Gå til innhold

Utebryllup i varmen. Gjestene vil skifte. Vi ønsker finklær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det i utgangspunktet bare er skrevet pent antrekk, ikke mørk dress eller mer pyntet, er det få krav. Enkel sommerkjole er greit. Det samme er en lys lindress, kortermet skjorte, dropp jakka. Eller en pen sommerhuset og skjorte. Dette er ikke mye å kreve av gjestene. De kan sette seg i skyggen, og ha med ekstra skjorte slik at de kan skifte hvis de blir svært svette

Anonymkode: 82ea7...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri tenkt på skifte underveis i et bryllup (men jeg ville tenkt på varmen når jeg kledde meg). Jeg ville aldri tenkt på å be brudeparet om lov til noe (jeg har såpass tiltro til egen vurderingsevne). Jeg ville aldri tenkt på å si nei eller legge føringer om jeg som vert hadde fått et sånt spørsmål (jeg stoler på at gjestene klarer å kle seg til anledningen likevel, og om de ikke gjør det går det på deres kappe, ikke min). Det er så mye som er merkelig her... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg hvis det var motsatt... "Vi skal ha vinterbryllup ute og det er spådd minus tretti, gjestene ber om å få ha på yttertøy, men vi ønsker ikke at de skal dekke til finstasen".

Anonymkode: d6bee...d73

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er jo at gjestene dine reiser hjem, når de ikke orker mer. Jeg forstår deres ønske om å kjøre "stil". Dette er nok noe du har sett for deg og drømt om i mange år. Men nå er det nå en gang sånn, at gjestene er med på å gjøre dagen din perfekt. Ikke klærne deres. Jeg syns du skal gi litt slæk, de færreste dukker nok opp i dongeri. 

Anonymkode: 7d342...3e1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det viktigste? At alle er komfortable og har det gøy? Eller at de er ukomfortable, men kledd etter ditt ønske?

Jeg personlig hadde latt de kle seg i det de måtte ønske, slik at alle er komfortable og koser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere kan ikke bestemme hva folk skal ha på seg. Dress code er ikke en ordre - det er en informasjonstjeneste for at gjestene skal være komfortable med at de velger rett nivå. Det betyr ikke at det er forbudt å velge "feil".

Anonymkode: 5df2b...e0c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok redusert mine krav. Det er for varmt til at kravene skal være høye. Regner med at alle fortsatt vil være pene i tøyet, men la folk ha de komfortabelt slik at de ikke drar kl 18 tenker jeg.

Anonymkode: 038f0...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir et hyggelig bryllup, med bestemødre som havner på sykehus med heteslag, en overveldende eim av ballesvette og klamme rumper, og gjester som flokker seg sammen på do for å komme unna varmen.

Anonymkode: 89575...329

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt meldt avbud. Å lide en hel dag for noe som i utgangspunktet ikke angår meg gidder jeg faktisk ikke.

Anonymkode: 2bd6e...85e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jøss det er det mest ego jeg har sett her inne.

Anonymkode: 16e70...bfd

Blir vel ikke instavennlig da 😄

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hverdagstøy da? Adidasshorts og singlet?

Skjønner ikke hvorfor de spør dere om dette. De fleste har vel vett til å kle seg pent i bryllup. Jeg hadde tatt en lett sommerkjole fra start av uten å spørre om lov.

Anonymkode: 452c0...7c7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt blitt "akutt syk" samme dag om jeg skulle i bryllup med en slik holdning fra brudeparet, mest sannsynlig bruden!

Jeg hadde forøvrig bare skiftet uten å spørre om lov på forhånd, hadde enkelt satt min egen helse, vel og ve foran en bridezilla som ikke tenkte på gjestene sine! 

Anonymkode: 13470...8d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Korsihalsen said:

Blir vel ikke instavennlig da 😄

Ingenting er så instavennlig som pottesure gjester med svette som renner i strie strømmer fra hver eneste kroppsdel mellom hårfeste og tær.

Anonymkode: 89575...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi skal ha bryllupsfest ute i morgen. Det er meldt ganske varmt, 30/31 grader. Vi ønsker at gjestene skal være pent kledd hele dagen / kvelden, men har fått en del forespørsler om de kan skifte til andre klær utover kvelden pga varmen. Vi har da svart at de kan skifte , men at det må være til type dressbukseshorts eller kortermet skjorte på mennene. På jentene kan de gå med en lettere sommerkjole , men må fortsatt være pen. Vi har svart at vi ikke ønsker at de går i hversagsklær.

Vi har fått noen reaksjoner på dette.. En del mener dt er urimelig å kreve da det er meldt varmt, og det skal være ute hele tiden. Vi tenker jo at det ikke er urimelig å svare.

Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 756a5...920

Tenker at på kvelden så må det være ok å kle seg slik som passer i varmen. De kler seg jo fint til sermonien?

Anonymkode: d6a8c...87b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags påkledning er det du er redd for ts? De siste årene har jeg slitt mye med sol og varme. Sola har gitt meg migrene så jeg har vert nødt til å bruke solbriller og hatt/caps etc for å klare å være ute i korte stunder. Varmen har gitt meg ekstrem svette, det ordnet seg i våres når jeg endelig fikk hjelp hos legen men samtidig har jeg en hud som råtner i varmen, jeg klør og blør. Jeg ville uansett forsøkt å kle meg så pent som mulig i ett bryllup og holde meg i skyggen men hvis det ikke er godt nok måtte jeg ha blitt hjemme.

Anonymkode: d078c...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi skal ha bryllupsfest ute i morgen. Det er meldt ganske varmt, 30/31 grader. Vi ønsker at gjestene skal være pent kledd hele dagen / kvelden, men har fått en del forespørsler om de kan skifte til andre klær utover kvelden pga varmen. Vi har da svart at de kan skifte , men at det må være til type dressbukseshorts eller kortermet skjorte på mennene. På jentene kan de gå med en lettere sommerkjole , men må fortsatt være pen. Vi har svart at vi ikke ønsker at de går i hversagsklær.

Vi har fått noen reaksjoner på dette.. En del mener dt er urimelig å kreve da det er meldt varmt, og det skal være ute hele tiden. Vi tenker jo at det ikke er urimelig å svare.

Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 756a5...920

Sier dere dette til voksne folk som er så nære dere at de er invitert i bryllup?? Oi. Jaja, gratulerer med overstått vielse, får håpe du klarte å fokusere på det som betyr noe, du har giftet deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ønsker dere å gjøre bryllupet til en felles lidelse, eller en fest ...?

Man har nakenbryllup andre steder i verden, og i denne varmen ville alt annet ha vært helt uaktuelt om jeg skulle dukke opp; klær i tropevarme er direkte farlig for helsen.

Eventuelt kan man flytte bryllupet innendørs til et fryserom, eller et sted med kontinuerlig tilgang til isbiter.

Anonymkode: 623ec...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert i ett slikt bryllup, Hadde på en fin tynn kjole.

Anonymkode: ed407...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vert i ett slikt bryllup, Hadde på en fin tynn kjole.

Anonymkode: ed407...2a7

Ja, men til deg og alle andre som så hjelpsomt forteller at dere vil ha på sommerkjole (ja, i bryllup om sommeren når det er varmt, hva skal man ellers ha på seg?) - problemet er jo for mennene! 

Lindress, sier noen, eller dress-shorts. Jeg vil tippe at maks 25 % av norske menn har en pen lindress. Som regel er mørk dress helt tilstrekkelig for alle fine anledninger i dette landet, og det er mange som går mange år uten å sette sine bein i en dressbukse…. De har ikke et utvalg av dresser, gjerne.

Hvis de får denne infoen dagen før også, så rekker de jo ikke kjøpe noe. Hvis jeg var mann, og størrelsesforholdet tillot det, hadde jeg tatt en av partnerens sommerkjoler :)

Anonymkode: 30c9a...210

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars gjester! Ønsker dem lykke til i dag. 

Anonymkode: 1a0e3...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...