Gå til innhold

Folk er så slemme på KG - Dette forumet er det mest skadelige jeg vet om

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Sofakona skrev (1 time siden):

Jepp...det er mye her inne jeg ikke tør å spørre om...for da blir man halshugget og verdens dårligst mor og foreldre 

Og i tillegg blir man beskyldt for å være mann om man ikke er enig.

Anonymkode: 401ea...417

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan logge av,øverst til høyre ved navnet ditt.

Anonymkode: 67c29...10e

Du må være et godt eksempel på hva ts mener. 

Anonymkode: ef1bd...c1a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del lirer av seg mye gørr ja. Og det er tidvis veldig giftig stemning i en del tråder.

Det er nok enklere å være ufin når man sitter bak et tastatur enn om man hadde oppført seg sånn i RL.

Jeg kan ha perioder med lengre fravær her når jeg ikke gidder mer ræl.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elooon

Synes de fleste virker snille jeg.
At noen er slem mot andre skjer overalt. Spesielt på nettet for der gjømmer folk seg bak en skjerm og da tror de kanskje at de kan være så slem de vil eller bare vil tøffe seg. Ikke vet jeg hvorfor folk må være slem, men det jeg tenker når jeg ser slemme mennesker på nett.

Det er uansett ikke lov å være slem mot andre her inne, så ser du noen som er slem mot noen så bør du rapportere det. Folk må oppføre seg slik som de oppfører seg når de møter mennesker i hverdagen utenfor nett. Være grei.

Det er ikke vanskelig å være grei mot andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oj.... nå kom jeg på den tråden om han som ville ha husleie av samboeren sin som eide en midre prosentandel i leiligheten enn han. Selvsagt en dårlig ide. Men noen av de svarene i den tråden var skikkelig fæle egentlig.... Og så kom det frem litt etter litt i tråden at TS var på autismespekteret, og da selvsagt har en helt annen tilnærming til sånne problem.  Han tok opp et ærlig problem fordi han var tydelig rådvill og lurte på om hans tankegang var feil. Han skjønte ganske fort at han var ute å kjøre og tok feil i problemstillingen. Men det var mange svært nedlatende svar i den tråden.....

Anonymkode: 03468...7fa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud så slem folk er med hverandre her inne? Uansett om det er side for økonomi, kjærlighet, venner eller planter. Folk slenger ut så mye fælt, setter griller i hodene på folk og gjemmer seg bak anonyme navn. De skremmer til å tro at ALLE menn eller kvinner er utro, at barna er psykopater, at de ødelagt økonomisk om de har glemt en regning. Virker som hele norge er bygget av selvopphøyde perfekte mennesker som aldri selv gjør en feil. Er ikke lenge siden jeg leste her inne at en kvinne hadde ødelagt hele forholdet sitt for å ha beskyldt mannen sin for utroskap fordi en eller annen bitter kvinne her inne hadde satt det i hodet på henne at menn var utro uansett. Hva feiler folk???? 

Anonymkode: 9b7d3...3d0

Du er jo slem selv. Kaller en kvinne bitter.

Anonymkode: 127c9...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Yup dessverre.. 

har gitt opp med å skrive her da det alltid er noen nedlatende og spydige folk her inne som ikke kan gi sikkelig svar eller holder seg ikke til tema i tråden og tror de skjenner ts så godt. Og tror at ta er samme person som skrev et annet tråd, utrolig irriterende

Man kan  dessverre ikke alltid forvente å få svarene man vil men synes at de spydige burde bla over tråder men dette er folk som ikke har et liv en å sitte å scrolle på kg 24/7 og vær spydige og ekle mot trådstarter.

Anonymkode: 1dbbd...cc3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (1 time siden):

Jepp...det er mye her inne jeg ikke tør å spørre om...for da blir man halshugget og verdens dårligst mor og foreldre 

Jepp skrev en gang noe om at jeg skulle reise på sommerferie uten barnet, når barnet er hos far, du skulle sitt svarene der😂 

«dårlig mor! Reiser uten barnet sitt!»

og mye mer vas

Anonymkode: 1dbbd...cc3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man er så lett påvirkelig er ikke dette stedet. 

Jeg synes bare det er underholdende, men går stort sett i strupen på de som er ufine for å finte dem ut. Det er som regel ikke de skarpeste knivene som slenger drit. 

Men der var jeg mulig ufin... 

Anonymkode: 7fe5d...ccc

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud så slem folk er med hverandre her inne? Uansett om det er side for økonomi, kjærlighet, venner eller planter. Folk slenger ut så mye fælt, setter griller i hodene på folk og gjemmer seg bak anonyme navn. De skremmer til å tro at ALLE menn eller kvinner er utro, at barna er psykopater, at de ødelagt økonomisk om de har glemt en regning. Virker som hele norge er bygget av selvopphøyde perfekte mennesker som aldri selv gjør en feil. Er ikke lenge siden jeg leste her inne at en kvinne hadde ødelagt hele forholdet sitt for å ha beskyldt mannen sin for utroskap fordi en eller annen bitter kvinne her inne hadde satt det i hodet på henne at menn var utro uansett. Hva feiler folk???? 

Bra KG ikke reflekterer virkeligheten i stor grad sier bare jeg 😂. For det meste bra personer på KG, men spesielt de bak anonym bruker, er ille. Synes det ofte hviler en viss bitterhet eller moralens vokter bak svarene deres. Mye ufint som de ellers aldri hadde turt å si. Feigt helt enkelt. 

Hadde man behandlet andre som man selv vil bli behandlet og med litt nestekjærlighet, hadde ting sikkert vært enklere. 

Jaggu fikk man smettet inn litt kristelig budskap også 😂 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om man er så lett påvirkelig er ikke dette stedet. 

Jeg synes bare det er underholdende, men går stort sett i strupen på de som er ufine for å finte dem ut. Det er som regel ikke de skarpeste knivene som slenger drit. 

Men der var jeg mulig ufin... 

Anonymkode: 7fe5d...ccc

Man må huske på at det er mange ensomme og såre sjeler der ute. Kanskje man ikke har andre å snakke med, kanskje man har det vondt og trenger å snakke med noen/ventilere. 

Jeg tror mange glemmer at det faktisk sitter mennesker bak innlegg, med følelser og tanker, bagasje og vansker. Det er ikke alle som skriver her inne for å kun å diskutere, kverulere eller ha det som underholdning. 

Anonymkode: 7b4b4...690

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo på et diskusjonsforum da..... 😄 Liker man ikke det som skrives, så er det vel bare å logge av.... 🤔 

Eller skal man heller sitte å tvinne tommeltotter og IKKE diskutere? 😄

Det sagt, så har jeg egentlig ikke opplevd så mange slemme personer her. Tror man rett og slett må være litt tykkhudet om man vil diskutere her inne. Og ikke ta alt bokstavelig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du må være et godt eksempel på hva ts mener. 

Anonymkode: ef1bd...c1a

Hvorfor være på et skadelig forum?Kan jo bare logge av om det er så ille å være her.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min favorittgreie her inne er når man spør om løsning på et problem, og så får man kjeft fordi man i det hele tatt har problemet.

Typ, "Hjelp, jeg drikker altfor mye på kveldene fordi jeg er deppa, hva gjør jeg?" - og så svarer alltid noen "Skam deg som drikker så mye, tenker du ikke på noen andre enn deg selv?" eller noe i den duren. Tenker det hjelper masse å si sånt, er ikke som om TS da går og åpner seg ei vinflaske til da, nei. Folk driter virkelig i hvordan det de sier kan påvirke leseren. Jeg prøver hardt å kun si ting som jeg ville kunnet sagt til ei venninne med samme problem, eller det jeg ville likt å høre selv i samme situasjon. Og joda, noen ganger må folk få høre det om de må ta seg sammen - men man kan ha en pedagogisk tone. Og, i noen tilfeller bør man innse sin egen begrensning og holde kjeft. Det er faktisk ikke alt man har peiling nok til å si noe om. 

Anonymkode: ab127...de0

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (39 minutter siden):

Man er jo på et diskusjonsforum da..... 😄 Liker man ikke det som skrives, så er det vel bare å logge av.... 🤔 

Eller skal man heller sitte å tvinne tommeltotter og IKKE diskutere? 😄

Det sagt, så har jeg egentlig ikke opplevd så mange slemme personer her. Tror man rett og slett må være litt tykkhudet om man vil diskutere her inne. Og ikke ta alt bokstavelig.

Man kan jo diskutere og gi råd på en fin måte uansett. Og minne seg selv på at det faktisk sitter et menneske bak innlegget. Særskilt når det er sårbare ting som diskuteres. 

Er det de som tar seg nær av, blir lei seg eller såret sin oppgave å bli mer hardhudet eller de som er frekke og nedlatende å tenke litt over hva man skriver først? 

En ting er å diskutere politikk, interiør etc. Men når det går over på utroskap, traumer, sykdommer, forhold, barn.....da er det litt anerledes. 

Eks "jeg er så lei meg og nedfor om dagen" svar "ta deg sammen, alle har sitt". 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man tar seg nær av dritten som blir slengt her så har man alvorlige problemer 

Anonymkode: 608f2...f17

Jeg trodde jeg var herda jeg, helt til jeg begynte å bruke mye tid på KG. Men fy fader , her er det som mange drittsekker som er negative til alt , shamer alt og alle og oppfører seg helt fryktelig. Jeg kjenner absolutt ingen i verden som har mange av de samme meningene som folk her inne. Så virkeligheten er paradis i forhold. 

Anonymkode: 18e2b...b18

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Helt enig. Folk er så utrolig negative her 😕  har venninner som er innom her i ny og ne og uten å ha bruker, og de bare skjønner ikke at jeg orker. Nå er jeg ikke så aktiv som jeg var, og negativiteten er en del av det .

Anonymkode: a366b...133

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man kan jo diskutere og gi råd på en fin måte uansett. Og minne seg selv på at det faktisk sitter et menneske bak innlegget. Særskilt når det er sårbare ting som diskuteres. 

Er det de som tar seg nær av, blir lei seg eller såret sin oppgave å bli mer hardhudet eller de som er frekke og nedlatende å tenke litt over hva man skriver først? 

En ting er å diskutere politikk, interiør etc. Men når det går over på utroskap, traumer, sykdommer, forhold, barn.....da er det litt anerledes. 

Eks "jeg er så lei meg og nedfor om dagen" svar "ta deg sammen, alle har sitt". 

Jeg er sjelden en av de som hisser meg opp i en diskusjon og jeg er stort sett hyggelig og svarer skikkelig, når folk spør om ting. 

Jeg mener at om man er på et diskusjonsforum som dette, så må man også tåle å få svar man kanskje ikke liker eller forventer å få. Alle kan ikke være enig alltid og hele tiden.  Har man ikke noen gode råd å komme med i en diskusjon, så holder man seg vel borte fra den tråden. Det er mange tråder på dette forumet, som jeg holder meg langt unna. Enten fordi det ikke interesser meg eller fordi jeg ikke ha noen gode råd å komme med. 

Jeg hadde aldri skrevet "ta deg sammen!" til en som var deprimert eller hadde andre problemer. At det finnes andre folk på forumet her som gjør det, er det nok. Det får stå for deres egen regning i så fall. 

Ellers er jeg langt på vei enig i det du skriver.... 😊

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lettere å være krass på et sted som dette, det er jeg enig i. Samtidig er nok folk også ærligere, man sier ikke alt rett ut i virkeligheten. Tror også en del lever i ei rosa boble i virkeligheten og ikke tror på at ting kan være så ille som de er, fordi det ikke snakkes om. Det ER mye utroskap og ekstremt mange menn i forhold som prøver å få napp hos andre enn kjæresten/kona/samboeren. At han evt ikke er utro kan like gjerne være fordi han faktisk ikke får napp som at han ikke er den utro typen. 

Anonymkode: e5a9d...7a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan logge av,øverst til høyre ved navnet ditt.

Haha og her er nettopp poenget mitt. Jeg skriver noe, og noen føler seg så truffet at de kommer med noen arrogant eller besservisser :D I rest my case

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...