Callista Skrevet 18. juni 2023 #1 Del Skrevet 18. juni 2023 De månedene jeg har vært på KG, så har jeg lagt merke til at ‘kjerring’ er et ord som går igjen. Klesstil, hår, preferanser osv. Veldig mye som man ikke liker selv. Det er selvfølgelig ok å ikke like noe, men synes det er merkelig at kvinner bruker et slikt nedsettende ord om andre kvinner. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #2 Del Skrevet 18. juni 2023 "Du eier jo ikke smak" husker jeg godt fra barneskolen. Selv barn er slemme mot hverandre. Jenter mot jenter. Så også voksne kvinner. Dumt, ja. Anonymkode: 5a7bb...797 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #3 Del Skrevet 18. juni 2023 Kommer typisk fra middelaldrende kvinner som er livredde for å bli gamle. De tror selv at de har en ung og kul stil og at de ser 15 år yngre ut enn de er. Og så fatter de ikke at de driver og snakker ned sitt eget kjønn (og DET er «kjerring» det!). Anonymkode: 52a5f...2e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Del Skrevet 18. juni 2023 Det samme gjelder kvinners bruk av "Harry". Kvinne er kvinne verst... Anonymkode: 3b133...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 18. juni 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og så fatter de ikke at de driver og snakker ned sitt eget kjønn (og DET er «kjerring» det!). Anonymkode: 52a5f...2e8 Mulig at de som bruker ordet ikke skjønner at det snakker ned sitt eget kjønn, men jeg synes det er rart. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #6 Del Skrevet 18. juni 2023 Kjerring er nok et ord som i stor grad er negativt ladet i dag, i hvertfall om man bruker det om utseende eller lignende. Selv tenker jeg på en kjerring som en dame som er etter overgangsalderen, og det er ikke i seg selv et negativt ord. Om målet med livet er å være attraktiv for menn er det jo negativt å være en kjerring. Men om man fjerner seg fra dette er det ingenting i veien med å finne lykken i familie, venner, jobb, hobbyer og alt annet livet har å by på. Anonymkode: aedbd...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callista Skrevet 18. juni 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv tenker jeg på en kjerring som en dame som er etter overgangsalderen, og det er ikke i seg selv et negativt ord. Om målet med livet er å være attraktiv for menn er det jo negativt å være en kjerring. Anonymkode: aedbd...a20 Synes du motsier deg selv her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Del Skrevet 18. juni 2023 6 minutter siden, Callista said: Synes du motsier deg selv her. Ok det var ikke meningen i såfall. Kjerring brukes typisk om ting som er "usexy", men det er jo opp til den enkelte å avgjøre om det å være sexy er det som er avgjørende for ens lykke. Anonymkode: aedbd...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Del Skrevet 18. juni 2023 Ordet kjerring angående klær, hår osv tror jeg de unge står for. Anonymkode: 270bf...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Del Skrevet 18. juni 2023 Synes det er en stygg uting å kalle klær, hår, osv for kjærring. Verste er når voksne sier det. Der finnes ikke kjærringpreg hvis du kler deg med stolthet og finner det som kler deg. Bedre med de som er kjærring enn de som er 40+ som prøver febrilsk å se unge ut, det er krampeaktig. Anonymkode: b4c79...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Del Skrevet 18. juni 2023 Her på KG er det meste enten "kjerring" eller "harry". Tror det er mange som liker å hevde seg selv med å rakke ned på det andre liker. Anonymkode: 1eeba...51e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 18. juni 2023 #12 Del Skrevet 18. juni 2023 Lurt på det samme, selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå