Gå til innhold

Å ankomme flyplassen én time før avgang, er det risky? Reiser utenlands 🤨

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være lang kø der på sommeren og senest i fjor sommer måtte alle pass sjekkes av en fysisk person. Jeg har faktisk reist en god del til England det er alltid vært samme greia. Ingen selv skanning

Anonymkode: ca9a9...b2e

Har aldri sett det 

Anonymkode: 0cead...0cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser mye til Danmark med et fly kl 06.00 (fra Bergen). Jeg pleier å ankomme flyplassen kl 5.15, og har alltid hatt god tid da. På ferieturer til utlandet møter deg likevel alltid opp to timer før- det er mer krise å ikke rekke flyet da, så da orker jeg ikke å være stresset for å ikke rekke flyet.

Jeg tenker en time før til et fly før kl 6 er innafor. Men som andre skriver- sjekk om det er mange avganger da. Og tenk over om du er villig til å ta den lille risikoen, eller om det er bedre å komme tidligere bare for å få ro i sjelen. 

Anonymkode: 936ec...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reiser mye til Danmark med et fly kl 06.00 (fra Bergen). Jeg pleier å ankomme flyplassen kl 5.15, og har alltid hatt god tid da. På ferieturer til utlandet møter deg likevel alltid opp to timer før- det er mer krise å ikke rekke flyet da, så da orker jeg ikke å være stresset for å ikke rekke flyet.

Jeg tenker en time før til et fly før kl 6 er innafor. Men som andre skriver- sjekk om det er mange avganger da. Og tenk over om du er villig til å ta den lille risikoen, eller om det er bedre å komme tidligere bare for å få ro i sjelen. 

Bergen er ikke Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Har du vært i passkontroll til Storbritannia? 

Jeg bor i Storbritannia og har familie i Norge og flyr mange ganger i året. Ja, folk som skal til Storbritannia må gjennom samme passkontroll som alle andre som skal utenfor Schengen. Det er ingen egne regler eller egen kø.

Jeg har opplevd flere ganger at det er problemer med scannerne og man må stå i vanlig kø. Det har aldri tatt så lang tid da.

Anonymkode: d6a03...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe ts rakk flyet sitt i 2023… 

Anonymkode: cf568...079

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Også kø klokka 06 om morgenen? 

Det er midt i morgenrushet på OSL. Og spesielt i sommermånedene da alle «en gang i året» passasjerene skal på ferie.

Anonymkode: 8dfee...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trues det atter en gang med å stenge flytrafikken, så kanskje fasiten likevel blir at man ikke trenger å møte opp i det hele tatt? 

Anonymkode: 9973d...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så lenge du ikke skal sjekke bagasje og ikke ut av Schengen skal 45 minutter normalt holde, i alle fall hvis du har fast track, men OSL er en litt større flyplass enn BGO, og mer som kan gå galt.

Anonymkode: 94d0d...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er midt i morgenrushet på OSL. Og spesielt i sommermånedene da alle «en gang i året» passasjerene skal på ferie.

Anonymkode: 8dfee...ce6

Ikke i juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå trues det atter en gang med å stenge flytrafikken, så kanskje fasiten likevel blir at man ikke trenger å møte opp i det hele tatt? 

Hvor står det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, rett og slett fordi de havner i samme passkontrollkø.

Anonymkode: 39b39...7b8

Mannen min reiser på torsdag og rundt tidspunktet når han reiser er det kun ETT fly til de områdene. Skal mye til for å bli forsinket til det, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Trappe opp ja, men ikke stenge 

Men frå onsdag kan enno ei opptrapping få langt større konsekvensar, ifølgje fagforbundet.

– Det kan i stor grad ramme all lufttrafikk, både kommersiell og nyttetrafikk innan luftfart, streikekomite-leiaren til Unio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men frå onsdag kan enno ei opptrapping få langt større konsekvensar, ifølgje fagforbundet.

– Det kan i stor grad ramme all lufttrafikk, både kommersiell og nyttetrafikk innan luftfart, streikekomite-leiaren til Unio.

Ok, vi får se. Foreløpig er det ingen fly som er innstilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ok, vi får se. Foreløpig er det ingen fly som er innstilt. 

Kan jo uansett håpe på tvungen lønnsnemnd innen onsdag. Det er jo åpenbart at partene ikke kan bli enige, og at foreningene styrer mot lønnsnemnd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jo uansett håpe på tvungen lønnsnemnd innen onsdag. Det er jo åpenbart at partene ikke kan bli enige, og at foreningene styrer mot lønnsnemnd. 

Hva skal til for å få til tvungen lønnsnemnd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal til for å få til tvungen lønnsnemnd? 

Enten fare for liv of helse, eller store samfunnsmessige konsekvenser. Det siste er ganske åpent for tolkning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 19.29):

Har aldri sett det 

Nei vel,men jeg opplevd flere ganger

Anonymkode: ca9a9...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at Norwegian og SAS ikke blir rammet av meteorolog streiken, dem har egen prosedyre 👌

Anonymkode: 0d851...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...