Gå til innhold

Langt eller kort hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes du det er penest med langt eller kort hår?

Anonymkode: 9e0b0...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det som ser sunnest ut. Langt pistrete hår er ikke fint 

Anonymkode: 547d3...33a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å svare på uten å se ansiktet. 

Generelt sett synes jeg nok at langt hår er penest til damer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her på KG er det opplest og vedtatt at kort hår på kvinner er stygt og kjerring. 

Anonymkode: 78e22...5d7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke noe er "det peneste", kommer an på ansiktsfasong, hvor godt de tar vare på håret etc. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Langt hår, men ikke av typen helt ned til rumpa😅

Anonymkode: 4ffc4...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langt hår som ser sunt ut 😀

Anonymkode: 70c35...b08

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig kjipt og traust at det er blitt så smale rammer for hår og frisyrer. Kvinner skal ha langt hår, dermed basta. Det blir litt sånn; kvinner skal gå med kjole, kvinner skal jobbe i omsorgsyrker... Jeg ser mange kvinner med langt hår som jeg synes er fine og jeg ser mange kvinner med kort hår som kler det og ser nydelig ut. Jeg er ikke av den oppfatning at alle kvinner ser best ut med langt hår. Og jeg er også av den oppfatning at det ofte blir litt kjedelig og koneaktig. Og det er litt trist at vi som samfunn har bevegde oss inn i en tid med smalere rammer for hårlengde på kvinner, jeg har skrevet det før og jeg sier det igjen: for meg så er denne tvangstanken at kvinner skal ha langt hår litt sekt aktig som mormonerene med sine lange kjoler og langt hår. Jeg synes mange kvinner får frem ansiktet mer frem med kort hår, er selvsagt ikke alle som kler kort hår og derfor er jeg fan av individuelle lengder og frisyrer som med klær og snitt: ikke alle kler alt. Men mange kommer mer frem med kort hår og kler det best 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er veldig kjipt og traust at det er blitt så smale rammer for hår og frisyrer. Kvinner skal ha langt hår, dermed basta. Det blir litt sånn; kvinner skal gå med kjole, kvinner skal jobbe i omsorgsyrker... Jeg ser mange kvinner med langt hår som jeg synes er fine og jeg ser mange kvinner med kort hår som kler det og ser nydelig ut. Jeg er ikke av den oppfatning at alle kvinner ser best ut med langt hår. Og jeg er også av den oppfatning at det ofte blir litt kjedelig og koneaktig. Og det er litt trist at vi som samfunn har bevegde oss inn i en tid med smalere rammer for hårlengde på kvinner, jeg har skrevet det før og jeg sier det igjen: for meg så er denne tvangstanken at kvinner skal ha langt hår litt sekt aktig som mormonerene med sine lange kjoler og langt hår. Jeg synes mange kvinner får frem ansiktet mer frem med kort hår, er selvsagt ikke alle som kler kort hår og derfor er jeg fan av individuelle lengder og frisyrer som med klær og snitt: ikke alle kler alt. Men mange kommer mer frem med kort hår og kler det best 

Flott skrive. Det er mange som er nydelege med kort hår!

Anonymkode: c2ac9...546

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på personen.

Jeg syns noen er veldig fine med kort hår,mens andre er lekte med langt.

Selv liker jeg best å ha det langt, jeg kler det best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Langt hår er flott og feminint. Jeg har hatt langt tykt og glansfullt hår i alle år, men etter at jeg fikk baby mistet jeg ekstreme mengder hår. Langt pistrete hår er ikke særlig pent, så da var det rett til frisøren altså. Kort hår kler meg mye bedre nå. Med kort mener jeg rett over skuldrene. 

Anonymkode: b9c6e...319

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ut som ett troll med kort hår, så på meg er det nok helt klart finest med langt hår. 
Andre kan se alt for tynn og dratt ut i ansiktet med langt hår, og se helt smashing ut med kort hår. 

Det som er avgjørende er å ha hår som man tar vare på. 
Jeg bruker tid hver dag på å tilføre fuktighet til mitt hår, og det er helt nødvendig for at det skal se sunt og friskt ut.  
Venninne har kort hår, og bruker svært lite tid på håret i hverdagen, men må klippe ofte for å holde frisyren. 

Men det er litt som med skjegg på menn også. Noen kler det, andre kler det ikke. Og man må være villig til å bruke nødvendig tid på vedlikehold. 

Anonymkode: a9dac...c37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, skreppamedleppa said:

Som mormon ville jeg bare si at her er det null krav om langt hår og lang kjole. Litt mer nøkterne i klesveien er vi kanskje, men jeg vil si at godt over halvparten av damene i menigheten. In har kort hår :) 

Anonymkode: a8989...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som mormon ville jeg bare si at her er det null krav om langt hår og lang kjole. Litt mer nøkterne i klesveien er vi kanskje, men jeg vil si at godt over halvparten av damene i menigheten. In har kort hår :)

Anonymkode: a8989...20c

Og jeg har  en venninne som gjekk ut av mormonerene for en del år siden. Hun har vist meg en del  bilder fra den tiden og det var veldig mange lange kjoler og langt hår, for meg assosierer jeg det til dette samt andre biler jeg har sett. Godt mulig det ikke er slik innenfor alle grupperinger men igjen av det jeg har sett så er det slik😊  Uten at jeg har vært innad i miljøet selv så godt mulig du har rett men igjen av alt det jeg har sett så er det de to tingene som er veldig karakteristiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Langt som i skulderlangt. Langt nedover ryggen blir ofte formløst, "hengete" og huldrete. Sjelden kledelig.

Anonymkode: d7f57...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viss du har et fint ansikt: kort hår. Viss du har et mindre pent ansikt: langt hår

Anonymkode: 2b996...bbc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det du trivs best med selv vil jeg si. Jeg har kort hår fordi jeg er ekstremt ukomfortabel med langt hår. Så tror jeg er finere når jeg ser blid ut med kort hår, enn når jeg ser sur ut med langt hår.

Anonymkode: dd917...c9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Viss du har et fint ansikt: kort hår. Viss du har et mindre pent ansikt: langt hår

Anonymkode: 2b996...bbc

Det samme tenker eg. Dei som har eit veldig vakkert ansikt er ofte nydelege med kort hår! 

Anonymkode: 1afac...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...