AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #1 Skrevet 20. juni 2023 Hei! Jeg håper noen kan ha et svar på dette😅 Bidragspliktig har vært sykemeldt i noen måneder nå. Jeg har fått bidraget mellom 8-20 hver måned, men denne måneden har jeg enda ikke fått og nå er vi kommet til den 20. Jeg er bekymret for om det kommer i det heletatt da det har vært problemer med dette før. Det står på nav sine sider at om vedkommende får sykepenger i juni så skal ikke feriepenger fra arbeidsplass bli utbetalt. Bekymringen min er om han likevel får feriepenger fra arbeidsplassen og nav innkreving ikke får dette med seg og jeg dermed ikke får bidraget om arbeidsplassen ikke har meldt fra om endring? Var en hendelse i februar der bidragspliktig gikk fra lønn til sykepenger og arbeidsgiver ikke ga beskjed om endring til nav som arbeidsplassen er pliktig til. Som da gikk kraftig utover meg da jeg ikke fikk en krone i bidrag på to måneder. Jeg har barnet på nesten fulltid og står alene med alle utgifter. Jeg jobber fult og vi «klarer» jo oss, men vi skal på ferie snart og jeg kjenner jeg får litt vondt i magen da dette selvsagt vil koste meg en del og jeg vil gi barnet en fin ferie.. Jeg har barnet alle feirer og skal ha barnet i hele sommer.. Bidragspliktig har bestilt ferie til seg selv og blir vekke hele juli.. Har prøvd å ringe nav innkreving men blir bare henvist til skjema da det er så stor pågang så jeg får ikke ringt de for å høre om de har kontroll på utbetaling/trekk. Bidragspliktig har aldri betalt av fri vilje så nav innkreving trekker han i lønn/sykepenger. Jeg vet jeg bare kan vente til 25 og litt mer men dette ligger jo å bekymrer meg i underbevisstheten om jeg skal stå for alt hele måneden. Syns det er trist at han skal være så vanskelig på dette da jeg aldri er vanskelig med han. Jeg kjøper inn det han trenger når han har barnet og han kan alltids ha barnet når han vil. Syns det er ubehagelig å spørre han om dette for jeg føler han tror jeg lever godt på bidraget. Men alt går til utgifter til barnet.. Kunne aldri falle meg inn å bruke pengene på meg selv. Har dette hendt noen før? Anonymkode: 84b1b...ef1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #2 Skrevet 20. juni 2023 Ja sånn hadde jeg det også. Hvis du tjener LITE nok så kan du få bidragsforskudd. Men uansett bruker nok nav såpass mye tid at det ikke nødvendigvis hjelper for ferien. Anonymkode: 5733b...4d5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #3 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja sånn hadde jeg det også. Hvis du tjener LITE nok så kan du få bidragsforskudd. Men uansett bruker nok nav såpass mye tid at det ikke nødvendigvis hjelper for ferien. Anonymkode: 5733b...4d5 Ja.. Har ikke krav på bidragsforskudd tydeligvis. Men får bare vente og se. Kjipt å tenke på at far da koser seg med full inntekt på ferie med kun seg selv å tenke på siden han ikke har inkludert barnet om bidraget ikke blir trekt… Anonymkode: 84b1b...ef1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå