Bobeline Skrevet 7. februar 2006 #21 Skrevet 7. februar 2006 Selvtest eller legetest... Går ut ifra at en må til legen for å få medisin likevel... Dessuten må det tas en test til etterpå for å sjekke at alt er i orden i de nedre regioner... Legetesten er gratis (og for en gnier som meg er det verdens beste argument) mens selvtesten kosten noen kroner, i følge et innlegg over. Men "post-medisin" er ikke bestandig like sikkert. Med dette mener jeg at ting kan bli borte i posten, det kan bli ødelagt (noen av dere nevnte beholdere som knuser, og ja det er fullt mulig) eller innholdet kan fryse. Står postsekkene over natten er det ikke nødvendigvis oppvarming der. Faktisk er det ikke så lenge siden alle prøvene fra et sykehus som skulle sendes til et laboratorie, frøs og ble ødelagt på en av postens samleterminaler. Ikke tror jeg legene blir arbeidsledige på grunn av en selvtest. Vi trenger leger til å skrive ut erklæringer og resepter, til å vurdere sykdom, diagnoser og sykemeldinger, og vi trenger dem nok også til laboratoriearbeid. En selvtest vil ikke sette legebestanden i sjokk vel. Husk på at eksperter og mange leger kan mer om fordeler og ulemper om dette produktet enn hva legestudenter og lekfolk kan Og helt til slutt; screening er en masseundersøkelse med bestemte kriterier. Selvtesten oppfyller ikke dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå