Gå til innhold

Er 5-6 åringer veldig slik?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

At en må dra ut svarene da en prøver å ha en samtale? 😝

Anonymkode: 12abc...b21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha ja ! 

Anonymkode: f53cf...24c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja!! «Hva har du gjort i barnehagen i dag da». «Vet ikke». «Hva gjorde dere på turdag i dag da?». «Husker ikke». 

Blir gal! Håper det gir seg til skolestart (vår ble fem tidligere i år, så har ett år igjen i barnehagen). Hvis ikke kommer vi aldri til å vite hva som skjer i løpet av dagen. Nå kan vi heldigvis fortsatt spørre de ansatte. 😅

Anonymkode: a5463...b77

AnonymBruker
Skrevet

Enten må svarene dras ut, eller så jabber de sånn at man ikke får pusterom. 

🤣 

Anonymkode: b7b5c...012

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hender. Jeg: "Det står på planen at dere har hatt turdag i dag, så gøy. Hvor har dere gått i dag da?" 6-åringen: "Det kan vel ikke jeg vite"/ "Det spør du jo om hver gang mamma"

Er ikke sånn hele tiden da. Det hender også at hun snakker veeeldig lenge om et eller annet som opptar henne. 

Anonymkode: 713a6...ab4

AnonymBruker
Skrevet

Gutten her går i første klasse, husker aldri hva han har gjort i løpet av en dag, foruten å leike seg på sfo! 🤣 Svaret er alltid «vet ikke, husker ikke, ingenting». Spør jeg om han har lært noe nytt i dag, så er svaret Nei 🤣 Tror han rett og slett er så sliten når han kommer hjem, at han kobler totalt ut.

Når han skal legge seg derimot, og vi har sagt god natt, DA forteller han om det er noe spesielt som har skjedd på skolen, eller annet som plutselig var viktig å fortelle. Da kan samtalen pågå veldig så lenge!

Anonymkode: 157e0...c6b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt vanlig. Den letteste måten å få informasjon ut av dem på, er å gjøre en aktivitet, og prate litt om løst og fast, og så forteller de plutselig ting av seg selv. Å spørre direkte om ting fører sjelden frem. 

Anonymkode: abf9d...2bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...