AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Del Skrevet 16. juni 2023 Er det noen som har noe lignende? Lurer på om det er hudormer men er ikke sikker. Hatt det lenge og går ikke bort. Anonymkode: c81d8...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juni 2023 #2 Del Skrevet 16. juni 2023 Det ser ut som såkalte "whiteheads", også kalt hvite hudormer. Whiteheads består i likhet med sorte prikker/blackheads av overskuddstalg og døde hudceller som tetter porene. Grunnen til at de er hvite/lyse, er at porene er lukkede. Det ser ut som om du også har litt kviser, stemmer det? Bruker du noen hudpleieprodukter pr i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. juni 2023 #3 Del Skrevet 16. juni 2023 Roci skrev (3 minutter siden): Det ser ut som såkalte "whiteheads", også kalt hvite hudormer. Whiteheads består i likhet med sorte prikker/blackheads av overskuddstalg og døde hudceller som tetter porene. Grunnen til at de er hvite/lyse, er at porene er lukkede. Det ser ut som om du også har litt kviser, stemmer det? Bruker du noen hudpleieprodukter pr i dag? Ja. Er en del plaget med kviser i det område. Går på antibiotika for det nå og bruker elixir produkter. Har sett tilbake på bilder og sett at jeg har hatt disse ganske lenge. Har du noen råd til å bli kvitt det? Er ganske fortvilende. Er så synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juni 2023 #4 Del Skrevet 16. juni 2023 Chrissy22 skrev (14 minutter siden): Ja. Er en del plaget med kviser i det område. Går på antibiotika for det nå og bruker elixir produkter. Har sett tilbake på bilder og sett at jeg har hatt disse ganske lenge. Har du noen råd til å bli kvitt det? Er ganske fortvilende. Er så synlig. Hvilke produkter fra Elixir bruker du? Dette er jo en hudpleieserie med svært aktive ingredienser, og burde kunne hjelpe. Er kvisene dine hormonelt betinget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. juni 2023 #5 Del Skrevet 16. juni 2023 Roci skrev (6 minutter siden): Hvilke produkter fra Elixir bruker du? Dette er jo en hudpleieserie med svært aktive ingredienser, og burde kunne hjelpe. Er kvisene dine hormonelt betinget? Bruker niactil 4% og glyactil 10%. Akkurat begynt med det. Har vært hos hudpleier og fikk en rens og skal tilbake, men ser ingen endring. Men føler ikke jeg får så mye svar 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juni 2023 #6 Del Skrevet 16. juni 2023 Chrissy22 skrev (1 minutt siden): Bruker niactil 4% og glyactil 10%. Akkurat begynt med det. Har vært hos hudpleier og fikk en rens og skal tilbake, men ser ingen endring. Men føler ikke jeg får så mye svar 😕 Det kan ta litt tid før du ser resultater, men jeg er litt overrasket over at hudpleieren har anbefalt deg glyactil, ettersom BHA (salicylsyre) er ansett å være mer effektivt mot hudormer og kviser enn glycolsyre, som er i den kremen du bruker. Hvilken rens er det du har fått, og har hudpleieren forklart deg viktigheten av å bruke solkrem med høy faktor når du bruker syrer og aktive virkestoffer? Glyactil skal i følge veiledningen kun brukes om kvelden, hvilken krem bruker du på dagtid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. juni 2023 #7 Del Skrevet 16. juni 2023 Roci skrev (29 minutter siden): Det kan ta litt tid før du ser resultater, men jeg er litt overrasket over at hudpleieren har anbefalt deg glyactil, ettersom BHA (salicylsyre) er ansett å være mer effektivt mot hudormer og kviser enn glycolsyre, som er i den kremen du bruker. Hvilken rens er det du har fått, og har hudpleieren forklart deg viktigheten av å bruke solkrem med høy faktor når du bruker syrer og aktive virkestoffer? Glyactil skal i følge veiledningen kun brukes om kvelden, hvilken krem bruker du på dagtid? Har kjøpt niactil rensen også hydracil på dagtid. Har du noen hudpleieerfaring? Bruker glyactil kun på dagtid ja 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. juni 2023 #8 Del Skrevet 16. juni 2023 Flere som har slike? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juni 2023 #9 Del Skrevet 16. juni 2023 Chrissy22 skrev (7 minutter siden): Har kjøpt niactil rensen også hydracil på dagtid. Har du noen hudpleieerfaring? Bruker glyactil kun på dagtid ja 🙂 Skjønner. Jeg er ikke utdannet hudpleier, men en skikkelig hudpleienerd som er veldig interessert i hudpleie, og har satt meg ganske godt inn i hva ulike virkestoffer gjør for huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. juni 2023 #10 Del Skrevet 16. juni 2023 Roci skrev (4 minutter siden): Skjønner. Jeg er ikke utdannet hudpleier, men en skikkelig hudpleienerd som er veldig interessert i hudpleie, og har satt meg ganske godt inn i hva ulike virkestoffer gjør for huden. Okei, men tror du at jeg kan få de bort på sikt? Har hatt det i mange år tror jeg. Virker som de sitter fast 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juni 2023 #11 Del Skrevet 16. juni 2023 Chrissy22 skrev (33 minutter siden): Okei, men tror du at jeg kan få de bort på sikt? Har hatt det i mange år tror jeg. Virker som de sitter fast 😛 Jeg tror det vil være mulig med rett behandling ja🙂 Det vil ta tid, og du må nok fortsette å bruke forebyggende hudpleie for å unngå at de kommer tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrissy22 Skrevet 16. juni 2023 #12 Del Skrevet 16. juni 2023 Roci skrev (3 minutter siden): Jeg tror det vil være mulig med rett behandling ja🙂 Det vil ta tid, og du må nok fortsette å bruke forebyggende hudpleie for å unngå at de kommer tilbake. Okei! Takk! Vet noen bruker sånn skje og klemmer de ut, men var ikke snakk om det hos hudpleieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 16. juni 2023 #13 Del Skrevet 16. juni 2023 Chrissy22 skrev (Akkurat nå): Okei! Takk! Vet noen bruker sånn skje og klemmer de ut, men var ikke snakk om det hos hudpleieren. Nei, utklemming av lukkede komedoner tror jeg ikke er mulig. Behandling med niacinamide (virkestoffer i niactil), BHA og evt retinol er nok det som må til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå