Gå til innhold

"Dagens mening" om litt av hvert.

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Entern skrev (3 timer siden):

Har heldigvis hverken lest eller sett Twilight :nigo:

Noen av oss har et snev av romantikk i skrotten og med en hang til de før nevnte variantene av eksistenser,
så var dette midt i blinken. :lur: 

* Well...dagens undring er; når vi blir overrasket, eller kjenner for å uttrykke rask og intenst NOE SOM HELST...
hvorfor blir det da Å Gud, Satan, Å i helvete, Oh my Lord!....og mange andre underligheter på bl.a. engelsk. 
Ofte kan de ikke si de virkelige tingene, men sier ting ala "det var da som SVARTE...fargeblyanter!!!" 
og andre slike milde tøyseting som de antagelig sier når de tilhører en menighet eller to: Herlige London, 
Gubbanoa og Fy Farao...etc...for de siste der uttrykker jo ingenting, syns jeg, men altså hvorfor bruker ikke
folk noen andre ord for å uttrykke sterke følelser når de hamrer seg i tommeltotten, eller sparker tåa inn i
et hjørne på noe? 

Ja til fargerik banning og nytenking på området.  :nikke: 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (21 minutter siden):

Noen av oss har et snev av romantikk i skrotten og med en hang til de før nevnte variantene av eksistenser,

* Well...dagens undring er; når vi blir overrasket, eller kjenner for å uttrykke rask og intenst NOE SOM HELST...
hvorfor blir det da Å Gud, Satan, Å i helvete, Oh my Lord!....og mange andre underligheter på bl.a. engelsk. 
Ofte kan de ikke si de virkelige tingene, men sier ting ala "det var da som SVARTE...fargeblyanter!!!" 
og andre slike milde tøyseting som de antagelig sier når de tilhører en menighet eller to: Herlige London, 
Gubbanoa og Fy Farao...etc...for de siste der uttrykker jo ingenting, syns jeg, men altså hvorfor bruker ikke
folk noen andre ord for å uttrykke sterke følelser når de hamrer seg i tommeltotten, eller sparker tåa inn i
et hjørne på noe? 

Jeg har noen gang funnet på egne banneord som "ka i svarte per?!"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

et hjørne på noe? 

I gamle dager var det jo sett på som farlig å nevne visse eksistenser med ekte navn, så man sa Fanden og Søren og sånn.

Før det igjen var det å nevne Gud enda styggere, de råeste banningene i middelalderen var «Guds knokler» og sånne ting.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 timer siden):

Jeg har noen gang funnet på egne banneord som "ka i svarte per?!"

Hva med «svarte Cid!!!»? :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Hva med ...*tenketenke*...i svarteste undikken!!! :kjefte:

Det funker 👍

Eller «langt inni svarteste trusa!!!!🤬»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...og jeg har hørt at hos noen kan det være nokså demoniske tilstander etter ei uke...eller to.  :ninja: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden):

Ja...og jeg har hørt at hos noen kan det være nokså demoniske tilstander etter ei uke...eller to.  :ninja: 

Det kan jeg bekrefte 😳

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

🏃‍♂️

I svarteste undikken!!! Kom deg så langt inni undikken inn i den svarte undikk bua!!!🛖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Hoppetaujenta said:

Hva med ...*tenketenke*...i svarteste undikken!!! :kjefte:

Kanskje jeg skal teste denne og sjekke responsen. 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tilføy til den umåtelige overbegeistring av AI sin revolusjon på markedet for herping av personvern... nå er det slik at utviklerne av dette har kastet dritet ut på markedet lenge før de vet konsekvensene og laget regelverk og lover rundt det... vi har to generasjoner som hverken har respekt for autoriteter eller lover i samfunnet og som fortsatt driver med snikfotograferinger til bruk for det gamle internett, nå er ekstasen kommet..

i sør-Spania herjer det en AI skandale , der ungdommer har vært inne på sosiale media og tatt skjermbilder av unge jenter , lagt det inn på AI app der de er blitt avkledd av AI..disse nkenbildene er blitt spredt rundt i hytt og pine på sosiale media...jentene var mellom 11 og 16 år.. noe å tenke på for disse overbegeistra for AI, så kan de lytte til Paul Mccartney som synger Dolly parton låter mens de undrer over hvilken djevel de har bydd opp til dans.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som kliner skikkelige buser på stolene der folk skal sitte, burde tvangs-ettellerannet!!!, for det er 
veldig skuffende mildt sagt ( :kjefte: ) å oppdage at man har fått griseriet på ryggen av jakka si. 
Rett i vaskemaskinen med det plagget. 🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ifølge Storytel er Margit Sandemo faktisk nummer fire på deres verdenstoppliste over de mest lyttede forfatterne i 2022, bare slått av J.K. Rowling, Lucinda Riley og Jussi Adler-Olsen." 

Det er jo litt morsomt syns jeg. :fnise: At den typen lektyre går unna som varmt hvetebrød. 

...men er det morsomt at Hilde Susan Jægtnes har fått oppdraget å skrive flere nye bøker
i Margit Sandemos «Sagaen om Isfolket». Jeg trodde sagaen var nøstet grundig opp og avsluttet? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

De som kliner skikkelige buser på stolene der folk skal sitte, burde tvangs-ettellerannet!!!, for det er 
veldig skuffende mildt sagt ( :kjefte: ) å oppdage at man har fått griseriet på ryggen av jakka si. 
Rett i vaskemaskinen med det plagget. 🤬

Bruker de å legge snør på setene der du bor?🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 timer siden):

Bruker de å legge snør på setene der du bor?🤨

Har aldri opplevd det før, men det er en første gang for en del ting. :( 
En annen aktivitet som ungdom holder på med er å tørke skoene av på setet mot dem i bussene.
De bryr seg ikke om at folk skal sitte der og dermed får klærne sine tilmøkket av alt som måtte ha ligget på bakken. 

Jeg liker ikke tankeløshet eller uhøfligheter. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...