AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #1 Del Skrevet 21. juni 2023 Har vært på utredning for habituell abort. Alt ser fint ut. Ingenting på blodprøver, ved innvendig UL ser livmor og eggstokker normale ut. Har mistet 4 ganger, alltid mellom uke 5-6. Hva kan være grunnen når alt ser bra ut? Noen som har erfaringer? Har du opplevd vellykket svangerskap etter flere aborter? Skulle få prøve albyl-e ved neste svangerskap Anonymkode: 6535e...768 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #2 Del Skrevet 21. juni 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har vært på utredning for habituell abort. Alt ser fint ut. Ingenting på blodprøver, ved innvendig UL ser livmor og eggstokker normale ut. Har mistet 4 ganger, alltid mellom uke 5-6. Hva kan være grunnen når alt ser bra ut? Noen som har erfaringer? Har du opplevd vellykket svangerskap etter flere aborter? Skulle få prøve albyl-e ved neste svangerskap Anonymkode: 6535e...768 Det er ikke alltid man finner årsaken dessverre. Det er utrolig mange par som er helt friske uten noe tegn på at noe er galt, men som ikke får barn. Har hørt flere prøve albyl-e som sliter med habituell abort så ja kanskje det er løsningen for deg . Lykke til Anonymkode: 68f2e...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #3 Del Skrevet 21. juni 2023 Jeg har vært gravid ti ganger, men har to friske barn i dag:) De fant ikke noen årsak hos meg heller.. mista som regel i uke 5-7. I tre av graviditetene brukte jeg crinone (progesteron), to av disse endte i friske barn, mens en av gangene gikk tilsynelatende fint fram til uke 9 da jeg var på ul og det ikke var noe embryo der. Måtte ta abortpiller for å avslutte graviditeten 😞 de andre endte med blødning i uke 5-7. Så jeg har en teori om at progesterontilskudd kan ha vært til hjelp. Jeg vet det er forferdelig tøft og tungt å stå i. Men vit at det finnes håp! Mye håp - de fleste med han.ab.diagnose ender opp med barn til slutt. Anonymkode: c1e0b...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juni 2023 #4 Del Skrevet 24. juni 2023 Det er dessverre mange som har mer uflaks enn andre... Ca 20% av befruktninger går til grunne, og noen får bare flere av disse enn andre. Jeg har hatt 4 aborter, men har også 4 barn nå. Mine prøver viste heller ikke noe galt, men etter tre aborter på rad ble jeg litt desperat og sa til gynekologen at jeg må gjøre noe. Jeg fikk ovitrelle for å booste eggløsning, og ble gravid på den. Startet da opp med progesteron med det samme jeg fikk positiv test, og svangerskapet holdt. Aner ikke om dette hjalp, men det hjalp nå på psyken min i alle fall, og føle at jeg gjorde noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 21.6.2023 den 9.47): Har vært på utredning for habituell abort. Alt ser fint ut. Ingenting på blodprøver, ved innvendig UL ser livmor og eggstokker normale ut. Har mistet 4 ganger, alltid mellom uke 5-6. Hva kan være grunnen når alt ser bra ut? Noen som har erfaringer? Har du opplevd vellykket svangerskap etter flere aborter? Skulle få prøve albyl-e ved neste svangerskap Anonymkode: 6535e...768 Ja. Bortsett fra at prøvene faktisk viste amh på 1 da. Men jeg ble gravid på hvert forsøk likevel. Fikk tilskudd av progynova og lutinus i 10 uker. Funket på første forsøk. Teorien var vel at jeg hadde lite østrogen. Til tross for at det ikke egentlig hadde vist på blodprøver. Dette skyldes nok at jeg har problemer med lavt stoffskifte. Anonymkode: 0168a...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Bortsett fra at prøvene faktisk viste amh på 1 da. Men jeg ble gravid på hvert forsøk likevel. Fikk tilskudd av progynova og lutinus i 10 uker. Funket på første forsøk. Teorien var vel at jeg hadde lite østrogen. Til tross for at det ikke egentlig hadde vist på blodprøver. Dette skyldes nok at jeg har problemer med lavt stoffskifte. Anonymkode: 0168a...283 Progynova og lutinus er forøvrig det en får ve: fryseforsøk. Også da fortsetter en til uke 10. så tanken fra legen var nok at det i allefall ikke kunne skade. Jeg er tredje kvinne på mitt sykehus på rad de har prøvd dette på. Hvor kvinnene har slitt med en rekke tidlige aborter og lav amh. Og alle tre forsøkene har lykkes… Anonymkode: 0168a...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Del Skrevet 25. juni 2023 Vi mistet tidligere, alltid samme mønster. Hos oss er sannsynlig årsak en genfeil som er uforenelig med liv. Etter 10 år uten prevensjon og 7 prøverørsforsøk endte vi opp barnløse. Men som andre nevner, årsakene kan være mange. Anonymkode: 659e5...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Del Skrevet 26. juni 2023 Har du blitt sjekket for Leiden V? Etter flere SA og MA mellom førstemann og andre, ble jeg utredet og de fant ut at jeg hadde Leiden V mutasjon, noe som gav større risiko for blodpropp - for meg, tydeligvis i svangerskap. Den siste graviditeten tok jeg Fragmin sprøyter hver dag ( blodfortynnende) og fødte etter fullgått svangerskap. Anonymkode: 996d2...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå