Gå til innhold

Best cleansing balm - hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg foretrekker å fjerne sminke/solfaktor osv med cleansing balm og jeg har prøvd mange typer. Banila (flere typer - helt ok), Elemis (så bra men så dyr! og alt for parfymert), Paulas Choice (helt ok), Skin city (rar!) og Elf (fikk kviser av denne)

Det jeg ønsker meg er en cleansing balm med konsistensen og effekten til Elemis, men ikke prislappen og ikke parfymen. Og aller helst ikke testet på dyr. Finnes det?

Anonymkode: 82789...38c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Body shop sitt kamillesmør er veldig bra. Ellers elsker jeg Paulas Choice sin lyseblå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker Beauty of Joseon sin cleansing oil. Det er ikke en cleansing balm, men en oljerens med pumpeflaske. Beste oljerens jeg har prøvd

Anonymkode: 0c937...9f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beauty of Joseon har også en cleansing balm: https://www.vita.no/beauty-of-joseon/radiance-cleansing-balm?v=030223009&gclid=EAIaIQobChMIgLmCpK3H_wIV3CwGAB0isQFhEAQYCSABEgIXSPD_BwE&gclsrc=aw.ds. Dette merket tester ikke på dyr. 

Selv liker jeg Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser, men den er nok ikke akkurat det du spør om :) F

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle tips! Jeg prøver Joseons sin balm  først og så skal jeg se om den faller i smak, i så fall har jeg flere å se nærmere på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jukkapalme skrev (På 15.6.2023 den 23.16):

Body shop sitt kamillesmør er veldig bra. Ellers elsker jeg Paulas Choice sin lyseblå. 

Om det er den omega+ ett eller annet så er jeg veldig enig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (3 timer siden):

Om det er den omega+ ett eller annet så er jeg veldig enig.

Jepp, er den! Den er den beste rensebalmen jeg har prøvd. 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er forskjell på vanlig rensekrem og rensebalm?

Anonymkode: 44c29...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk for alle tips! Jeg prøver Joseons sin balm  først og så skal jeg se om den faller i smak, i så fall har jeg flere å se nærmere på. :)

Oppdater gjerne når du har prøvd den. Har også bestilt samme balmrens og gleder meg til å prøve😊 Den ble anbefalt av en hudlege. 

Anonymkode: 9863e...351

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker faktisk Ivy aia sin oljerens, kjøpt billig på normal. Har prøvd Clinique sin og den tørket ut huden min helt, og prøvd en fra lush, samt et par fra banila, ingen av de slår den fra normal for min del. Liker også en fra iunik, men gidder ikke bruke masse penger når jeg har en billig som gjør jobben ☺️

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingblingtahei skrev (25 minutter siden):

Liker faktisk Ivy aia sin oljerens, kjøpt billig på normal. Har prøvd Clinique sin og den tørket ut huden min helt, og prøvd en fra lush, samt et par fra banila, ingen av de slår den fra normal for min del. Liker også en fra iunik, men gidder ikke bruke masse penger når jeg har en billig som gjør jobben ☺️

Den må jeg se etter neste gang jeg er på normal! 😊 Min favoritt renseolje er Dr ceuracle sin, men den er ganske dyr. (ca 350 kr) Er jo egentlig ikke vits å bruke så mye på noe som bare skylles av uansett når man kan få noe billigere som gjør jobben like bra. Har testet en ansiktsmist fra ivy aia, den var bra den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (8 minutter siden):

Den må jeg se etter neste gang jeg er på normal! 😊 Min favoritt renseolje er Dr ceuracle sin, men den er ganske dyr. (ca 350 kr) Er jo egentlig ikke vits å bruke så mye på noe som bare skylles av uansett når man kan få noe billigere som gjør jobben like bra. Har testet en ansiktsmist fra ivy aia, den var bra den :) 

Nei, er liksom det jeg også tenker, kriterier for meg er at den ikke skal tørke ut huden min, være grei å vaske av uten å legge igjen en film av olje og ikke gi meg kviser 😝 denne gjør alt det, og inneholder også en del vitamin e (hvis jeg ikke husker feil) så huden er myk og god etterpå ☺️ holder for meg 😁

Endret av Blingblingtahei
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blingblingtahei skrev (1 time siden):

Nei, er liksom det jeg også tenker, kriterier for meg er at den ikke skal tørke ut huden min, være grei å vaske av uten å legge igjen en film av olje og ikke gi meg kviser 😝 denne gjør alt det, og inneholder også en del vitamin e (hvis jeg ikke husker feil) så huden er myk og god etterpå ☺️ holder for meg 😁

Samme her. Jeg dobbeltrenser jo uansett, men har vært borti oljenrenser som er vanskelige å vaske av, selv med neste rens også. Og så må den ikke inneholde kokosolje, for det får jeg megautbrudd av, selv om det vaskes av med en gang. Eneste jeg har likt til nå er Dr Ceuracle sin, men hadde som sagt vært fint med noe litt billigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 20.31):

Hva er forskjell på vanlig rensekrem og rensebalm?

Anonymkode: 44c29...e58

Rensebalm er oljebasert mens en rensekrem som regel er en emulsjon, dvs. en kombinasjon av olje/fett og vann. En av grunnene til at mange foretrekker rensebalm/renseolje og evt. dobbeltrens, er at balm/olje er mye mer effektiv for å fjerne solkrem og vannfast sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...