Gå til innhold

3-åring livredd barnehageansatt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har vært der på dagtid og jeg har kun møtt henne et par ganger ved levering og henting. Som sagt, jeg kan ikke si alt.

Anonymkode: 32d3c...1b6

Du kan jo si om barnet er rapportert å gråte dagen lang? Ser ikke hvorfor det er så vanskelig eller skulle avsløre noe. Med andre ord, tolker jeg det som at barnet gråter bare når du leverer og henter. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner jeg avslutter her. Takk for fine svar til dere som gav det. Dessverre måtte det komme til de som alltid må stille spm på nå da meg som forelder, for hvorfor JEG ikke har opprettet en relasjon til damen osv akkurat som det er min feil.

KV som vanlig.

takk for innspill til alle dere andre ❤️

Du må nesten tåle det kommer spørsmål og forslag du ikke vil like.

Anonymkode: f78ca...5f9

• Liker 11
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har vært der på dagtid og jeg har kun møtt henne et par ganger ved levering og henting. Som sagt, jeg kan ikke si alt.

Så du har bare møtte henne et par ganger og knapt snakket med henne, barnet ditt har ikke særlig språk og du vet likevel at ungen er konstant og vedvarende redd for henne - og du har kommunens støtte i å nekte henne å være alene med ungen? Her er det jo åpenbart så mye du ikke kan eller vil si at det ikke er så lett for noen her å komme med råd og tanker som ikke blir rene spekulasjoner...

Anonymkode: dfdee...fae

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg tror faktisk jeg hadde gått til innkjøp av et lite spionkamera, et som ser ut som en knapp eller sånn. Ikke gøy når man ikke kan sjekke hva som faktisk foregår!

Anonymkode: 2fe64...3c3

For et idiotisk forlag 

Anonymkode: 12a8c...299

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Uff. Trasig situasjon når ein ikkje veit!

Eg ville bedt om eit møte, ganske snart. Kva som skjedde i den situasjonen som gjorde at barnet ditt blei utrygg på den tilsette (den for 2 mnd sidan)? Kan det hende ho forbinder dama med situasjonen? Kva gjer barnehagen for å tilrettelegge/betre situasjonen?

Min 2åring nekta plutseleg å ligge på stellematta i bhg. Han hylgrein og sa berre "nei!". Når eg spurte om det heime sa han "redd. Datt". Han har nok ikkje fallt frå stellematta i bhg, men kanskje høyrt andre born som har grene i stellsituasjon e.l. og dermed vart redd sjølv. Dei fekk bytte på han på golvet, og vi fekk bytte på heime. Så det var tydeleg at stellematta(ca 1.5m opp) var problemet. Varte i 4 dagar, men dei satte inn tiltak for å gjere han trygg igjen, og snakka med oss for kva det kan vere. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du har bare møtte henne et par ganger og knapt snakket med henne, barnet ditt har ikke særlig språk og du vet likevel at ungen er konstant og vedvarende redd for henne - og du har kommunens støtte i å nekte henne å være alene med ungen? Her er det jo åpenbart så mye du ikke kan eller vil si at det ikke er så lett for noen her å komme med råd og tanker som ikke blir rene spekulasjoner...

Anonymkode: dfdee...fae

👏

Anonymkode: 12a8c...299

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke mulig å vite for utenforstående, og det høres veldig lurt ut med et møte.

Men jeg gjetter at barnets frykt har sammenheng med den situasjonen i barnehagen hvor barnet ble svært lei seg og den aktuelle ansatte var til stede. Vi her aner jo ingenting om situasjonen. Men det kan ha vært den ansatte som opptrådte skremmende, var uheldig og fremstod som skremmende eller bare var til stede i en situasjon som var vond og skremmende eller en kombinasjon. Uansett forbinder barnet henne med dette nå, samme hvor mild og snill og god hun kanskje egentlig er. Eller så er hun ikke alltid så god, og det forsterker frykten. Akkurat det er umulig å vite.

Jeg var livredd en ansatt på Rema som barn, etter at vedkommende sa "ikke ta sjokoladen min" med liksom-streng stemme til meg da jeg plukket på sjokoladen i butikken. Jeg var 4 år, nektet å være med inn på Rema i lang tid etterpå, og husker det godt fortsatt. Dette var uansett snakk om en person jeg ikke skulle omgås daglig. Her er det en tillitsperson som skal være sammen med barnet ditt. Og når dette har blitt så sterkt og langvarig, er det det ikke rart du reagerer, TS, og det er viktig å nøste opp i selv om bakgrunnen for det ikke nødvendigvis er alvorlig. 

Anonymkode: 26f92...231

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er relevant om barnet ditt kun gråter når du leverer og henter, eller om det gråter dagen lang med vedkommende rundt seg. Hvis det var tilfellet, antar jeg du ville sagt det. Hvis dagen forløper seg helt normalt, hver dag, uten noe gråting og frykt, så er det relevant. Men det passer ikke inn i historien din selvsagt, og derfor dette utbruddet. 

Anonymkode: f78ca...5f9

Barn kan først slippe ut følelser når det ser forelderen/er sammen med forelderen, så akkurat det trenger ikke være relevant nei. 

Anonymkode: aedb1...cd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så voldsomt unormalt at en sliten treåring hylgriner innimellom når foreldrene dukker opp i barnehagen. 

Jeg synes igrunn du bare høres fullstendig hysterisk ut. Det er vanskelig å ta deg seriøst. 

Anonymkode: f844d...645

• Liker 3
Skrevet

Det er mulig jeg overreagerer, men min første tanke ville vært seksuelle overgrep. Mulig jeg har radaren ute for slikt, siden jeg selv ble utsatt i den alderen (ikke bhg). Ville tatt dette opp med styreleder. Foreligger det mistanke om vold eller overgrep kan du kontakte Statens barnehus.

Håper for all del det ikke er det, men heller noe annet uskyldig ❤️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker så godt da jeg begynte i barnehagen som 3-åring. Jeg husker alle barn og ansatte, og jeg opplevde alle som greie og hyggelige. Det var aldri noen som var slemme mot meg... 

...bortsett fra én gang foreldrene mine var forsinket fra å hente meg i barnehagen. Da måtte en barnehagetante vente med meg og et annet barn som også hadde forsinkete foreldre. Alle hadde gått hjem og vi ble straffet med at vi måtte sitte i ro. Vi fikk ikke lov til å røre oss. Husker klokka var 16:30 og at det var så vondt og ubehagelig å være der med tanten. Jeg klødde litt i ansiktet, men det fikk jeg ikke lov til og hun var kjempestreng. Husker jeg ble veldig sjokkert over at jeg ikke fikk klø meg. Jeg og det andre barnet så skremt på hverandre... 

Etter denne hendelsen ville jeg ikke ha noe med denne tanten å gjøre. Glemmer det aldri. 

Så du må høre på barnet ditt. Det roper om hjelp. Slutt og unnskyld tanten. 

Anonymkode: 51089...cc0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke så voldsomt unormalt at en sliten treåring hylgriner innimellom når foreldrene dukker opp i barnehagen. 

Jeg synes igrunn du bare høres fullstendig hysterisk ut. Det er vanskelig å ta deg seriøst. 

Eg tenkjer at ts som mor høyre/ser forskjell på ein sleten unge, og ein livredd unge. Vi må jo ta utgangspunkt i at det ts beskriver stemmer, då hadde eg reagert også!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den ansatte kan ha satt grenser for barnet ditt og barnet ditt takler det ikke. 

Anonymkode: 4f4fc...2e7

Skrevet (endret)

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og avsporinger.

Christina82, mod

Endret av Christina82
AnonymBruker
Skrevet

Min niese er 4 år og var en stund livredd meg. Hun er svensk og jeg er norsk. Det er skummelt! Skulle tro jeg beit eller var smittsom. Husker da vi var på besøk og hun skulle dele ut godteri til alle. Når jeg skulle få, kastet hun det på meg og løp vekk som om jeg var et brennende bål eller et skummelt dyr hun skulle mate. 

Så fant jeg ut at sålenge jeg holder munn, så er hun ikke så redd meg 😅. Så det har hjulpet da... 

Poenget mitt er at det trenger ikke være noe alvorlig. Små barn kan være redd for ting av for oss helt merkelige grunner.

Enig i at du kan høre med pedleder. Kanskje har denne ansatte noe ved seg som er litt skummelt. Det er jo greit å vite det, så kan man gjøre noe med det. Jeg husker jeg var kjempelei meg og flau da niesen min var redd meg. Har jeg gjort noe galt? Ser jeg fæl og skummelt ut? Det var fint å få vite hvorfor og at det ikke var min skyld! 

Anonymkode: 69245...5ca

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts her.Det er akkkurat det du skriver her!!! Spot on. Hun har aldri hilst på meg og i går måtte jeg spørre hva heter du egentlig?

og hun virker så mild osv av det jeg har sett, og alle mener hun er verdens beste av de som jobber der. Men barnet mitt viser en atferd rundt henne som er ren og skjær FRYKT. Gråt av redsel og klamring til meg…. Når jeg spør om henne ser jeg på kroppsspråk at hun blir ubekvem. Jeg har en skikkelig dårlig magefølelse, og det har jeg aldri hatt før om hun eller mine andre barn har grått ved levering etc! 
dette er noe annet…..

Men hvordan reagerer de andre barna på henne da? Du må nesten se helheten. 

Anonymkode: f127b...1b0

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (På 22.6.2023 den 9.07):

Eg tenkjer at ts som mor høyre/ser forskjell på ein sleten unge, og ein livredd unge. Vi må jo ta utgangspunkt i at det ts beskriver stemmer, då hadde eg reagert også!

Ut i fra hovedinnlegget så virker mor bare fullstendig tussete. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ut i fra hovedinnlegget så virker mor bare fullstendig tussete. 

Nei, det gjør hun ikke. Hvorfor skal alle mødre som forsøker å drøfte problemstillinger her inne snakkes til og om på denne måten? 
Man kjenner barna sine. Hva ungen er redd vet vi ikke, men det er jo godt p vite st det finnes foreldre som vil finne ut hvorfor og så få til en løsning. Syns du ikke? 

Anonymkode: 09c70...a5c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...