 #4 Skrevet 22. juni 2023 Om han ikke forstår at du ikke klar for barn så er det hans problem. Du gjør det riktige ved å vente til og om du blir klar. Viktigste er helsen din og ivareta barnet dere har. Sett dere ned og ta en skikkelig prat. Om han vil gå i fra deg og ungen fordi du ikke er klar for et nytt barn er han uansett ikke verdt tiden din.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #5 Skrevet 22. juni 2023 Det er viktigere med en stabil mor enn et søsken som er nært i alder. Og hvis ungen er 3,5 år allerede, blir de ikke tette i alder uansett. Du bør bli bedre fra depresjonen og være i god form i minst 6 mnd før dere begynner å prøve, mener jeg. Anonymkode: 7f850...ddb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå