Gå til innhold

Når man ikke kan betjene mellomfinansiering og 2 hus - hussalg/kjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så hyggelig å se at dette fikk en lykkelig slutt 😊😊

Anonymkode: 56e69...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hyggelig å se at dette fikk en lykkelig slutt 😊😊

Anonymkode: 56e69...64b

Lykkelig er vel relativt. TS har sagt forholdet røk, og det ser ut som huset ble solgt til ett stykke under takst.

Jeg håper virkelig de fikk beholdt det andre de kjøpte og at tapet er overkommelig.

Anonymkode: 92a4d...7aa

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lykkelig er vel relativt. TS har sagt forholdet røk, og det ser ut som huset ble solgt til ett stykke under takst.

Jeg håper virkelig de fikk beholdt det andre de kjøpte og at tapet er overkommelig.

Anonymkode: 92a4d...7aa

Ingen grunn til å krisemaksimere 😊

Anonymkode: 56e69...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen grunn til å krisemaksimere 😊

Anonymkode: 56e69...64b

Jeg krisemaksimerer ikke. Jeg har lest gjennom hele tråden og ser relativt realistisk på det.

Når det er sagt så håper jeg det går bra for TS, og at de sitter igjen med penger og forhåpentligvis det andre huset så de har noe EK igjen.

Anonymkode: 92a4d...7aa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil TS gjør comeback i denne tråden med sin egen oppfatning av saken tenker jeg vi kan holde spekulasjonene og negativt tankekjør for oss selv.

Anonymkode: 56e69...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en lignende tråd på Diskusjon.no, vet ikke om det er samme personen. Men viss ikke så gir det mere innsyn i et lignende tilfelle.

Personlig synest jeg det er interessant for jeg føler jeg lærer litt av andre sine feil, og får endelig lese om historier rundt boligkjøp og salg som ikke bare er skryt og pynt.

https://www.diskusjon.no/topic/1944918-uforsvarlig-høyt-lånetilbud-fra-banken/#comments

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hva endte huset opp med å bli solgt for egentlig? Så kjip situasjon❤️

Anonymkode: 52fe1...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.6.2024 den 9.01):

Lykkelig er vel relativt. TS har sagt forholdet røk, og det ser ut som huset ble solgt til ett stykke under takst.

Jeg håper virkelig de fikk beholdt det andre de kjøpte og at tapet er overkommelig.

Anonymkode: 92a4d...7aa

TS har vel bare sagt at det holdt på å ryke.
 

Det er for øvrig ikke delt link her, det er noen som har stalket seg frem til det selv. 

Anonymkode: 58c33...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS har vel bare sagt at det holdt på å ryke.
 

Det er for øvrig ikke delt link her, det er noen som har stalket seg frem til det selv. 

Anonymkode: 58c33...4b9

Ja, så også at TS hadde delt link med flere brukere tidligere i tråden (og angret seg senere virker det som) - og at en av disse brukerne igjen delte info om at TS hadde solgt. I tillegg var det noen som stalket seg frem til å finne huset… 

Anonymkode: 52fe1...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LibertyNoCap skrev (På 22.6.2024 den 18.59):

Leste en lignende tråd på Diskusjon.no, vet ikke om det er samme personen. Men viss ikke så gir det mere innsyn i et lignende tilfelle.

Personlig synest jeg det er interessant for jeg føler jeg lærer litt av andre sine feil, og får endelig lese om historier rundt boligkjøp og salg som ikke bare er skryt og pynt.

https://www.diskusjon.no/topic/1944918-uforsvarlig-høyt-lånetilbud-fra-banken/#comments

Det er synd at det gikk slik som det gikk med ts, men om denne tråden er om samme sak så har de fortsatt litt å lære. De har nok fått uforsvarlige råd, men de har lært at ingen kan garantere for at det ikke er noen risiko. De valgte å kjøpe før salg etter anbefaling om dette, men så usikre som de forklarte seg til å være så hoppet de ukritisk på synes jeg. Det var også mange gode tips i denne tråden som ble avfeid tidlig. Jeg håper i det minste familien holder sammen og at barna får et stabilt hjem. 

Anonymkode: 869d1...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...