AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #81 Del Skrevet 4. august 2023 Antiviruset skrev (På 21.6.2023 den 15.44): i Italia bor mange hjemme til de er over 30 år av en eneste grunn! De er lut fattige og har ikke tilgang på arbeid. Det er fakta og årsaken til det er slik, ikke fordi "familieverdiene" er så veldig sterke. De har heller ikke tilgang til samme velferdssystemer som i Norge, fordi Italienere og Europeere aldri har giddet å bygge opp noe slikt. Akkurat slik du beskriver det hadde vi det i Norge før i tiden også, trangbodd og mange familier bodde oppe på hverandre. Det var fordi de var fattige og ikke hadde råd til noe bedre, og velferdsstat var ikke bygget opp. I dag skatter vi så remmer og tøy kan holde, for å slippe slike forhold. Så kommer de allikevel snikende sakte men sikkert fordi Staten bruker pengene på alt annet tull. Ja, det er Staten sin skyld at det er dyrtid i verden? Anonymkode: cb458...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 4. august 2023 #82 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 20.33): Altså syns dette er merkelig. Har du valgt å få barn så kan du ikke regne med å bli kvitt de etter en viss alder. Alle barn er forskjellige og vokser opp til å bli forskjellige. Disse holdningene ser jeg bare i Skandinavia. Og ser tydelig i denne tråden at alle har det samme synspunktet. Så lurer man på hvorfor man er ensom. Det er fordi ingen bryr seg om familie i Norden. «Forsyner seg gratis av kjøleskapet». Altså du prater som om det er en bekjent og ikke sønnen din. Selv om du tror han har det bra vet du faktisk ikke. I Italia bor man flere generasjoner sammen. Tror det er uhørt å selge huset og kaste barna på dør å gi de 2 mnd. Syns det er spesielt å si til sin sønn «du har 2 måneder til å komme deg ut». Utrolig. Anonymkode: a5b14...28a Ja, og de italienske mammaguttene er jo så sjarmerende. Har en sånn i familien, som mor duller for i en alder av 28. Jeg har aldri sett god effekt av å ikke stille krav til barna sine. Tvert imot hat jeg sett at voksne gutter kan ha veldig godt av "et spark bak", og i etterkant setter de ofte også mer pris på foreldrene sine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 4. august 2023 #83 Del Skrevet 4. august 2023 On 6/18/2023 at 1:45 PM, AnonymBruker said: Det tenker jeg også. Selv om han sier at alt er fint, så er det jo ikke det. Han har mange påbegynte studier som han dropper ut av fordi det er "kjedelig"? Er dere sikre på at det er dette som grunnen? Han er 25 år, uten utdanning og bor hjemme. For de aller, aller fleste vil dette oppleves som veldig skamfullt. Andre på hans alder er vel ferdig med master, har kanskje kjøpt seg sin første leilighet, blitt samboere og er i startfasen av voksenlivet. Da er det ikke kult å bo hjemme hos mor og far med avbrutte studier og deltidsjobb, helt på samme sted i livet som da man var 16. Anonymkode: 03db5...08f Jeg loket rundt i 20-åra, har flere påbegynte utdanninger og en lang CV, men jeg var bare rastløs (det er jeg fortsatt 😄). Jeg flyttet derimot hjemmefra da jeg var 16. Har hatt et par kortere turer innom mor etter det, men bodde i hovedsak alene. Fra 31-47 har jeg derimot hatt kun to ansettelsesforhold. Alt må ikke være relatert til mental helse, enkelte er bare bedagelig anlagt og synes det er helt ok å snylte på mor og far. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #84 Del Skrevet 4. august 2023 Har dere tatt samtalen og fått han ut av huset TS? Anonymkode: 50acd...100 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 4. august 2023 #85 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det er Staten sin skyld at det er dyrtid i verden? Anonymkode: cb458...030 i høyeste grad! Når staten ikke legger forholdene til rette for at man bygger nok boliger til enhver tid, blir det ekstremt dyrt i kampen om de resterende boligene mange steder i landet. Noe som gjør at mange må bo hjemme lenger fordi de ikke har råd til å leie eller eie egen bolig. Bare det siste året har mange 10.000 ukrainere kommet til Norge, før dette mange 100.000 fra andre land. De skal også ha bolig og bo et sted. Da blir boligene som faktisk er bygget dyre nesten uansett, og utleie boligene fyker i taket også på utleie siden. Så ja det er "Staten" sin feil eller rettere sagt Stortinget sin feil. Det er noe som mange regjeringer har oversett over 30 år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #86 Del Skrevet 4. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har dere tatt samtalen og fått han ut av huset TS? Anonymkode: 50acd...100 Det lurer jeg på også. Anonymkode: 2c4c0...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå