Gå til innhold

Hvorfor vil jeg alltid skille meg og flytte ut i pms?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alt mellom 7-3 dager før mensen får nok av både mann, barn og jobb. Jeg tror ekteskapet er over, har lyst til å flytte ut og gjør/ sier alt som kan få han til å ville dumpe meg. 

så utrolig frustrerende. Hva kan jeg gjøre ? I dag har mannen reist på hytta og jeg prøver å skjerpe meg men får det ikke til. Pms ble mye verre etter jeg fikk barn. Vi er bare 24 og har holdt på å skille oss flere ganger 😩

Anonymkode: 180b0...0a9

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil brenne de stygge bildene på veggen (de er bare stygge under pms) adoptere vekk ungene, selge dyra og sette mannen av et sted langs veien mens jeg kjører ut i ødemarka hvor jeg kan skrike og hate i fred. Hver mnd. Pmdd heter det, det er extrem pms, og det blir verre med alderen og verre for oss som har en traume eller vond hendelse i tillegg. Livet er en diamant i blant. 

Anonymkode: 81ffb...302

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vil brenne de stygge bildene på veggen (de er bare stygge under pms) adoptere vekk ungene, selge dyra og sette mannen av et sted langs veien mens jeg kjører ut i ødemarka hvor jeg kan skrike og hate i fred. Hver mnd. Pmdd heter det, det er extrem pms, og det blir verre med alderen og verre for oss som har en traume eller vond hendelse i tillegg. Livet er en diamant i blant. 

Ååå føler med deg😢 Får du forståelse for det hjemme ? Jeg tenker jo at våre partnere fortjener så mye bedre enn det. Men så er det ekstremt vanskelig å kontrollere dette.

Hvor mange dager har du det sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slitt voldsomt med det de siste måneder. Nettopp dumpa pga. det også😭 ble ikke like ille hver måned, men uansett hvor mye jeg prøvde å skjerpe meg så tok det over og jeg ble skikkelig humørsyk. Synd at det kostet meg hele forholdet.

Anonymkode: 06cab...fc5

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ååå føler med deg😢 Får du forståelse for det hjemme ? Jeg tenker jo at våre partnere fortjener så mye bedre enn det. Men så er det ekstremt vanskelig å kontrollere dette.

Hvor mange dager har du det sånn? 

Det er ikke alltid, og jeg prøver å være grei med meg selv, jeg teller dager og regner meg frem til når dette helvete begynner. Da tar jeg ingen store eller viktige avgjørelser, mannen vet det og hjelper meg ekstra med å ta over litt hjemme, da smeller det ikke sånn. Men jeg gråter i dusjen og skriker i puta. 

Det er som deg, det er noen dager før mensen og 1-3 inni blødningen, noen ganger verre og andre bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slitt voldsomt med det de siste måneder. Nettopp dumpa pga. det også😭 ble ikke like ille hver måned, men uansett hvor mye jeg prøvde å skjerpe meg så tok det over og jeg ble skikkelig humørsyk. Synd at det kostet meg hele forholdet.

Stor klem! Det er forjævlig når det står på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stor klem! Det er forjævlig når det står på! 

Ja! Visste at det kom til å koste meg forholdet så prøvde virkelig å ta meg sammen. Hadde ikke sjangs! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! Visste at det kom til å koste meg forholdet så prøvde virkelig å ta meg sammen. Hadde ikke sjangs! 

Dette må være noe av det emosjonelt mest smertefulle og gærne jeg har opplevd, skjønner ikke at man kan føle sånt hat, raseri, depresjon og sorg, det får meg til å lure på hvor mange vi har mistet til dette. Det er helt grusomt

Jeg liker denne gruppen her. https://www.reddit.com/r/PMDD/

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At det skal koste meg ekteskapet er min største frykt. Føler på en måte at jo mer jeg prøver å skjerpe meg, jo verre blir det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette må være noe av det emosjonelt mest smertefulle og gærne jeg har opplevd, skjønner ikke at man kan føle sånt hat, raseri, depresjon og sorg, det får meg til å lure på hvor mange vi har mistet til dette. Det er helt grusomt

Jeg liker denne gruppen her. https://www.reddit.com/r/PMDD/

Huff ja. Hvorfor i alle dager begynner man å mislike sin partner, som man ellers elsker og beundrer ? Hvor kommer hatet fra? Jeg forstår ikke meg selv engang. Hvordan skal jeg forvente at han forstår meg😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det skal koste meg ekteskapet er min største frykt. Føler på en måte at jo mer jeg prøver å skjerpe meg, jo verre blir det. 

Ja, slik ble det her også. 

Håper du har en veldig tålmodig og forståelsesfull mann som holder ut selv om følelsene tar helt av noen dager i måneden ❤ Det er så dumt når man ikke klarer å styre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff ja. Hvorfor i alle dager begynner man å mislike sin partner, som man ellers elsker og beundrer ? Hvor kommer hatet fra? Jeg forstår ikke meg selv engang. Hvordan skal jeg forvente at han forstår meg😢

Jeg tok mannen min med til legen min hvor vi snakket om det, at jeg ikke hater eller vil kvitte meg med ham, at det er sykdom på sinnet som følge av hormoner på bærtur så og si. Så jeg fikk mer forståelse for det, og  jeg måtte finne teknikker og avlede det litt på, feks bare gå i dusjen eller alene på soverommet, si mye unnskyld, få utløp andre steder enn på folk.. det er veldig tøft, det er helt jævlig, men forståelse hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, slik ble det her også. 

Håper du har en veldig tålmodig og forståelsesfull mann som holder ut selv om følelsene tar helt av noen dager i måneden ❤ Det er så dumt når man ikke klarer å styre det.

Kan jeg spørre deg sånn ca hva som skjedde ? Jeg oppfører meg som et uhyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til lege, det finnes medisiner mot det. 

Anonymkode: 6bcb8...b93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gå til lege, det finnes medisiner mot det. 

Anonymkode: 6bcb8...b93

Bruker antidepressiva mot det. Lav dose. Det hjelper mot angst knyttet til pms hos meg men ikke annet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan jeg spørre deg sånn ca hva som skjedde ? Jeg oppfører meg som et uhyre. 

Ja. 

Alt jeg normalt sett ikke hadde et problem med ble et problem. Kunne bli kjempe lei meg eller sint for småting uten å forstå det selv. Kunne si mye stygt til han som jeg ABSOLUTT ikke mente og det ikke fantes noe sannhet i. Prøvde etterpå å si unnskyld og at jeg ikke mente det jeg sa, men han trodde det fantes en sannhet i det. Kunne kalle han drittsekk og alt mulig. Det var han så absolutt ikke! Kunne dumpe han om og om igjen en periode, selv om det var det siste jeg ville. Forsto ingenting av meg selv mens det sto på. Det var snakk om 2-3 dager annenhver mnd kanskje, men det gjorde så mye skade på forholdet at han rett og slett ikke ville være med meg lenger. Han gjor det slutt dagen etter at jeg hadde hatt nettopp kraftig pms. 😔

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. 

Alt jeg normalt sett ikke hadde et problem med ble et problem. Kunne bli kjempe lei meg eller sint for småting uten å forstå det selv. Kunne si mye stygt til han som jeg ABSOLUTT ikke mente og det ikke fantes noe sannhet i. Prøvde etterpå å si unnskyld og at jeg ikke mente det jeg sa, men han trodde det fantes en sannhet i det. Kunne kalle han drittsekk og alt mulig. Det var han så absolutt ikke! Kunne dumpe han om og om igjen en periode, selv om det var det siste jeg ville. Forsto ingenting av meg selv mens det sto på. Det var snakk om 2-3 dager annenhver mnd kanskje, men det gjorde så mye skade på forholdet at han rett og slett ikke ville være med meg lenger. Han gjor det slutt dagen etter at jeg hadde hatt nettopp kraftig pms. 😔

Du har min største medfølelse 💚 Forstår han at dette ikke var deg, men en lidelse? Det er så urettferdig at vi skal lide av dette, syns jeg 😩Ville tatt imot absolutt alt av piller Om jeg kunne endre det

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har min største medfølelse 💚 Forstår han at dette ikke var deg, men en lidelse? Det er så urettferdig at vi skal lide av dette, syns jeg 😩Ville tatt imot absolutt alt av piller Om jeg kunne endre det

Det veit jeg ikke, men jeg synes han gjor rett i gå. Han fortjener rett og slett bedre!

Jeg må bare prøve å få det under kontroll før jeg går inn i neste forhold og håpe at han takler utbruddene mine hvis jeg skulle glippe og det tar overhånd 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelper det å gå på P-piller uten pause for blødning? Har dere prøvd? Det hjelper en venninne av meg.

Selv så fikk jeg problemer med depresjon og manglende sexlyst av hormonspiral, men jeg har ikke PMS når jeg er prevensjonsfri.

Anonymkode: d5a9c...f83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...