AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Del Skrevet 21. juni 2023 Noen her som vet om de kan brukes sammen? Har fått veldig forskjellig råd alt fra super fin å bruke sammen til ekstrem fra råding! Anonymkode: e9be5...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 21. juni 2023 #2 Del Skrevet 21. juni 2023 De kan brukes sammen, men dersom du er uvant med aktive virkestoffer, bør du ikke begynne å bruke produkter med høy konsentrasjon og bruke disse sammen med en gang. Start med lave konsentrasjoner og venn huden gradvis til hver produkt før du bruker dem sammen. Når du skal kombinere dem, legger du C-vitamin først på nyrenset hud, og venter 10-15 minutter før du påfører niacinamide. Alternativt kan du bruke et serum som inneholder både C-vitamin og niacinamide, f.eks. Paula's Choice Niacinamide Booster. eller Purito Pure Vitamin C Serum. Sistnevnte er spesielt bra for "nybegynnere" og/eller sensitiv hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Del Skrevet 21. juni 2023 Roci skrev (7 minutter siden): De kan brukes sammen, men dersom du er uvant med aktive virkestoffer, bør du ikke begynne å bruke produkter med høy konsentrasjon og bruke disse sammen med en gang. Start med lave konsentrasjoner og venn huden gradvis til hver produkt før du bruker dem sammen. Når du skal kombinere dem, legger du C-vitamin først på nyrenset hud, og venter 10-15 minutter før du påfører niacinamide. Alternativt kan du bruke et serum som inneholder både C-vitamin og niacinamide, f.eks. Paula's Choice Niacinamide Booster. eller Purito Pure Vitamin C Serum. Sistnevnte er spesielt bra for "nybegynnere" og/eller sensitiv hud. Takk for svar. Jeg har C vitamin og niacinamid serum, q10, Collagen Peptide og Hyaluronic Acid Serum fra Inkey list.. kan alt dette påføres huden? Er det bra med så mye forskjellig? Har brukt niacinamid en stund nå. Og eventuelt hva blir riktig rekkefølge? Anonymkode: e9be5...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #4 Del Skrevet 21. juni 2023 Jeg bruker fuktserum og deretter c-vit serum på morgenen. Niacinamide og deretter retinol på kveld. Pluss fuktgivende krem til slutt. Men linjene bare fortsetter å utvikle seg, så jeg lurer jo på om det er noe poeng egentlig 😂 Anonymkode: 5fe5f...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 21. juni 2023 #5 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar. Jeg har C vitamin og niacinamid serum, q10, Collagen Peptide og Hyaluronic Acid Serum fra Inkey list.. kan alt dette påføres huden? Er det bra med så mye forskjellig? Har brukt niacinamid en stund nå. Og eventuelt hva blir riktig rekkefølge? Anonymkode: e9be5...7d3 Bortsett fra niacinamide og c-vitaminserum, inneholder ikke de andre serumene virkestoffer som kan være hudirriterende og trenger tilvenning. Hyaluronsyre er et rent fuktserum og kan enten legges før de aktive serumene som en "buffer" , eller før fuktighetskrem. Ettersom du allerede bruker et antioksidantserum (c-vitamin) på dagtid, kan du f.eks. bruke q10, som også er et antioksidant, på kvelden..Collagen peptid- serumet kan du også bruke om kvelden etter Q10, og om dagen etter v-vitamin og niacinamide. Det spiller ikke så stor rolle om du bruker det eller HA først, før fukt og solkrem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 21. juni 2023 #6 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bruker fuktserum og deretter c-vit serum på morgenen. Niacinamide og deretter retinol på kveld. Pluss fuktgivende krem til slutt. Men linjene bare fortsetter å utvikle seg, så jeg lurer jo på om det er noe poeng egentlig 😂 Anonymkode: 5fe5f...00e Hvilken form for c-vitamin bruker du? Det er ikke alle former som er like effektive. Det samme gjelder retinoider - mange bruker "retinol" som en samlebetegnelse, men noen retinoider er mer effektive enn andre. Det vil også ta noe tid før du ser effekten av retinol på eksisterende rynker, og retinol kan ikke reversere dype rynker. Til slutt er det viktig med tilstrekkelig fukt og solbeskyttelse når du bruker aktive ingredienser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå