Gå til innhold

Noen her som var helt imot botox men som endret syn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (8 timer siden):

Men apropos migrenerelatert Botox:

Nevrologene som setter dette gir det jo hovedsakelig steder som ikke har noen effekt på rynker.

Noen får jo i ansikt, men størstedelen settes jo andre steder enn akkurat der de som bruker Botox for rynker setter det. 

Dessuten må man ha forsøkt minst 3 forebyggende medisiner uten hell først for å få satt Botox på resept. 

Vurderer å forsøke Botox for migrene selv, men da blir det mest helt øverst i panna og kjeve/nakke og bakhode. Dessverre ikke i noen rynker 😅

Jeg har slitt med hodepine i mange år uten legene har funnet ut hva det kommer av. Jeg har testet mange medisiner uten effekt, scannet hodet mitt, kuttet ut prevensjonsjonsmidler, endret kosthold, vært hos kiropraktor og fysioterapeut. Alt uten null effekt. 

Jeg har noen skjemmende tversoverrynker i pannen som er dype. Disse fikk jeg tidlig, så av kosmetiske årsaker bestemte jeg meg i slutten av tyveårene for å teste botox. Rynkene forsvant og resultatet ble pent. Men kanskje aller viktigst (noe jeg ikke hadde forventet) var at hodepinen også forsvant. Etter nærmere 10 år med daglig hodepine! Botoxen er riktignok ikke satt "der den skal være" i følge nevrologer. Men for min del har botoxen gitt meg en helt ny livskvalitet i form av fravær av hodepine, til tross for den er satt i pannen. 

Anonymkode: d5fe8...8f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

netpuppy skrev (28 minutter siden):

De fleste settes steder som ikke vises, ja, men jeg får både i pannen og i øyenbrynene som gir ganske god effekt. Har også effekt av de som settes i kjeven, men den er heller negativ da jeg blir ganske smal i ansiktet av det (blir som "masseter botox"), og jeg får i tinningen som kanskje har en effekt, det er jeg ikke sikker på

Ja - rynkeeffekt?

Jeg hadde jo ikke krevd at den ble satt andre steder liksom :P 

Den i tinningen kan kanskje krype litt bortover til kråketær da eller? 

Jeg har ansiktssymptomer som muligens er migrenerelatert - men kun på høyre side. Håper de gidder hensynta å sette likt i hele fjeset så man ikke får sånn to helt ulike øyenbryn 🙃👀

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har slitt med hodepine i mange år uten legene har funnet ut hva det kommer av. Jeg har testet mange medisiner uten effekt, scannet hodet mitt, kuttet ut prevensjonsjonsmidler, endret kosthold, vært hos kiropraktor og fysioterapeut. Alt uten null effekt. 

Jeg har noen skjemmende tversoverrynker i pannen som er dype. Disse fikk jeg tidlig, så av kosmetiske årsaker bestemte jeg meg i slutten av tyveårene for å teste botox. Rynkene forsvant og resultatet ble pent. Men kanskje aller viktigst (noe jeg ikke hadde forventet) var at hodepinen også forsvant. Etter nærmere 10 år med daglig hodepine! Botoxen er riktignok ikke satt "der den skal være" i følge nevrologer. Men for min del har botoxen gitt meg en helt ny livskvalitet i form av fravær av hodepine, til tross for den er satt i pannen. 

Anonymkode: d5fe8...8f5

Absolutt, har man spenningshodepine som følge av mysing osv så vil det kunne hjelpe noen :) 

Men all hodepine er jo ikke migrene - uten at det er viktig når det har god effekt :) 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AprilLudgate said:

Ja - rynkeeffekt?

Jeg hadde jo ikke krevd at den ble satt andre steder liksom :P 

Den i tinningen kan kanskje krype litt bortover til kråketær da eller? 

Jeg har ansiktssymptomer som muligens er migrenerelatert - men kun på høyre side. Håper de gidder hensynta å sette likt i hele fjeset så man ikke får sånn to helt ulike øyenbryn 🙃👀

Absolutt, har man spenningshodepine som følge av mysing osv så vil det kunne hjelpe noen :) 

Men all hodepine er jo ikke migrene - uten at det er viktig når det har god effekt :) 

Rynkeeffekt, ja! 

Har jo en medisinsk effekt også da det har omtrent halvert antall migreneanfall på en måned.

Vil tro de hadde gjort det jevnt. Er noe med livskvalitet også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (18 minutter siden):

Rynkeeffekt, ja! 

Har jo en medisinsk effekt også da det har omtrent halvert antall migreneanfall på en måned.

Vil tro de hadde gjort det jevnt. Er noe med livskvalitet også 

Ah ok, det er god effekt da! Jeg er on the fence fordi redd for kjipe bivirkninger 👀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

For den hemmelige gleden det gir deg å vite at du kaster bort penger på noe som har så lite effekt at ingen ser det? Jeg skjønner ikke helt poenget her...

Anonymkode: bdb91...1f2

Poenget er at botox fjerner rynker, og man ser jo ikke noe som ikke er der.

Anonymkode: a2b3c...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere må ha god råd som kan sette dette hver mnd. Hva når renta blir 7% og kW pr strøm blir fast 2 kr uten strømstøtte??? Blir det råd til jålerier da? Noe så meget bortkastede penger. Jobb med hodet deres heller. Skada generasjon som lever på en skjerm og blir påvirket som den saueflokken dere er!

Anonymkode: 588e9...9ba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, jeg kommer aldri til å dytte nervegift inn i kroppen med mindre jeg trenger det av medisinske grunner, altså kost/nytte må balansere så «nytte» er verdt «kost».

Jeg gidder ikke å være en del av denne absurde kampen mot alderstegn. Jeg er snart 50, hvorfor skulle jeg late som jeg er yngre? 
Jeg kommer heller ikke til å farge håret, selv om jeg absolutt ikke er moralsk i mot det. Jeg vil bare gjøre litt opprør, og nekter å være med på det reset.

Og jeg skal se jævlig bra ut!

Anonymkode: 79973...ef9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde du fått linjer i panna og Botox fjernet disse? Hører Botox er forebyggende. Jeg har ikke noe i mot Botox, syns det er verre med Restylane. Botox lammer nervene, mens Restylane KAN gi deg det unaturlige utseendet.

Anonymkode: a9cf1...d0f

Ja, botox fjernet de linjene. 

Jeg tror restylane mer endrer utseende og en kan få unaturlig utseende som du sier.

Leser også at botox kan være forebyggende mot rynker, men en må vel ta det jevnlig uansett.

Anonymkode: fa356...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere må ha god råd som kan sette dette hver mnd. Hva når renta blir 7% og kW pr strøm blir fast 2 kr uten strømstøtte??? Blir det råd til jålerier da? Noe så meget bortkastede penger. Jobb med hodet deres heller. Skada generasjon som lever på en skjerm og blir påvirket som den saueflokken dere er!

Hver mnd??? To ganger i året tar jeg botox, og da redusert dose så det koster meg 3500,- for tre områder. Tror ikke det er botoxen som kommer til å velte budsjettet her akkurat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser fortsatt grusomt ut, og jeg mener oppriktig at noen timer hos psykolog er bedre anvendte penger for det ikke særlig reelle "problemet" man har.

Anonymkode: 9dad2...a59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen setter botox hver måned.  Effekten varer i 3-6 mnd, for noen enda lengre.

Anonymkode: 5efff...4ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det ser fortsatt grusomt ut, og jeg mener oppriktig at noen timer hos psykolog er bedre anvendte penger for det ikke særlig reelle "problemet" man har.

Du vet ikke hvem som setter botox, likevel sier du det ser grusomt ut.  Javel.  Du er dømmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, jeg kommer aldri til å dytte nervegift inn i kroppen med mindre jeg trenger det av medisinske grunner, altså kost/nytte må balansere så «nytte» er verdt «kost».

Jeg gidder ikke å være en del av denne absurde kampen mot alderstegn. Jeg er snart 50, hvorfor skulle jeg late som jeg er yngre? 
Jeg kommer heller ikke til å farge håret, selv om jeg absolutt ikke er moralsk i mot det. Jeg vil bare gjøre litt opprør, og nekter å være med på det reset.

Og jeg skal se jævlig bra ut!

Anonymkode: 79973...ef9

Javel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan det være at man tenker at Botox behandling i ansiktet ser naturlig ut er at så mange bruker det nå, at man glemmer litt hva som er egentlig er naturlig aldringsprosess🤔

Anonymkode: 21dd3...9f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var anti før men ble gradvis mer og mer åpen for det. Brukte en del penger på dermapen og dyr hudpleie og var litt frustrert over at sinnarynken og kråketærne ikke ble mindre synlig. Spurte min kosmetiske sykepleier hva som ville funke og hun sa at botox nok er det mest effektive. Jeg begynte med baby botox men tok etter hvert full dose. Føler meg veldig mye mer opplagt og ser mye mindre sliten ut enn før.

Anonymkode: 81b34...583

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville kun brukt det av medisinske årsaker. Jeg har vært pen i 40 år, nå har jeg tenkt å la sjarm og humor gjøre jobben. For å være ærlig så er jeg uansett ikke så interessert i sex lenger.

Anonymkode: 02007...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ville kun brukt det av medisinske årsaker. Jeg har vært pen i 40 år, nå har jeg tenkt å la sjarm og humor gjøre jobben. For å være ærlig så er jeg uansett ikke så interessert i sex lenger.

Anonymkode: 02007...413

Du tror man tar botox pga. sex? 🤣 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

Fra den gangen det var snakk om stramme hollywood-ansikt. På grunn av feil og overdreven bruk.

Til å se hvordan det ved moderat bruk virkelig kan gjøre en stor forskjell, på en naturlig måte. 

Har ikke tatt selv ennå. Men basert på hva jeg ser hos venninner kommer jeg definitivt til å prøve den dagen jeg ser behovet. 

Anonymkode: 29d81...31d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 12.34):

Helt enig. Ser bare trist ut. Tenker alltid at folk som ikke greier akseptere utseendet ditt ikke har mye selvtillit. 

Anonymkode: 6d268...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Ser bare trist ut. Tenker alltid at folk som ikke greier akseptere utseendet ditt ikke har mye selvtillit. 

Anonymkode: 6d268...7ea

Tenker du det samme om de som trener for å begrense det kroppslige forfallet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...