Gå til innhold

Klokken er 20.05 og det er 28 grader i oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har absolutt ikke noe mot varmen, men kunne ha kommet regn noen dager. 

Anonymkode: c69d4...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Etter den sommeren i 2018 stod det i avisen - var det aftenposten tro - om en nordmann som hadde knallbra avling tross tørken. Det var noe med at han i starten jobbet med at røttene skulle gå langt ned, da ble de raskt selvforsynt og klarte seg uten påfyll av vann. Han hadde en hypotese som viste seg å stemme.  Veldig interessent i alle fall. Han hadde reist fra det pga sykdom og kom tilbake til en suksess. Var nok ikke bonde, men dog. Skal se om jeg klarer å Google meg frem til det. 

Anonymkode: 50ab1...a11

Hva slags feberfantasier er dette? 

Anonymkode: b6ab5...af0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi klarer å ha to tanker i hodet samtidig, skjønner du. Nyte været, og samtidig forstå at det er katastrofe for enkelte.

Anonymkode: fcf0a...dce

Se på meg dere! Jeg har to tanker i hodet samtidig. 

Båten jeg sitter i synker, men boligprisene steg med 35 så det betyr at formuen min har økt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/15/2023 at 9:18 PM, Skogshuldra said:

Takk for omtanken. Ja, det er vanskelig å produsere mat nå. Krysser fingrene for at det kommer regn snart. Sommeren 2018 logger som et tørt mareritt i bakgrunnen - og hvis folk synes at maten er dyr nå, så tenker jeg de får annet å klage på når det tynnes av div varer i butikkene. For det er likens i de andre landene vi KUNNE HA importert fra - men de trenger så sårt selv det lille de klarer å produsere...

Hilsen bonde.

Oh well. Betaler gladelig mer for maten om dette er den nye sommeren. Dere blir jo kompensert i huet og ræva uansett. 

Anonymkode: 566e0...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 21.08):

Nydelig 🥰 Er bare å nyte så lenge det varer.

Anonymkode: 1dc90...977

Helt enig! Det er vel kanskje slikt vær i toppen 3-4 uker i løpet av sommeren. Da gjelder det å nye sol og sommer, varme og energi, godt humør og sosialt liv ❤️

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Virkelig noe å nyte ja 😣 Fatter ikke hva folk tenker med.

Anonymkode: 054d1...4b5

Jeg blir en smule (veldig) oppgitt over mennesker som alltid føler behov for å være negative. Om noen er kritisk til noe, ja da skal de være mer kritisk. Om noe vondt har skjedd deg så har noe mye vondere skjedd dem selv eller andre. Og her - noen viser glede over fint vær, og ja da er det feil fordi ikke alle gleder seg over det. Jeg finner det mildt sagt ukonstruktivt negativt som ikke har noe for seg annet enn å forsøke å dempe andres glede. Er du sånn med feks middag og? Noen er kjempeglade for å ha fått en nydelig middag, spist kjempegod mat og blitt litt for mett. «Ja virkelig noe å nyte ja. Her sitter du og koser deg med mat, og attpå til for mye, mens fattige folk sulter i hjel samtidig». Det blir litt for dumt.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi klarer å ha to tanker i hodet samtidig, skjønner du. Nyte været, og samtidig forstå at det er katastrofe for enkelte.

This 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oh well. Betaler gladelig mer for maten om dette er den nye sommeren. Dere blir jo kompensert i huet og ræva uansett. 

Tror du har misforstått situasjonen - kompensasjon eller ei - 

Om Norge ikke kan produsere nok egen mat, og det heller ikke er særlig å importere ; hvem blir mett av penger?

Du bør lese deg opp litt mer vedr matproduksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Ja nå er det litt varmt i Oslo igjen, så nå vil vel søringene bygge enda flere vindmøller ifra Trøndelag og Nordover. Men selvsagt ikke i Nordmarka og på Nesodden.

-For klimaet-

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 grader og overskyet. Helt perfekt. Måtte dette være fortsette hele sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen sier noe? FN har ropt høyt om global oppvarming i årevis og senest i år sagt at det er den største krisen for jorda noen gang. På tide å våkne opp 

Anonymkode: b2321...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen sier noe? FN har ropt høyt om global oppvarming i årevis og senest i år sagt at det er den største krisen for jorda noen gang. På tide å våkne opp 

Fordi folk forstår forskjellen på vær og klima. 

Anonymkode: f7df7...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, ingen. Ikke FN. Nordmenn snakker ikke om hva som skjer. Politikerne godkjenner ny oljeutvinning. Folk kutter ikke forbruket. Folk er ikke klar over hva som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 10.22):

For en syk tankegang du har. Er ingenting å nyte at alt tørker ut og dyr må slaktes osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Besserwisser skrev (På 17.6.2023 den 8.24):

Helt enig! Det er vel kanskje slikt vær i toppen 3-4 uker i løpet av sommeren. Da gjelder det å nye sol og sommer, varme og energi, godt humør og sosialt liv ❤️

Jeg blir en smule (veldig) oppgitt over mennesker som alltid føler behov for å være negative. Om noen er kritisk til noe, ja da skal de være mer kritisk. Om noe vondt har skjedd deg så har noe mye vondere skjedd dem selv eller andre. Og her - noen viser glede over fint vær, og ja da er det feil fordi ikke alle gleder seg over det. Jeg finner det mildt sagt ukonstruktivt negativt som ikke har noe for seg annet enn å forsøke å dempe andres glede. Er du sånn med feks middag og? Noen er kjempeglade for å ha fått en nydelig middag, spist kjempegod mat og blitt litt for mett. «Ja virkelig noe å nyte ja. Her sitter du og koser deg med mat, og attpå til for mye, mens fattige folk sulter i hjel samtidig». Det blir litt for dumt.

This 🙏

Interessant at du drar opp mat, for det har jeg jobbet med i mange år. Klager aldri over mat. At dere gleder dere over ekstremtørke er det som er det dumme her. Det er ingenting positivt med ekstremtørker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Interessant at du drar opp mat, for det har jeg jobbet med i mange år. Klager aldri over mat. At dere gleder dere over ekstremtørke er det som er det dumme her. Det er ingenting positivt med ekstremtørker.

Så bra at du aldri klager over mat da. Fordi du selv har jobbet med det. Det forandrer jo alt. Jeg synes mange at klimasaken er litt som kristendom - en slags buffet med saker/meninger man kan velge fra, ut fra hva som passer en selv. 
«Jeg spiser ikke egg lagt av høna på nabogården, fordi jeg er veganer og skal redde verden».
*Koser seg med en avokado fra Peru, fra en plantasje som tar over vannkilden til landsbyen, behandler arbeiderne dårlig og er transportert med lasteskip som går på diesel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke finværet en av hovedgrunnene til at det er så fint å bo på Østlandet og Sør-norge? Dette blir jo trukket fram gang pågang her inne.

Litt gråvær og lavere temperaturer er jo prisen vi nordafor betaler for å bo der vi bor :-). Helt vanlig sommer er det også her oppe, så det er ikke noe klimaskifte her i alle fall.

Anonymkode: 48897...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, sommeren 2018 var spesiell, opplevde mat som smeltet i kjøkkenskapet. Det var 4 måneder med slik vær jeg vanligvis reiser langt og betaler mye for og ha. Ja, jeg liker varmt vær, men det er selvsagt ikke bra over så lang tid med ødelagte avlinger, vannmangel og skogbranner. Nå ble det jo ikke langvarig i år, men gleder meg til 4 dager med høye temperaturer og sol igjen mot helgen. Nei, det er ikke uvanlig med 28 grader på sommeren i Oslo, men 2018 var unormal grunnet varigheten. Variert vær er normalt. 

Anonymkode: cdded...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 8.12):

Ja, det er det som er så fint med Norge og nordmenn, vi kan betale oss ut av global matkrise. Når andre ikke har mat i butikkhyllene, klager vi over at prisen på kneippbrød har gått opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 10.22):

Katastrofe for enkelte? Du trenger ikke mat og vann? Ok, jeg elsker sol og varme og nyter det, men skjønner at slik vær over tid og tørke ikke er katastrofe for enkelte , men rett og slett katastrofe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...