AnonymBruker Skrevet 6. januar #621 Del Skrevet 6. januar Carolain skrev (4 timer siden): Takk❤️ Du er vel ikke TS? Brukeren du siterte svarte TS, hvis du har egne problemer så lag din egen tråd, slutt å kupp TS sin takk. Anonymkode: f5c72...ad6 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #622 Del Skrevet 6. januar Kjære TS, Det du sitter i nå, er helt forferdelig! All medfølelse❤️. Vi har der selv for ett år siden, så jeg vet hvor tøft det er. Vi ville også nedskalere, og kjøpte leilighet. Det var mye som måtte pusses opp, men det skulle vi ta etter vi fikk solgt huset. Da ville vi sitte igjen med en million i lavere lån, samt en slump til å pusse opp for. Lang historie kort, slik ble det jo ikke. Etter 11 måneder fikk vi omsider solgt, 1 million under takst. Totalt har vi noe mindre lån, men ikke så mye mindre enn det vi håpet på. Vi har mer enn maxtet lånet i forhold til leiligheten vi bor i. Summen til oppussing uteble. MEN, vi fortsatte å leve på sparebluss og har fått tatt litt og litt. Når feriepengene kommer, setter vi av en stor sum til oppussing. Da håper vi at vi for gjort noe mer til neste høst igjen. Lykke til videre, håper virkelig det ordner seg for deg og dine❤️ Anonymkode: 51521...a7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #623 Del Skrevet 23. januar Hei ts, Jeg har fulgt tråden lenge. Synes synd på deg, og forstår det må være en stor belastning. Ser du har lagt ut huset igjen, med ytterligere redusert pris. Du har jo fått mange innspill, og det er jo ikke lett. Jeg vet du sier i starten at bildene er bra. Jeg har sett på annonsen i dag (tror jeg har funnet riktig..). Jeg er enig i at bildene er fine, synes de stort sett er gode, men stylingen er ikke så bra. Særlig kjøkken og spisebord gir litt utdatert inntrykk. Hvis du er åpen for forslag foreslår jeg å fjerne hjertet og barkrakker. Bytt ut kurvene med urter til mer moderne. Bytt spisestuestoler, og endre oppdekkingen. Hvis du har mulighet bytt ut lampen til noe mindre prangende. "Nipset" kan du fint kjøpe på rusta el jysk, så det trenger ikke bli dyrt. Ellers ønsker jeg deg lykke til med salget:) Anonymkode: d3f26...42c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 24. januar #624 Del Skrevet 24. januar Hvor lenge kan man gå med mellomfinansiering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #625 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 22.34): Hei ts, Jeg har fulgt tråden lenge. Synes synd på deg, og forstår det må være en stor belastning. Ser du har lagt ut huset igjen, med ytterligere redusert pris. Du har jo fått mange innspill, og det er jo ikke lett. Jeg vet du sier i starten at bildene er bra. Jeg har sett på annonsen i dag (tror jeg har funnet riktig..). Jeg er enig i at bildene er fine, synes de stort sett er gode, men stylingen er ikke så bra. Særlig kjøkken og spisebord gir litt utdatert inntrykk. Hvis du er åpen for forslag foreslår jeg å fjerne hjertet og barkrakker. Bytt ut kurvene med urter til mer moderne. Bytt spisestuestoler, og endre oppdekkingen. Hvis du har mulighet bytt ut lampen til noe mindre prangende. "Nipset" kan du fint kjøpe på rusta el jysk, så det trenger ikke bli dyrt. Ellers ønsker jeg deg lykke til med salget:) Anonymkode: d3f26...42c Takk for råd og tips 😊 Desverre ikke råd til nye bilder eller styling. Huset er tomt, alle møbler er solgt. Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 27. januar #626 Del Skrevet 27. januar Vil gjerne ha link til huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar #627 Del Skrevet 15. februar Hvordan går det TS? Håper dere har fått solgt nå. Tenker på dere regelmessig. Anonymkode: 83f39...bab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 6. mars #628 Del Skrevet 6. mars . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #629 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 28.9.2023 den 19.36): https://www.aftenposten.no/norge/i/pQjwlo/boligmarkedet-gaar-noe-saktere-men-meglerne-ser-ingen-tegn-til-krise Her står det at boligprisene i Norge er opp 5,7 prosent i år. Det står også at det i august tok i snitt 38 dager å selge bolig, på landsbasis. Dagens omsetningstid i Norge som helhet er så å si helt på snittet for de siste 15 årene. Jeg tror nemlig du er litt i denial, TS. Ja, det er en nedkjøling i boligmarkedet, men ikke slik at det tar seks måneder å selge og man står i fare for å gå konkurs. Dere har priset boligen deres for høyt. Anonymkode: 1af18...aa7 Eh det kommer nok an på hvor man bor! Anonymkode: db886...58c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #630 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 17.03): Hvordan går det TS? Håper dere har fått solgt nå. Tenker på dere regelmessig. Anonymkode: 83f39...bab Jeg også lurer! Må være utrolig frustrerende. Anonymkode: 85e09...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #631 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 6.1.2024 den 9.30): Nei, tvangssalg gjennomføres i praksis også hvis man ikke kan opprettholde betingelsene for lånet. For eksempel som nå. Det er jo overraskende at rådgiveren deres ikke har gått igjennom med dere hva konsekvensene er. Enten salg av ny bolig, og går ikke det, tvangssalg av den boligen som løser problemet 🤷🏼♀️ Hva tror du egentlig at alternativet er..? Anonymkode: 48f01...532 Jeg har fremdeles vanskelig for å tro at banken nekter å selge huset under lånesummen, men er villige til å gjennomføre tvangssalg (antagelig til lavere pris). Kan ikke banken regne? En langt mer fornuftig opsjon ville jo være at banken hadde et møte med huseier, og sa at nå er det på tide å selge. Huseier får et bud på «X» (mindre enn lånesum), snakker med banken som sier «ok», så selges huset og resterende gjeld omgjøres til et lån uten sikring som huseier må betale i årene framover. Anonymkode: c123b...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #632 Del Skrevet 9. mars Håper huset er solgt nå. Hvordan går det, TS? Anonymkode: 93d26...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #633 Del Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 16.51): Litt info: Vi la ut huset vårt til salgs og kjøpte nytt hus. Markedet var på den tiden bra, men i det vi la det ut snudde det. Huset er i utgangspunktet et lettsolgt hus, men litt høyere prisklasse en vanlig. Ingen feil eller mangler på huset. Veldig fin beliggenhet. Klassisk utseende. I utgangspunktet et dyrt nabolag, men bygging av motorvei er i gang og når den står ferdigstilt vil prisene øke betraktelig. Så et godt kjøp/ investering. Men vi får ikke solgt. Folk kommer ikke på visning engang. Prisen er satt ned, vi kan ikke gå lavere og prisen er egentlig latterlig lav nå og den billigste som ligger ute i samme område, bare med bedre beliggenhet. Nye bilder er tatt. Dobbelt bolig forsikring er kjøpt. Megler sier at markedet er veldig tøft nå og mange visninger uten at det kommer noen. Snart overtar vi det andre huset. Vi har 130.000,- i sparing som vi må bruke på å betjene 2 hus og mellomfinansiering. Vi klarer oss ca 4-5 måneder til med 2 hus. Ja, vi var dumme som kjøpte før vi solgte, så trenger ikke den regla 😅 Vi har ikke gjort dette før og som sagt, huset er i utgangspunktet lettsolgt så vi tok sjansen. Så til spørsmålet: Hva om vi ikke får solgt og ikke klarer å betjene begge husene lengre? Hva skjer da? Noen som har stått I en slik situasjon før? Anonymkode: f885d...5a7 Ja jeg satt i et slik situasjon. Kjøpte før jeg solgte, nå er det litt vanskligere å selge en gård enn et hus. Men markede er jo bedre nå enn det det var i fjor. Jeg begynte prossessen med å legge ut for salg i juli, men hadde ingen kjøpere før nov, så ble det ikke noe av pga konsesjon. Endelig nå har jeg fått nye kjøpere og de skal overta i juni. Men er ufør og mye lån har vært tøft. Men jeg har en bankmann som fikset lånet litt. Så nå betaler jeg bare renter for han vet jeg har fått solgt. Snakk med banken så går det nok i orden, de kan legge og komme med noen løsninger. Anonymkode: ad78c...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars #634 Del Skrevet 9. mars Kjære TS, jeg tenker ofte på deg og lurer på hvordan det går med deg. ❤️ Anonymkode: 89ca6...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
medlem555 Skrevet 10. mars #635 Del Skrevet 10. mars Jeg lurer også ♥ Håper det ordnet seg på et vis TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 26. april #636 Del Skrevet 26. april Tenker på deg. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni #637 Del Skrevet 13. juni Hvordan går det? Noen som vet hva som skjer når mellomfinansiering går ut? Anonymkode: edebd...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 13. juni #638 Del Skrevet 13. juni Følger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni #639 Del Skrevet 17. juni Håper dere har fått solgt, ts! Uansett hva dere har fått, husk å se fremover! Anonymkode: 51521...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 18. juni #640 Del Skrevet 18. juni (endret) Håper det er ok at jeg sier at huset er solgt TS. Til under den nye prisantydningen ser jeg. 🥺 Jeg håper at dere har det bra etter forholdene. ❤️ Ønsker dere virkelig alt godt videre. Endret 18. juni av Blåttvann 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå