Gå til innhold

Noen som har merket effekt av et anti-age produkt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det opplevde jeg også😵

Anonymkode: 112d1...c6b

Hvor lenge brukte du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke antioksidant-produkter bruker du?

Anonymkode: 001b2...142

Jeg hadde god effekt av C-vitamin (ascorbic acid) da jeg brukte det. Nå tåler jeg ikke det mer, men dette serumet har bidratt til å gi meg jevnere hudtone og glød: https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/hudtilstand/forventede-losninger/pigmenteringer/multi-action-serum-30-ml

Glemte å spørre hvilke fukighetsprodukter du bruker? Startet med retinol, men syns huden ser eldre ut av en eller annen grunn :( 

Jeg bruker Dermalogica Active Moist og First Aid Beauty Firming Collagen Cream. Nå er det ikke sikkert at disse vil være optimale for deg om du opplever tørr hud. Selv har jeg kombinert hud med tendenser til dehydrering, men den er som regel mye mer balansert nå om sommeren. 

Det er helt vanlig at huden får økt fuktbehov ved bruk av retinol, så du bør bruke en krem med bl a. ceramide, og kanskje et fuktserum i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe et hyaluronsyre-serum, men klarer ikke å bestemme meg for hvilket. Hvilken av disse ville du anbefalt? Har hørt at hyaluronsyre med både store og små molekyler er det beste. 

Vichy Mineral Booster

The Ordinary, hyaluronic acid 2%

L’Oréal Revitalift

IT Cosmetics Bye Bye Lines

Alle serumene er gode fuktserum. Produktene fra Vichy og TO er litt "enklere" formulert, mens de fra L'Oreal og IT Cosmetics også inneholder bl.a.  peptider. Vær obs på at serumet fra L'Oreal inneholder parfyme, noen foretrekker produkter uten. Selv ville jeg nok ha gått for det fra IT, men jeg foretrekker egentlig kollagenserum framfor HA. 

Det som er viktig å huske på når du bruker HA, er at du påfører det på fuktig hud og "forsegler" med fuktighetskrem etterpå. HA tilfører ikke fukt i seg selv, men trekker fukt fra omgivelsene inn i huden. Dersom HA-molekylene ikke finner fukt i omgivelsene, trekker de fukt fra de dypere hudlagene i stedet, og kan i verste fall føre til dehydrering av huden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (2 timer siden):

Jeg hadde god effekt av C-vitamin (ascorbic acid) da jeg brukte det. Nå tåler jeg ikke det mer, men dette serumet har bidratt til å gi meg jevnere hudtone og glød: https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/hudtilstand/forventede-losninger/pigmenteringer/multi-action-serum-30-ml

Jeg bruker Dermalogica Active Moist og First Aid Beauty Firming Collagen Cream. Nå er det ikke sikkert at disse vil være optimale for deg om du opplever tørr hud. Selv har jeg kombinert hud med tendenser til dehydrering, men den er som regel mye mer balansert nå om sommeren. 

Takk for tips! Kommer til å bestille den👍

Jeg har en kombinert hud som har lett for å få urenheter. Kjøpte en krem med ceramider, men en apoteker reagerte på det og mente at siden jeg får kviser titt og ofte, skulle jeg ikke bruke en krem med ceramider. 

Roci skrev (1 time siden):

Alle serumene er gode fuktserum. Produktene fra Vichy og TO er litt "enklere" formulert, mens de fra L'Oreal og IT Cosmetics også inneholder bl.a.  peptider. Vær obs på at serumet fra L'Oreal inneholder parfyme, noen foretrekker produkter uten. Selv ville jeg nok ha gått for det fra IT, men jeg foretrekker egentlig kollagenserum framfor HA. 

Det som er viktig å huske på når du bruker HA, er at du påfører det på fuktig hud og "forsegler" med fuktighetskrem etterpå. HA tilfører ikke fukt i seg selv, men trekker fukt fra omgivelsene inn i huden. Dersom HA-molekylene ikke finner fukt i omgivelsene, trekker de fukt fra de dypere hudlagene i stedet, og kan i verste fall føre til dehydrering av huden. 

Hvilket kollagenserum anbefaler du?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min greske svigermor sverger til olivenolje som hun smører huden sin med en times tid før hun legger seg, samt å drikke litervis med vann hver dag. Hun er nærmest rynkefri og 76 år gammel.

Anonymkode: 3bfb2...233

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det opplevde jeg også😵

Så kjipt! Håper det blir bedre! Bruker du fremdeles retinol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har en kombinert hud som har lett for å få urenheter. Kjøpte en krem med ceramider, men en apoteker reagerte på det og mente at siden jeg får kviser titt og ofte, skulle jeg ikke bruke en krem med ceramider. 

Skjønner, da kan det hende du bør unngå ceramider, selv om de i utgangspunktet ikke er komedogene. Da vil jeg nesten foreslå at du forsøker den fra First Aid Beauty - riktignok inneholder den en liten mengde ceramider og sheasmør, men den inneholder også en god dose niacinamide, som bidrar til å balansere talgproduksjon og urenheter, samt flere gode fuktighetsgivende ingredienser som glyserin, panthenol og kollagen, i tillegg til kollodial havre og lakrisrotekstrakt som er beroligende, bl.a. Hvis du tåler niacinamide, har dette virkestoffet også flere andre gode egenskaper for huden. 

Du kan kjøpe kremen her, men vær obs på at det kommer frakt og MVA i tillegg ettersom Lookfantastic ikke er VOEC-registrert. Jeg handler fra Sephora.se selv om det er litt dyrere. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilket kollagenserum anbefaler du?😊

Jeg liker faktisk veldig godt kollagenserumet fra danske Pure & Care, som fås kjøpt hos Normal til rundt 80,- kroner. Ikke la deg skremme av det, det er et godt produkt med gode ingredienser, og inneholder ikke parfyme, alkohol, mineralolje etc. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker retinAl og ikke retinol. Dette fordi retinal er nærmere retinoisk syre enn retinol (retinol må først konverteres til retinal, for deretter til retinoisk syre). 
Bruker Serum A-Game fra Geek&Gorgeous. Denne på kveld.

Bruker C-vitamin på dagtid. Har brukt C-vitamin i lang tid så huden min er vant til  syrer og tåler derfor begge deler i en og samme hudpleie. Liker disse best.

Pure Vitamin C21.5 Advanced Serum 

TIA’M My Signature C Source

TIA’M My Signature Red C Serum

Bruker naturligvis solfaktor 50 hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Dette hyaluron meso serumet fra Otesaly er helt fantastisk. Jeg får 4-5 dager ut av en 5 ml beholder. Da tar jeg rikelig påføring av ansiktet og halsen, morgen og kveld. 5 ml virker lite, men konsistensen gjør at dette serumet er veldig drøyt. Har gummikork under forseglingen. Huden min elsker det, og det trekker rett inn etter litt klapping på huden. 

Kan også brukes med hudverktøy som dermapen, dermaroller ect.

https://www.naturalbeauty.no/products/otesaly-8-hyaluron-meso-serum-ampulle

Anonymkode: e2e2f...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

C-vitamin og retinol har gjort underverker for huden min (og solfaktor 50👌🏼). Alt fra Obagi💙💙

Anonymkode: ecacc...adf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/29/2023 at 12:23 AM, AnonymBruker said:

Min greske svigermor sverger til olivenolje som hun smører huden sin med en times tid før hun legger seg, samt å drikke litervis med vann hver dag. Hun er nærmest rynkefri og 76 år gammel.

PIC OR IT DIDN'T HAPPEN ASS. Tviler 100% på dette. 

Anonymkode: 4c9b6...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 0.23):

Og sikkert unngått sola/brukt faktor/hatt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retinol serum med høy prosent retinol funker for meg. Liyalan har 2,5 % retinol. Bruker nesten hver kveld.

Ellers sverger jeg til Vitamin C serum på dagen. Gir fin glød og boost. Liker serumet fra Neutriherbs.

https://www.naturalbeauty.no/products/liyalan-retinol-serum-hoy-prosent

https://www.naturalbeauty.no/products/liyalan-va-retinol-serum-hoy-prosent-ansiktsserum

https://www.naturalbeauty.no/products/neutriherbs-vitamin-c-serum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja!Brukte en hel masse da jeg var 38.Nå er jeg 23 igjen så det virker.

Anonymkode: a9f5d...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...