AnonymBruker Skrevet 4. juni #161 Del Skrevet 4. juni 24 minutter siden, AnonymBruker said: Står at Norwegian og SAS ikke blir rammet av meteorolog streiken, dem har egen prosedyre 👌 Anonymkode: 0d851...10d Hvor står det? Er jo typisk av media å slå det opp som om alt blir satt på bakken, men regner ikke med det kan gi så store utslag siden det er minimalt om det i dag. Anonymkode: 9973d...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #162 Del Skrevet 4. juni Fant det selv, så den vanlige opphausingen fra media altså. Grunnen er trolig at knapt noe genererer mer klikk enn "kan bli full stans i flytrafikken". Bra e24 er mer nøkterne. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/253dVl/flytrafikken-gaar-trolig-som-normalt-tross-streik Anonymkode: 9973d...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #163 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fant det selv, så den vanlige opphausingen fra media altså. Grunnen er trolig at knapt noe genererer mer klikk enn "kan bli full stans i flytrafikken". Bra e24 er mer nøkterne. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/253dVl/flytrafikken-gaar-trolig-som-normalt-tross-streik Anonymkode: 9973d...c74 Men de skremmer fortsatt folk som skal ut av EU, for eksempel, Storbritannia Anonymkode: 0cead...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 5. juni #164 Del Skrevet 5. juni Gardermoen JA, småflyplasser går det fint med 1 time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storetora Skrevet 5. juni #165 Del Skrevet 5. juni Spørs sikkert hvilken flyplass du skal reise fra. Gardermoen, hadde ikke tatt sjansen. Innsjekking stenger også ofte 1 time før avgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #166 Del Skrevet 5. juni storetora skrev (7 minutter siden): Spørs sikkert hvilken flyplass du skal reise fra. Gardermoen, hadde ikke tatt sjansen. Innsjekking stenger også ofte 1 time før avgang. Det stemmer ikke. Anonymkode: 0cead...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storetora Skrevet 5. juni #167 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke. Anonymkode: 0cead...0cc Nei vell🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #168 Del Skrevet 5. juni storetora skrev (6 minutter siden): Spørs sikkert hvilken flyplass du skal reise fra. Gardermoen, hadde ikke tatt sjansen. Innsjekking stenger også ofte 1 time før avgang. Merkelig å uttale seg om slikt når du flyr så lite. Flytoget går som en klokke. Gjør det ikke det er ikke 2 timers sikkerhetsmargin nok en gang. Innsjekk baggasje innland stenger 30 minutter før. Sikkerhetskontrollen er veldig effektiv, sjeldent jeg har ventet mer enn 5 minutter. Oppsummert er det en flyplass der jeg som regel beregner at flytoget er inne ca 50 minutter før avgang for innland, og ned mot 30 minutter uten baggasje. Anonymkode: 56a95...a4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #169 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Merkelig å uttale seg om slikt når du flyr så lite. Flytoget går som en klokke. Gjør det ikke det er ikke 2 timers sikkerhetsmargin nok en gang. Innsjekk baggasje innland stenger 30 minutter før. Sikkerhetskontrollen er veldig effektiv, sjeldent jeg har ventet mer enn 5 minutter. Oppsummert er det en flyplass der jeg som regel beregner at flytoget er inne ca 50 minutter før avgang for innland, og ned mot 30 minutter uten baggasje. Anonymkode: 56a95...a4d Flytoget går som en klokke? 😂 Det er hele tiden signalproblemer. Anonymkode: 0cead...0cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #170 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Merkelig å uttale seg om slikt når du flyr så lite. Flytoget går som en klokke. Gjør det ikke det er ikke 2 timers sikkerhetsmargin nok en gang. Innsjekk baggasje innland stenger 30 minutter før. Sikkerhetskontrollen er veldig effektiv, sjeldent jeg har ventet mer enn 5 minutter. Oppsummert er det en flyplass der jeg som regel beregner at flytoget er inne ca 50 minutter før avgang for innland, og ned mot 30 minutter uten baggasje. Anonymkode: 56a95...a4d Også til Storbritannia nå? Anonymkode: 0cead...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storetora Skrevet 5. juni #171 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Merkelig å uttale seg om slikt når du flyr så lite. Flytoget går som en klokke. Gjør det ikke det er ikke 2 timers sikkerhetsmargin nok en gang. Innsjekk baggasje innland stenger 30 minutter før. Sikkerhetskontrollen er veldig effektiv, sjeldent jeg har ventet mer enn 5 minutter. Oppsummert er det en flyplass der jeg som regel beregner at flytoget er inne ca 50 minutter før avgang for innland, og ned mot 30 minutter uten baggasje. Anonymkode: 56a95...a4d Hvorfor spørre når du alt har svaret? Å nei jeg flyr faktisk ganske ofte, men da fra mindre flyplasser. Gardermoen er jeg nedom 10-15 ganger i året. Jeg er vell bare den som liker å ha god tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #172 Del Skrevet 5. juni storetora skrev (8 minutter siden): Hvorfor spørre når du alt har svaret? Å nei jeg flyr faktisk ganske ofte, men da fra mindre flyplasser. Gardermoen er jeg nedom 10-15 ganger i året. Jeg er vell bare den som liker å ha god tid. Alle liker å ha god tid når det er midt på dagen og det er mange muligheter å komme seg til flyplassen. Men tidlig om morgenen når du egentlig bare har to valg: stole på offentlig transport og være der én time før eller ta DYR taxi og være der to timer før, hva ville du gjort? Anonymkode: 0cead...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
storetora Skrevet 5. juni #173 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle liker å ha god tid når det er midt på dagen og det er mange muligheter å komme seg til flyplassen. Men tidlig om morgenen når du egentlig bare har to valg: stole på offentlig transport og være der én time før eller ta DYR taxi og være der to timer før, hva ville du gjort? Anonymkode: 0cead...0cc Om en har mulighet til å ta et senere fly om en i verste fall ikke rakk frem så ja da ville jeg ha satset på at det gjekk bra. Om dette var en veldig viktig reise så hadde jeg ikke gamblet. Men det er meg, jeg hater stress. Heldig vis opp til hver enkelt. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #174 Del Skrevet 5. juni storetora skrev (7 minutter siden): Om en har mulighet til å ta et senere fly om en i verste fall ikke rakk frem så ja da ville jeg ha satset på at det gjekk bra. Om dette var en veldig viktig reise så hadde jeg ikke gamblet. Men det er meg, jeg hater stress. Heldig vis opp til hver enkelt. God tur Det går et senere fly, men med et annet selskap... Anonymkode: 0cead...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #175 Del Skrevet 5. juni Jeg pleier å møte opp 2 timer før å ha god tid, men har faktisk skjedd at det har vert mye kø og at jeg akkurat rekker det Anonymkode: 5ad37...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #176 Del Skrevet 5. juni 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg pleier å møte opp 2 timer før å ha god tid, men har faktisk skjedd at det har vert mye kø og at jeg akkurat rekker det Anonymkode: 5ad37...b0e Fra ankomst Gardermoen til gate har jeg nok aldri brukt mer enn 30 minutter maks. Eller dvs jeg pleier jo å være tidlig ute, så går innom andre steder på veien. Aldri hatt problemer når jeg først har kommet til flyplassen. Men reisen til flyplassen er en helt annen historie, der har jeg opplevd forsinkelser på 1-2 timer grunnet snøvær, signalfeil og hva det måtte være. Hadde jeg ligget på et flyplasshotell hadde jeg nok bare gått ned en time før. Nå ble det forøvrig akkurat tvungens lønnsnemnd, så da kan etter hvert de som skal ut av Schengen puste lettere også. Anonymkode: 9973d...c74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #177 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Flytoget går som en klokke? 😂 Det er hele tiden signalproblemer. Anonymkode: 0cead...0cc Jeg tar det ca 50 ganger i året. Veldig sjeldent det er problemer. Dere må slutte å leve livet gjennom forsiden på Dagbladet.... Anonymkode: 56a95...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #178 Del Skrevet 5. juni 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar det ca 50 ganger i året. Veldig sjeldent det er problemer. Dere må slutte å leve livet gjennom forsiden på Dagbladet.... Anonymkode: 56a95...a4d Problemer er det ofte, men som regel av relativt kort varighet, så de fleste ganger går det greit. Problemet er at konsekvensene blir så store om man blir sittende fast, derfor beregner jeg alltid nok tid til at man tåler en drosje eller buss for tog. Det har reddet reisen min i la oss si 2 av 50 ganger, men selvsagt også ført til mye unødvendig ventetid. Så spørsmålet er bare hva slags risiko man har mulighet til å ta, hvor viktig hver enkelt reise tar og hvor gode mulighetene er for å komme videre med et senere fly. Er det eneste avgang til et sted på andre siden den dagen, beregner jeg mer tid enn om det er morgenflyet til Køben. Er det jobbtur beregner jeg maks halvannen time, da er det arbeidsgivers problem. Anonymkode: 9973d...c74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #179 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemer er det ofte, men som regel av relativt kort varighet, så de fleste ganger går det greit. Problemet er at konsekvensene blir så store om man blir sittende fast, derfor beregner jeg alltid nok tid til at man tåler en drosje eller buss for tog. Det har reddet reisen min i la oss si 2 av 50 ganger, men selvsagt også ført til mye unødvendig ventetid. Så spørsmålet er bare hva slags risiko man har mulighet til å ta, hvor viktig hver enkelt reise tar og hvor gode mulighetene er for å komme videre med et senere fly. Er det eneste avgang til et sted på andre siden den dagen, beregner jeg mer tid enn om det er morgenflyet til Køben. Er det jobbtur beregner jeg maks halvannen time, da er det arbeidsgivers problem. Anonymkode: 9973d...c74 Så da ville du tatt taxi i stedet for å vente på flytog som kanskje får problemer? Anonymkode: 0cead...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #180 Del Skrevet 5. juni 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så da ville du tatt taxi i stedet for å vente på flytog som kanskje får problemer? Anonymkode: 0cead...0cc Hvordan tolker du det ut av mitt lange innlegg om hvorfor jeg alltid er ute i god tid? 😅 Anonymkode: 9973d...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå