Gå til innhold

3-åring livredd barnehageansatt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for et godt svar, og det er ikke alt jeg ønsker å skrive her. Denne personen er ikke ny i bhg, men har fått et slags ansvar da uten at jeg sier mer rundt det. Og når barnet mitt er så utrygg nå over to mnd og hun ikke klarer å løse det, å ble dette krevd med støtte fra kommune.

jeg er bare redd det har skjedd noe her som ikke burde skjedd! For hun reagerer unormalt.

og barnet mitt er friskt og normalt, så trenger heller ingen spekulasjoner der:)

Anonymkode: 32d3c...1b6

Hadde blitt mistenksom mot vold eller andre ting. Damer kan og være farlig. 

Og ikke sikkert hun viser det blandt de andre. 

Forstår godt at du ikke vil at hyn skal være med barnet ditt, ihvertfall ikke alene med barnet!

Bytt kontaktperson om det er mulig. Bare det at hun ikke hilser på deg i tilegg gir røde flagg!

Anonymkode: b0b92...934

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (1 minutt siden):

Du får be om et møte snarest for å få ting avklart. Og både i påvente og etterpå sørge for at dine (og fars?) opplevelser og meninger ikke når ut til barnet. Oppfør dere som normalt i barnehagen. Ikke vis usikkerhet i møte med denne ansatte. Barn leser de voksne.

Det har du helt rett i. Jeg har forsøkt å få henne trygg på denne ansatte og vise at jeg liker henne osv, og skal fortsette slik. Så skal vi ha møte.

er bare redd det er noe galt da….

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde blitt mistenksom mot vold eller andre ting. Damer kan og være farlig. 

Og ikke sikkert hun viser det blandt de andre. 

Forstår godt at du ikke vil at hyn skal være med barnet ditt, ihvertfall ikke alene med barnet!

Bytt kontaktperson om det er mulig. Bare det at hun ikke hilser på deg i tilegg gir røde flagg!

Ts her.Det er akkkurat det du skriver her!!! Spot on. Hun har aldri hilst på meg og i går måtte jeg spørre hva heter du egentlig?

og hun virker så mild osv av det jeg har sett, og alle mener hun er verdens beste av de som jobber der. Men barnet mitt viser en atferd rundt henne som er ren og skjær FRYKT. Gråt av redsel og klamring til meg…. Når jeg spør om henne ser jeg på kroppsspråk at hun blir ubekvem. Jeg har en skikkelig dårlig magefølelse, og det har jeg aldri hatt før om hun eller mine andre barn har grått ved levering etc! 
dette er noe annet…..

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk jeg hadde gått til innkjøp av et lite spionkamera, et som ser ut som en knapp eller sånn. Ikke gøy når man ikke kan sjekke hva som faktisk foregår!

Anonymkode: 2fe64...3c3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du møtt barnet? Sier du noe om situasjonen direkte til barnet? Har du snakket noe om dette rundt barnet så hun kan ha hørt noe? De er jo flere voksne på avdelingen så jeg antar de hadde reagert om barnet ditt gråt hver gang det så eller kom i kontakt med denne personen? 

Anonymkode: f78ca...5f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du møtt barnet? Sier du noe om situasjonen direkte til barnet? Har du snakket noe om dette rundt barnet så hun kan ha hørt noe? De er jo flere voksne på avdelingen så jeg antar de hadde reagert om barnet ditt gråt hver gang det så eller kom i kontakt med denne personen? 

Selvsagt har jeg ikke snakket negativt om hun rundt barnet.

de andre ansatte reagerer, og forstår ikke hvorfor hun reagerer slik på henne og ler det bort

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si.

Jeg er i 99% av tilfellene elsket av barna i barnehagen, men den siste 1% kan være veldig skeptisk til meg og ikke ønske å ha noe med meg å gjøre etter småting som har skjedd. Det være seg at vi lekte har'n, barnet er heeelt med, men når jeg tar det tilslutt så blir det dritfornærma og kan være det lenge. Men etter 2 mnd mener jeg at noe burde vært løst for å si det sånn.

Men det kan ta tid å bygge en relasjon, vi er alle mennesker og det er barna også. Det kan være hun har sett en heks på barneTV og at den ansatte ligner litt. Så får barnet panikk når hun ser den ansatte. Jeg har jobbet 12år i barnehage og barn reagerer av og til på helt merkelige ting.

Jeg har også opplevd å "skremme" feil barn uten at det var meningen og dermed ble barnet redd for meg en stund. Noen hadde lagt en unge i feil vogn, og den vogna jeg tittet inn i fra siden samtidig som jeg sa "hei!" lå det en annen unge i enn jeg trodde. Ungen ble jo redd. Det løste seg.

Men det kan selvfølgelig også være at den ansatte faktisk har vært slem mot ungen din, vanskelig å si!

Anonymkode: 7e618...593

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror faktisk jeg hadde gått til innkjøp av et lite spionkamera, et som ser ut som en knapp eller sånn. Ikke gøy når man ikke kan sjekke hva som faktisk foregår!

Anonymkode: 2fe64...3c3

Det er ikke lov.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt har jeg ikke snakket negativt om hun rundt barnet.

de andre ansatte reagerer, og forstår ikke hvorfor hun reagerer slik på henne og ler det bort

Hvordan reagerer de ansatte? Hva sier de?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts her.Det er akkkurat det du skriver her!!! Spot on. Hun har aldri hilst på meg og i går måtte jeg spørre hva heter du egentlig?

og hun virker så mild osv av det jeg har sett, og alle mener hun er verdens beste av de som jobber der. Men barnet mitt viser en atferd rundt henne som er ren og skjær FRYKT. Gråt av redsel og klamring til meg…. Når jeg spør om henne ser jeg på kroppsspråk at hun blir ubekvem. Jeg har en skikkelig dårlig magefølelse, og det har jeg aldri hatt før om hun eller mine andre barn har grått ved levering etc! 
dette er noe annet…..

En ting er å være redd en ny person, men ekstrem frykt på en som ellers fort blir kjent med nye uten problemer hadde jeg og fått vondt i magen av! Har du prøvd å spørre barnet forsiktig om forskjellig som hun skjønner og kan klare å svare på? Uten å legge ordene i munnen selvfølgelig. Snakk med ped leder og spør om en annen som kontakt perso  og hør om de kan følge litt med den damen. Er det andre barn som er redd hun og?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En ting er å være redd en ny person, men ekstrem frykt på en som ellers fort blir kjent med nye uten problemer hadde jeg og fått vondt i magen av! Har du prøvd å spørre barnet forsiktig om forskjellig som hun skjønner og kan klare å svare på? Uten å legge ordene i munnen selvfølgelig. Snakk med ped leder og spør om en annen som kontakt perso  og hør om de kan følge litt med den damen. Er det andre barn som er redd hun og?

Jeg har prøvd litt og da ser jeg hun blir ubekvem. 
vi skal ha møte, og jeg mener som noen skrev over her at mye burde vært løst på to mnd… samt at det er ikke normalt å ikke hilse på foreldre heller… mye som skurrer. 
vet ikke om andre er redd henne. Kan spørre om det har skjedd før.. det er iallfall helt unormalt fra mitt barns side å være sånn:/ det var så fælt å se frykten når jeg hentet henne i går! 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Umulig å si.

Jeg er i 99% av tilfellene elsket av barna i barnehagen, men den siste 1% kan være veldig skeptisk til meg og ikke ønske å ha noe med meg å gjøre etter småting som har skjedd. Det være seg at vi lekte har'n, barnet er heeelt med, men når jeg tar det tilslutt så blir det dritfornærma og kan være det lenge. Men etter 2 mnd mener jeg at noe burde vært løst for å si det sånn.

Men det kan ta tid å bygge en relasjon, vi er alle mennesker og det er barna også. Det kan være hun har sett en heks på barneTV og at den ansatte ligner litt. Så får barnet panikk når hun ser den ansatte. Jeg har jobbet 12år i barnehage og barn reagerer av og til på helt merkelige ting.

Jeg har også opplevd å "skremme" feil barn uten at det var meningen og dermed ble barnet redd for meg en stund. Noen hadde lagt en unge i feil vogn, og den vogna jeg tittet inn i fra siden samtidig som jeg sa "hei!" lå det en annen unge i enn jeg trodde. Ungen ble jo redd. Det løste seg.

Men det kan selvfølgelig også være at den ansatte faktisk har vært slem mot ungen din, vanskelig å si!

Anonymkode: 7e618...593

Takk for et utfyllende svar!

mye av det du skriver kan være tilfelle hos mange, men mitt barn tåler slike ting…  og jeg mener mye burde vært løst her på to mnd, det er noe som skurrer. Jeg håper ikke det er noe, men jeg er redd for det… 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

går hentet jeg og det var kun mitt barn og ett til igjen, med hun dama. Jenta mi er alltid helt vilt glad ved henting, løper mot meg og ler og roper og er lykkelig. Hun dama har aldri vært der alene ved henting før. Med en gang jeg kom inn, og barnet mitt så meg….. begynte hun å HYLGRÅTE!!!! Strakte armer mot meg og måtte bli løftet opp og opplevdes svært utrygg og lei seg. 

Men hvordan var hun Før hun så deg? Er ikke det litt vesentlig også?

Anonymkode: ea3c4...4c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har prøvd litt og da ser jeg hun blir ubekvem. 
vi skal ha møte, og jeg mener som noen skrev over her at mye burde vært løst på to mnd… samt at det er ikke normalt å ikke hilse på foreldre heller… mye som skurrer. 
vet ikke om andre er redd henne. Kan spørre om det har skjedd før.. det er iallfall helt unormalt fra mitt barns side å være sånn:/ det var så fælt å se frykten når jeg hentet henne i går! 

Jeg er en person som tenker godt om andre, og vet at barn kan bli redd og skeptisk til nye folk. Men å ha så frykt hadde jeg virkelig kjent det i magen selv. Følg magefølelsen. Håper du kommer noen vei på møte. Hør om det er andre barn som er sånn og.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja er det det når hun ALLTID kommer løpende og er lykkelig ved henting? 
mens denne gangen for aller første gang, når hun er alene med denne dama reagerer slik? Hun satt stille på en stol iallfall når jeg hentet.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det lurer jeg også på. Hvordan er hun etter levering, hele dagen, og før henting? Sitter hun og gråter hele tiden når denne personen er i nærheten?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så du har heller ikke, på disse månedene som barnet ditt har vært så utrygt, tatt noe som helst initiativ til å snakke med og bygge en relasjon til dette mennesket? Det er jo også rimelig spesielt... 

Anonymkode: dfdee...fae

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som tenker godt om andre, og vet at barn kan bli redd og skeptisk til nye folk. Men å ha så frykt hadde jeg virkelig kjent det i magen selv. Følg magefølelsen. Håper du kommer noen vei på møte. Hør om det er andre barn som er sånn og.

Takk❤️ ja det gjør jeg også. 

men som du sier.. dette er frykt, og jeg har en dårlig magefølelse. Spent på møter

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du har heller ikke, på disse månedene som barnet ditt har vært så utrygt, tatt noe som helst initiativ til å snakke med og bygge en relasjon til dette mennesket? Det er jo også rimelig spesielt... 

Anonymkode: dfdee...fae

Hun har vært der på dagtid og jeg har kun møtt henne et par ganger ved levering og henting. Som sagt, jeg kan ikke si alt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg avslutter her. Takk for fine svar til dere som gav det. Dessverre måtte det komme til de som alltid må stille spm på nå da meg som forelder, for hvorfor JEG ikke har opprettet en relasjon til damen osv akkurat som det er min feil.

KV som vanlig.

takk for innspill til alle dere andre ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...