AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #81 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 16.10): Kan den implodere da når båten trossalt er laga for undervann og dybde på flere tusen meter? Den er er laga for å tåle trykket så langt nede. Anonymkode: c0b11...953 Den var jo ikke laget for det. Anonymkode: 85086...bab 5 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #82 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du tenker at de kranglet med hverandre i de få sekundene det gikk fra bakparten av ubåten forsvant til de døde? Det tviler jeg veldig sterkt på. Uansett - hvil i fred. Og jeg håper folk viser respekt for familie og venner som sitter igjen, i stedet for å poste usmakelige spøker om de avdøde. Anonymkode: 80d5e...270 Den imploderte på vei opp, ikke på vei ned. Du kan ta tilbake det du skrev til meg. Anonymkode: cf1e5...bae
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #83 Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den imploderte på vei opp, ikke på vei ned. Du kan ta tilbake det du skrev til meg. Anonymkode: cf1e5...bae Hvordan vet du at den imploderte på vei opp? Har det stått noe sted? Anonymkode: dc186...d96 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #85 Skrevet 23. juni 2023 Hvorfor forsvant den andre tråden om ubåten Titan tro? Jeg gjetter fordi det var for mange usmakligheter som at de fortjente å dø fordi de var rike og denslags. Isåfall var det greit å slette, men nå får vi kanskje aldri vite hvorfor noen syntes det var smakløst å skrive om ekteparet Straus Anonymkode: ee454...647 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #86 Skrevet 23. juni 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Den imploderte på vei opp, ikke på vei ned. Du kan ta tilbake det du skrev til meg. Anonymkode: cf1e5...bae Jeg tror fortsatt ikke at de kranglet. Jeg tror de var hyperfokuserte og selvfølgelig redde. Dersom de hadde vært fanget der inne i dagevis, så tror jeg som jeg har skrevet tidligere, at noen til og med kunne ha blitt drept. For etter så lang tid blir man gal. Anonymkode: 80d5e...270
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #87 Skrevet 23. juni 2023 Båten blir sammenklemt og det blir menneskene også. ett develsk trykk der nede. Anonymkode: 856da...54d
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #88 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 22.6.2023 den 0.38): Tenker også på den gutten og lurer på om han ble med fordi han faktisk ønsket det, eller om han ble invitert av faren og overtalt til dette. Som det ante meg; 19-åringer er vanligvis ikke så begeistret for å dykke ned til tusmørket fire kilometer under havoverflaten: 19-åring på ubåten: - Var vettskremt https://www.dagbladet.no/nyheter/19-aring-pa-ubaten-var-vettskremt/79643887 Sitat 19 år gamle Suleman Dawood var på forhånd ukomfortabel med å gå ned i ubåten som ble meldt savnet i Atlanterhavet, sier tanta i et intervju. - Suleman hadde på følelsen at dette ikke var greit, og han var veldig kritisk til å gjøre det. Men det var en farsdagsgreie, og han ville ha et eventyr for livet akkurat som faren, sier Azmeh Dawood til Sky News. Altså fire voksne som var klar over risikoen, og en tenåring som ble presset til å delta fordi han ville glede faren sin. Stakkars gutt. - Brian Anonymkode: 2dbdc...eeb 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #89 Skrevet 24. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Som det ante meg; 19-åringer er vanligvis ikke så begeistret for å dykke ned til tusmørket fire kilometer under havoverflaten: 19-åring på ubåten: - Var vettskremt https://www.dagbladet.no/nyheter/19-aring-pa-ubaten-var-vettskremt/79643887 Altså fire voksne som var klar over risikoen, og en tenåring som ble presset til å delta fordi han ville glede faren sin. Stakkars gutt. - Brian Anonymkode: 2dbdc...eeb Men som tanten så klokt uttaler; det er en stor lindring at disse 5 faktisk bare dykket nedover og koste seg, for så å ikke lenger eksistere. De kjente ikke et øyeblikk med smerte, og de forsto aldri hva som kom til å skje. Dette hadde også vært en ekstrem trøst for meg om jeg var pårørende, etter å ha bekymret meg gal for om de satt og led i flere døgn i en iskald og beksvart liten blikkboks på havets bunn mens de ventet på å dø. Kjempebra at de fant ut av hva som faktisk skjedde såpass raskt. Men helt forferdelig at det går an å sette inn så ekstremt mange ressurser og hundrevis av millioner med kroner på å skulle redde 5 personer, mens tusenvis av flyktninger inkl småbarn og babyer drukner i Middelhavet hvert eneste år. Anonymkode: 58b45...7ae 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2023 #90 Skrevet 24. juni 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Men som tanten så klokt uttaler; det er en stor lindring at disse 5 faktisk bare dykket nedover og koste seg, for så å ikke lenger eksistere. De kjente ikke et øyeblikk med smerte, og de forsto aldri hva som kom til å skje. Dette hadde også vært en ekstrem trøst for meg om jeg var pårørende, etter å ha bekymret meg gal for om de satt og led i flere døgn i en iskald og beksvart liten blikkboks på havets bunn mens de ventet på å dø. Kjempebra at de fant ut av hva som faktisk skjedde såpass raskt. Men helt forferdelig at det går an å sette inn så ekstremt mange ressurser og hundrevis av millioner med kroner på å skulle redde 5 personer, mens tusenvis av flyktninger inkl småbarn og babyer drukner i Middelhavet hvert eneste år. Anonymkode: 58b45...7ae Om dette var noe folk gjorde daglig, og visste hvor farlig det var, så hadde man kanskje reagert annerledes. Anonymkode: 21e13...6c0 1
ajarRun Skrevet 25. juni 2023 #91 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 23.6.2023 den 11.16): Man blir ikke pulverisert slik som i atomangrep. Det er større biter av kroppen slik som i Byford Dolphin. Det blir spredd langt utover. Anonymkode: cf1e5...bae Tull. Byford Dolphin var ikke sammenlignbar. De gikk fra hva, 6 bar til 1 bar? De fikk plutselig lavere trykk. I dette tilfellet gikk trykket fra 1 til 380. Skadene fra Byford Dolphin var hovedsakgelig fra han som ble most mot luken. De ble sugd ut av kontaineren. Mens en implosjon med denne type trykk er noe helt annet. Og en implosjon er på ingen måte sammenlignbare med en plutselig reduksjon i trykk. For å sammenligne kan du se for det å springe rett i en betongvegg i 5 kilometer i timen, og deretter i 380 kilometer i timen. Forskjellen i energi er enorm. Det er ingenting igjen av disse menneskene. Vi snakker helt enorme krefter. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #92 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 16.10): Kan den implodere da når båten trossalt er laga for undervann og dybde på flere tusen meter? Den er er laga for å tåle trykket så langt nede. Anonymkode: c0b11...953 Det var visst mange tekniske utfordringer og varsler om konstruksjonen. Den var ikke godkjent eller sertifisert siden det ikke var krav om det. James cameron var intervjuet om det og forklarte problemet med båten. Ligger på youtube. Anonymkode: 97bbb...674 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #93 Skrevet 6. juli 2023 Etter å ha vært utilgjengelig siden ulykket er websiden til Oceangate tilbake. Anonymkode: a37a3...248
Andro Skrevet 6. juli 2023 #94 Skrevet 6. juli 2023 En implosjon på dypt vann gir umiddelbart høyt trykk, og alle dør umiddelbart. Sannsynligvis er det brå trykket så stort at alt inni rett og slett løser seg opp til væske. Det kommer ingen gjenkjennelige biologiske deler til overflaten. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #95 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 12.49): De dør umiddelbart av trykket. Det skjer så raskt at de rekker ikke tenke engang. De som er savnet nå ved vraket av Titanic er døde allerede, de har ikke mer oksygen igjen. De er samtidig så dypt at hadde ubåten implodert, så tar det 1 sekund før de dør. Anonymkode: b973d...c2e Ingen av de som var på Titanic, selv om de hadde blitt reddet lever nå. Anonymkode: cd115...840
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå