Labello Skrevet 26. september 2023 #441 Del Skrevet 26. september 2023 La oss starte en spleis! Haha, får vondt av scenarioet deres ts ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #442 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva forteller megleren deg om dagene da? Anbefaling om å justere pris eller andre tiltak? Antar de har en formening om hva som er av interesse der ute? Vurdert å sjekke med en annen megler? for min egen del lønnet det seg å velge riktig megler som i mitt tilfelle hadde interessenter før objektet kom på markedet. Nå har nok markedet snudd noe som gjør at man kanskje ikke er så heldig. Anonymkode: 0920b...4bf Vi har kontakt med 3 meglere, en av de i en annen bedrift som ikke tjener noe på salget (så litt lettere å stole på) 😅 og alle sier det samme. Det er ekstremt vanskelig å få solgt nå. Det er hus som har gått veldig ned i pris. Men folk kommer ikke på visning engang. Helt tørke. Det var et hus til salgs i området vårt som ble solgt i sommer. Taksten var på 9,5. Litt større enn oss, men lavere standard og dårligere beliggenhet. De solgte til 8,5 etter det hadde ligget ute en stund. Så det er et ørlite håp. 🤞 Ts Anonymkode: f885d...5a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #443 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk for godt råd 🙏 Det sitter langt inne skal jeg være ærlig. Mye pga høy verdi på huset og høy standard. Det er nærmest ingen feil eller skader innvendig eller utvendig. Så å slippe inn flere folk i kollektivt....nja. Men skal undersøke litt. Hadde boligen vært litt eldre og en annen standard, absolutt. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Hvis dere bruker en utleiemegler, så står de for alt! Det minsker risikoen betraktelig! Jeg ville nok gått for en utleie megler, også tenkt på at tapet ble hvert fall mindre, enn om det står tomt❤️ Har ikke lest hele tråden, men kan dere få uttsatt overtagelse? Føler skikkelig med deg❤️ Anonymkode: 49dbd...ce9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #444 Del Skrevet 26. september 2023 Labello skrev (1 minutt siden): La oss starte en spleis! Haha, får vondt av scenarioet deres ts ❤️ He he, har vurdert det, men at vi betaler tilbake hvis mulig. Men er så mange andre som trenger langt mer hjelp enn oss ❤️❤️ Ts Anonymkode: f885d...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #445 Del Skrevet 26. september 2023 Lurer veldig på hvilket område boligen er i? Helt tørke? Anonymkode: 7e5e5...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #446 Del Skrevet 26. september 2023 Karelia skrev (2 timer siden): Nå har jeg vært stille observatør til tråden en stund, og jeg blir helt satt ut av hva enkelte får seg til å skrive til/om et menneske som opplever en dyp livskrise. Jada, renteoppgang og nedgangstid har vært varslet, men etter år med god økonomi er det MANGE som ikke har skjønt hvor ilke det kan bli. Mange forstår det fortsatt ikke. Midt oppi dette har TS gjort det riktige, med å nedskalere bolig og økonomisk belastning. Dessverre altfor seint (visstnok fordi partner var for avventende) og vha mellomfinansiering, og ting går sakte, men sikkert til helvete. Nå er resultatet mulig økonomisk ruin, trussel om tvangssalg av begge boliger, og samlivsbrudd. Og så sitter det er gjeng følelseskalde drittsekker på KG og drar henne enda mer ned i søla. Eier dere ikke empati? Hadde jeg vært deg TS, så ville jeg tatt en ny, grundig samtale med banken. Det virker ikke som at de forstår trendene i markedet nå, og hvor nærme dere faktisk er tvangssalg. Pengene sine får de uansett, men det må da være bedre for banken at husene blir solgt med tap ifht boliglån, enn et tvangssalg der bunnen nærmest er endeløs? Håper folk kan ta seg sammen litt, og huske at det er mennesker i dyp krise dere omtaler så respektløst. Dere vet INGENTING om omstendighetene rundt, hva de har av livserfaringer, og hva de kan tåle av ekstrabelastninger. Og så vil jeg si til deg, TS; fy søren så tålmodig og sterk du har vært som har stått på så til de grader for å finne en løsning! Jeg skjønner det sikkert har vært helt j... å føle fordømmelsen og nedlatenheten fra alle de kalde menneskene her. Ønsker deg alt godt! Du overlever dette, og kommer sterkt tilbake senere uansett hva som skjer! 💪🏼💪🏼 Klem til deg! ❤ Åh, tusen takk ❤️ Det er godt med noen sterke og empatiske mennesker her inne som ser situasjonen. Det er jo ikke meningen å være i noen offerrolle eller noe, jeg vet mange har det verre, men ting er tøft nå på flere plan. Jeg tror man fort glemmer at det faktisk sitter folk bak disse anonyme kontoene ❤️ Jeg skal ringe banken og ikke gi meg før alt er prøvd, selv om det ser mørkt ut 😬 ❤️❤️ Ts Anonymkode: f885d...5a7 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #447 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvis dere bruker en utleiemegler, så står de for alt! Det minsker risikoen betraktelig! Jeg ville nok gått for en utleie megler, også tenkt på at tapet ble hvert fall mindre, enn om det står tomt❤️ Har ikke lest hele tråden, men kan dere få uttsatt overtagelse? Føler skikkelig med deg❤️ Anonymkode: 49dbd...ce9 Takk, skal undersøke det litt 😃 Vi har overtatt det nye huset og flyttet inn slik at det andre er visningsklart. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #448 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lurer veldig på hvilket område boligen er i? Helt tørke? Anonymkode: 7e5e5...d80 Det er stagnering i boligmarkedet over store deler av Norge. I august var det rekord antall boliger ute til salgs og antall boliger som blir lagt ut var langt flere enn antall boliger som blir solgt. Ikke akkurat overraskende heller med tanke på hvordan økonomien er i dag i Norge. 😬 Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #449 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvis dere bruker en utleiemegler, så står de for alt! Det minsker risikoen betraktelig! Jeg ville nok gått for en utleie megler, også tenkt på at tapet ble hvert fall mindre, enn om det står tomt❤️ Har ikke lest hele tråden, men kan dere få uttsatt overtagelse? Føler skikkelig med deg❤️ Anonymkode: 49dbd...ce9 Det føles som mindre risiko men i praksis er det ikke det. Av egen erfaring endte en med namsmann og utlasting og stort sett rasert leilighet uten at det ble dekket en krone fra Utleiemegleren for hverken manglende leie, skade på leilighet eller annet. Anonymkode: 9b2e8...f32 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #450 Del Skrevet 26. september 2023 Labello skrev (1 time siden): La oss starte en spleis! Haha, får vondt av scenarioet deres ts ❤️ Du tuller nå? TS sitter med et nytt hus på 6 mill. Anonymkode: f86c2...551 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 26. september 2023 #451 Del Skrevet 26. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du tuller nå? TS sitter med et nytt hus på 6 mill. Anonymkode: f86c2...551 TS sa at hun anså det som et lån som hun ville tilbakebetale hvis mulig. Å hjelpe folk er aldri feil. Jeg betaler gjerne for Spleis til TS. Uten tanke om at det er ment som et lån. Endret 26. september 2023 av Blåttvann 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labello Skrevet 26. september 2023 #452 Del Skrevet 26. september 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Du tuller nå? TS sitter med et nytt hus på 6 mill. Anonymkode: f86c2...551 Haha, altså, sagt med glimt i øyet, men uten å være noen samaritan så hjelper jeg gladelig folk i forskjellige situasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 26. september 2023 #453 Del Skrevet 26. september 2023 Labello skrev (1 minutt siden): Haha, altså, sagt med glimt i øyet, men uten å være noen samaritan så hjelper jeg gladelig folk i forskjellige situasjoner Jeg tok det seriøst og mener det er et godt forslag. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #454 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du tuller nå? TS sitter med et nytt hus på 6 mill. Anonymkode: f86c2...551 Nja, det får vi nå se på etterhvert. 😬 Huset er forresten ikke nytt 😅 Men hadde aldri tatt mot, er så mange andre som trenger det så sårt mye mer 💔 Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #455 Del Skrevet 26. september 2023 Blåttvann skrev (23 minutter siden): TS sa at hun anså det som et lån som hun ville tilbakebetale hvis mulig. Å hjelpe folk er aldri feil. Jeg betaler gjerne for Spleis til TS. Uten tanke om at det er ment som et lån. Labello skrev (21 minutter siden): Haha, altså, sagt med glimt i øyet, men uten å være noen samaritan så hjelper jeg gladelig folk i forskjellige situasjoner ❤️🤗 Gode dere ❤️ Ts Anonymkode: f885d...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #456 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det føles som mindre risiko men i praksis er det ikke det. Av egen erfaring endte en med namsmann og utlasting og stort sett rasert leilighet uten at det ble dekket en krone fra Utleiemegleren for hverken manglende leie, skade på leilighet eller annet. Anonymkode: 9b2e8...f32 😲 Så ufattelig trist og frustrerende situasjon. Det er en stor risiko å leie ut, samtidig kunne det også kanskje kjøpt oss noen måneder ekstra. Hadde vi sittet med et eldre hus vi ikke var like "redde" for så hadde vi gjort det. Men vet ikke om det er så lurt egentlig og kan gjøre at salgsprosessen blir betraktelig lengre hvis det skulle skje noe. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #457 Del Skrevet 26. september 2023 Vet ikke om dette kan hjelpe dere ts, men verdt ett forsøk. vi har også kjøpt hus, og får ikke solgt det gamle. 4 avlyste visninger og null interesse selv om vi selger i ett område som er svært populært og omtrent aldri kommer boliger til salgs i. Vi har hatt avdragsfritt på både mellomfinansieringen og huslånet nå. Hadde møte med banken forrige uke, og fikk avtale med banken at vi ikke skal betale mellomfinansieringen, men at de trekker den fra overskuddet fra salget når vi får solgt huset. som sagt, vet ikke om dette kan være en mulighet for dere. Men høres ut som dere regner med å få mer i egenkapital etter salg enn meg. Anonymkode: 5e7ac...2c4 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #458 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som nevnt veldig mange ganger, banken tillater ikke oss å gå ned. Vi er desperate. Vi driter langt f*** i om vi setter ned huset enda mer, bare vi får solgt og minimere tapet. Å få solgt til prisantydning vet vi ikke vil skje. Og selv med mye lavere pris er det ingen interesserte. Ingen på visning, ingen bud.... Legger ikke ut noe mer info om økonomien våres med mindre det kommer noen inn her med peiling og mulig løsning. 😊 Ts Anonymkode: f885d...5a7 Poenget er at jo mer konkret info du kommer med, jo bedre råd vil du kunne få. Du er uansett anonym. Anonymkode: 753ea...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #459 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vet ikke om dette kan hjelpe dere ts, men verdt ett forsøk. vi har også kjøpt hus, og får ikke solgt det gamle. 4 avlyste visninger og null interesse selv om vi selger i ett område som er svært populært og omtrent aldri kommer boliger til salgs i. Vi har hatt avdragsfritt på både mellomfinansieringen og huslånet nå. Hadde møte med banken forrige uke, og fikk avtale med banken at vi ikke skal betale mellomfinansieringen, men at de trekker den fra overskuddet fra salget når vi får solgt huset. som sagt, vet ikke om dette kan være en mulighet for dere. Men høres ut som dere regner med å få mer i egenkapital etter salg enn meg. Anonymkode: 5e7ac...2c4 Fikk dere det? Så bra 😃 det kunne gitt oss en ekstra måneder hvis banken hadde kunne gitt oss det. Samtidig hadde jeg blitt fly forbanna hvis det var en mulighet og de ikke hadde sagt det. Tusen takk for at du delte ❤️ og håper dere får solgt snart. Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #460 Del Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Poenget er at jo mer konkret info du kommer med, jo bedre råd vil du kunne få. Du er uansett anonym. Anonymkode: 753ea...6bb Har ikke akkurat den erfaringen desverre. Tråden er også lett gjenkjennelig for de rundt oss. Så gir ikke mer info enn vi er komfortabel med 😊 Ts Anonymkode: f885d...5a7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå