AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #241 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Får dere lov til å leie ut selv om det er mellomfinansiering? Må dere da betale avdrag? jeg tror kanskje vi havner i samme klemma og lurer litt på reglene.. lykke til til dere 🫶🏽 Anonymkode: edebd...6a5 Ja, vi fikk lov til det en kort periode. Må fortsatt betale avdrag på begge husene og mellomfinansiering. Derfor er vi avhengig av høy leie. Uff, så utrolig kjedelig 😔 Føler virkelig med dere. Hekt grusomt ❤️ masse lykke til dere å 🤞🙏 Anonymkode: f885d...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #242 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 18.12): Men likevel vil det nok ikke dekke det vi trenger 🤔 Bare mellomfinansiering koster over 20.000 i måneden. Skal vi ha avdragsfritt lån koster det oss over 40.000 i måneden på begge husene. Vi har en inntekt på ca 50.000. Også kommer strøm på begge husene i tillegg. Skal vi klare det må vi ha en husleie på ca 35.000 i måneden. 😬 Anonymkode: f885d...5a7 Nei, men det dekker noe. 35000 i mnd = 420000 per år, men 20000 = 240000 per år. Du taper da 180000 ved å leie ut for 20000, men 420000 ved å ikke leie ut. Tapsbegrensende altså. Men spørs om det ikke lønner seg å bare bli kvitt huset selv om det er med tap, pengene renner jo fort her. Anonymkode: f0410...0f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #243 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, men det dekker noe. 35000 i mnd = 420000 per år, men 20000 = 240000 per år. Du taper da 180000 ved å leie ut for 20000, men 420000 ved å ikke leie ut. Tapsbegrensende altså. Men spørs om det ikke lønner seg å bare bli kvitt huset selv om det er med tap, pengene renner jo fort her. Anonymkode: f0410...0f4 Ja, pengene renner fort desverre. Vi har allerede tapt mye. Spørsmålet nå blir om vi blir sittende igjen med noe. Vi får ikke lov av banken å gå noe mere ned i pris på huset. Men nå skal vi legge ut det nye huset for salg også. Den er 100% belånt. Så dette gikk rett til helvette for å si det mildt. Får bare krysse fingrene for at vi sitter igjen med noe, og ikke bare gjeld. 😔 Ts Anonymkode: f885d...5a7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #244 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, pengene renner fort desverre. Vi har allerede tapt mye. Spørsmålet nå blir om vi blir sittende igjen med noe. Vi får ikke lov av banken å gå noe mere ned i pris på huset. Men nå skal vi legge ut det nye huset for salg også. Den er 100% belånt. Så dette gikk rett til helvette for å si det mildt. Får bare krysse fingrene for at vi sitter igjen med noe, og ikke bare gjeld. 😔 Ts Anonymkode: f885d...5a7 Klarer dere å sitte med det gamle huset hvis det nye blir solgt? Eller går dere for å selge begge? Anonymkode: fab9e...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #245 Del Skrevet 7. september 2023 c_buk skrev (På 3.9.2023 den 15.25): Det er sikkert kjipt å høre, men kommer det ikke folk på visning eller om ikke folk legger inn bud, er prisen for høy. Kjenner flere som har kjøpt og solgt de siste månedene. De opplever fortsatt trykk i boligmarkedet, så folk kjøper fortsatt bolig om prisen er korrekt. Om du selger i et dødt marked, må dessverre prisen enda lenger ned. Men antar at det ikke gjelder dere. Man mellomfinansierer vel ikke i et dødt marked 🤔 Megleren snakker med de på visning. Noen ganger er prisen det som er «feil». Andre ganger er det størrelse, beliggenhet, farger eller noe annet. Hvis potensielle kjøpere mener at de kan få et annet hus de har mer lyst på innenfor budsjett så må man gå _veldig_ langt ned i pris for å overbevise dem om å gå for et hus de ikke har lyst på. Da må man tilby dem et «varp» og det er problematisk for selger. Jeg tror at det er bedre å ta tiden til hjelp og prøve og finne rett kjøper, og samtidig prøve å søke etter en pris som begge kan leve med. Dette forutsetter selvsagt at man har tid og finansiering til å stå i det. Anonymkode: c123b...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #246 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, pengene renner fort desverre. Vi har allerede tapt mye. Spørsmålet nå blir om vi blir sittende igjen med noe. Vi får ikke lov av banken å gå noe mere ned i pris på huset. Men nå skal vi legge ut det nye huset for salg også. Den er 100% belånt. Så dette gikk rett til helvette for å si det mildt. Får bare krysse fingrene for at vi sitter igjen med noe, og ikke bare gjeld. 😔 Ts Anonymkode: f885d...5a7 For et mareritt, tenker på deg og skulle ønske jeg kunne støtte eller si noe for å hjelpe deg, det må være helt forferdelig å være i denne situasjonen. Alt man vil er jo bare å ha et hjem, de beste intensjoner, så skjer dette. Sender deg en stor varm klem! Anonymkode: 8a7df...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #247 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Klarer dere å sitte med det gamle huset hvis det nye blir solgt? Eller går dere for å selge begge? Anonymkode: fab9e...4ba Nei, vi klarer ikke det desverre 😪 Vi skulle liksom gjøre ting bedre for familien. Snart sitter vi med ingen hus og forholdet er på vei til å ryke, eller har ryket. Pga andre ting også selvsagt. Også får vi krysser alt vi har for at vi ihvertfall sitter igjen med noe, nok til depositum for å leie for min del. Et mareritt uten like. 💔 Men det kommer vel solskinnsdager en eller annen gang i fremtiden 🤣😭 Bare tøft nå. Ts Anonymkode: f885d...5a7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #248 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): For et mareritt, tenker på deg og skulle ønske jeg kunne støtte eller si noe for å hjelpe deg, det må være helt forferdelig å være i denne situasjonen. Alt man vil er jo bare å ha et hjem, de beste intensjoner, så skjer dette. Sender deg en stor varm klem! Anonymkode: 8a7df...623 🤗❤️❤️🩹 Tusen takk for gode ord snille du. Ja, dette er tøft. Jeg er ihvertfall glad vi bor i et såpass trygt land at jeg vet det ordner seg på en eller annen måte til slutt. ❤️ Selv om det ikke ble som vi ønsket, jobbet for og håpet. Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #249 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 16.51): Litt info: Vi la ut huset vårt til salgs og kjøpte nytt hus. Markedet var på den tiden bra, men i det vi la det ut snudde det. Huset er i utgangspunktet et lettsolgt hus, men litt høyere prisklasse en vanlig. Ingen feil eller mangler på huset. Veldig fin beliggenhet. Klassisk utseende. I utgangspunktet et dyrt nabolag, men bygging av motorvei er i gang og når den står ferdigstilt vil prisene øke betraktelig. Så et godt kjøp/ investering. Men vi får ikke solgt. Folk kommer ikke på visning engang. Prisen er satt ned, vi kan ikke gå lavere og prisen er egentlig latterlig lav nå og den billigste som ligger ute i samme område, bare med bedre beliggenhet. Nye bilder er tatt. Dobbelt bolig forsikring er kjøpt. Megler sier at markedet er veldig tøft nå og mange visninger uten at det kommer noen. Snart overtar vi det andre huset. Vi har 130.000,- i sparing som vi må bruke på å betjene 2 hus og mellomfinansiering. Vi klarer oss ca 4-5 måneder til med 2 hus. Ja, vi var dumme som kjøpte før vi solgte, så trenger ikke den regla 😅 Vi har ikke gjort dette før og som sagt, huset er i utgangspunktet lettsolgt så vi tok sjansen. Så til spørsmålet: Hva om vi ikke får solgt og ikke klarer å betjene begge husene lengre? Hva skjer da? Noen som har stått I en slik situasjon før? Anonymkode: f885d...5a7 Klarer dere ikke å betjene gjelden så risikerer dere tvangssalg, det er det verste som kan skje. Da blir huset solgt uansett bud, så dere bør heller gå mye ned i pris bare for å bli kvitt det i god tid før det går for langt. Anonymkode: 23328...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #250 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 🤗❤️❤️🩹 Tusen takk for gode ord snille du. Ja, dette er tøft. Jeg er ihvertfall glad vi bor i et såpass trygt land at jeg vet det ordner seg på en eller annen måte til slutt. ❤️ Selv om det ikke ble som vi ønsket, jobbet for og håpet. Ts Anonymkode: f885d...5a7 I verste fall må dere bare starte på nytt, men heldigvis blir det i et land som Norge. Håper det går best mulig for dere, ser du skriver at forholdet kanskje har røket, håper virkelig dere greier å holde sammen gjennom dette og støtte hverandre! Anonymkode: 8a7df...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #251 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei, vi klarer ikke det desverre 😪 Vi skulle liksom gjøre ting bedre for familien. Snart sitter vi med ingen hus og forholdet er på vei til å ryke, eller har ryket. Pga andre ting også selvsagt. Også får vi krysser alt vi har for at vi ihvertfall sitter igjen med noe, nok til depositum for å leie for min del. Et mareritt uten like. 💔 Men det kommer vel solskinnsdager en eller annen gang i fremtiden 🤣😭 Bare tøft nå. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Vet du, jeg ville satt det gamle huset ned i pris, og håpet på en budrunde. Samme hva banken sier. Det er mye bedre enn å selge begge husene på tvangssalg med megatap. Så får det heller være at gevinsten ble lite/ ingenting ved å bytte bolig. Vet alt om hvordan det er å ikke få solgt, vi brukte en gang 3 år på å selge i ett steindødt marked. Og tapte millioner på det. 😕 Anonymkode: fab9e...4ba 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #252 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Klarer dere ikke å betjene gjelden så risikerer dere tvangssalg, det er det verste som kan skje. Da blir huset solgt uansett bud, så dere bør heller gå mye ned i pris bare for å bli kvitt det i god tid før det går for langt. Anonymkode: 23328...cff Men det går ikke banken med på i og med vi sitter med 2 hus 🥺 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): I verste fall må dere bare starte på nytt, men heldigvis blir det i et land som Norge. Håper det går best mulig for dere, ser du skriver at forholdet kanskje har røket, håper virkelig dere greier å holde sammen gjennom dette og støtte hverandre! Anonymkode: 8a7df...623 Forholdet er desverre slutt. 😔 Jeg har blitt stående med det meste alene igjennom dette, så ikke så mye støtte å få. Men ja, jeg er glad vi bor i Norge ❤️ Ts Anonymkode: f885d...5a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #253 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du, jeg ville satt det gamle huset ned i pris, og håpet på en budrunde. Samme hva banken sier. Det er mye bedre enn å selge begge husene på tvangssalg med megatap. Så får det heller være at gevinsten ble lite/ ingenting ved å bytte bolig. Vet alt om hvordan det er å ikke få solgt, vi brukte en gang 3 år på å selge i ett steindødt marked. Og tapte millioner på det. 😕 Anonymkode: fab9e...4ba Vi skal sette det ned til tålegrensen nå. Håper det hjelper. Vil bare ut av dette marerittet. Uff, så utrolig kjedelig 😔 Hadde vi solgt når jeg sa vi burde selge, så hadde det vært noe annet. Nå solgte vi for vi ikke nærmest ikke hadde noe valg og jeg fikk samboer til å skjønne at dette ikke går mer og ønsker mer økonomisk frihet. Men det var for sent. Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #254 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 15.46): Det skjønner jeg. Takk ❤️ Vi ligger lavere enn de i områder, men med høyere standard og bedre beliggenhet 😪 Vi kan ikke gå lavere i pris, det går ikke banken med på. Så vi er fucket. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Men det må da være en grunn til at folk ikke kjøper… Anonymkode: 1fc73...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #255 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men det må da være en grunn til at folk ikke kjøper… Anonymkode: 1fc73...2b2 Det er mange som ikke får solgt nå, selv når de setter ned prisen mye. For få kjøpere, for mange boliger. Se tidligere svar. Ts Anonymkode: f885d...5a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #256 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men det går ikke banken med på i og med vi sitter med 2 hus 🥺 Forholdet er desverre slutt. 😔 Jeg har blitt stående med det meste alene igjennom dette, så ikke så mye støtte å få. Men ja, jeg er glad vi bor i Norge ❤️ Ts Anonymkode: f885d...5a7 Det var veldig leit å høre ts! Men han stilte vel opp gjennom dette med deg, og det praktiske rundt det, eller bare koblet helt ut? Anonymkode: 8a7df...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Grinch Skrevet 7. september 2023 #257 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er mange som ikke får solgt nå, selv når de setter ned prisen mye. For få kjøpere, for mange boliger. Se tidligere svar. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Det virker som at det er markedet som er problemet, ikke nødvendigvis boligene. Her sto det 3 boliger i nesten et halvt år. Så ble den fjerde lagt ut og plutselig så ble alle 4 solgt som en perle på en snor. Den siste gikk på første visning, så å si samme uke som de andre ble solgt. Har ikke sett at de gikk ned i pris. Boligene er klassisk førstegangsbolig, 2-roms i nest laveste prisklasse i min by. Laveste er bittesmå 1-roms, du får små 1-roms i nest lavest prisklasse men da er de mer for studenter. Rart hvordan det plutselig løsnet og alle ble solgt så å si samtidig. Jeg vet ikke hva de gikk for, men prisen ble ikke endret på finn. Har du link til boligen btw? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #258 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er mange som ikke får solgt nå, selv når de setter ned prisen mye. For få kjøpere, for mange boliger. Se tidligere svar. Ts Anonymkode: f885d...5a7 Oslo-området? Anonymkode: 1fc73...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #259 Del Skrevet 19. september 2023 Hvordan går det TS? Har det hjulpet noe å sette ned prisen? ❤️ Anonymkode: fab9e...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #260 Del Skrevet 20. september 2023 Det finnes alltid en kjøper om prisen er riktig. Du får spørre banken hva som er best, å vente med risiko for at den går til skambud på tvangssalg, ELLER faktisk prøve å benytte tiden nå til å få litt mer enn tvangssalget. En leilighet til 10mill går lett til 3mill på tvangssalg, klarer du å få 5mill så har du tjent 2 millioner. Anonymkode: 8fde5...7d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå