AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #1 Del Skrevet 14. juni 2023 Min søster skal gifte seg. Det er snakk om to-tre dagers reise dit og 50 tusen rett etter sommerferien. Hun er kjempesur for at jeg ikke forlater mann og barn for å reise nedover. Er jeg helt idiot som ikke ønsker å gjør det? Skulle selvfølgelig veldig gjerne tenkt meg å vært der, men det er er lang vei og tidkrevende når du har skolebarn og familie. Anonymkode: 68b19...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #2 Del Skrevet 14. juni 2023 Nei, 50 000 blir for drøyt selv for en søster. Mange har selvsagt råd og ville dratt, mange bruker så mye selv på en vanlig ferie. Men det er for mye å forvente og forlange at noen skal legge ut. Anonymkode: e29cf...88d 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #3 Del Skrevet 14. juni 2023 Du må vel ha visst om dette en god stund hvis det er rett etter sommerferien? Dette kunne du ha planlagt. Anonymkode: 1ccf5...dfc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #4 Del Skrevet 14. juni 2023 «Jeg er utrolig glad på deres vegne, men vi har rett og slett ikke mulighet til å prioritere en uke (++) tur for meg nå, hverken mtp på tid eller penger». De har sikkert sine grunner til å gifte seg i «langtvekkistan», men du har også dine grunner til å si nei Anonymkode: a8076...29a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må vel ha visst om dette en god stund hvis det er rett etter sommerferien? Dette kunne du ha planlagt. Anonymkode: 1ccf5...dfc jeg fikk vite det i mars. Vi hadde planlagt og betalt flere depositum på årets ferie da. Men akkurat det er kanskje ikke det værste. Det er at om vi skulle dratt alle sammen så hadde det blitt enda dyrere i tillegg til at hadde måtte tatt ut ekstr ferie da bryllupet er i starten av oktober. Anonymkode: 68b19...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #6 Del Skrevet 14. juni 2023 Jeg hadde ikke betalt 50k for å delta i et bryllup med mindre jeg var veldig rik. Anonymkode: e7fb6...522 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #7 Del Skrevet 14. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du må vel ha visst om dette en god stund hvis det er rett etter sommerferien? Dette kunne du ha planlagt. Anonymkode: 1ccf5...dfc Nei, vet du hva, ikke alle kan planlegge for en todagerstur til 50 000, selv hvis de starter sparingen ved konfirmasjonsalder. Anonymkode: e29cf...88d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 14. juni 2023 #8 Del Skrevet 14. juni 2023 Femti tusen er ikke småpenger, din søster er urimelig og lite forståelsesfull. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #9 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, vet du hva, ikke alle kan planlegge for en todagerstur til 50 000, selv hvis de starter sparingen ved konfirmasjonsalder. Anonymkode: e29cf...88d det tar minimum to dager å reise dit. en vei. over 26 timer flytimer tilsammen Anonymkode: 68b19...838 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #10 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må vel ha visst om dette en god stund hvis det er rett etter sommerferien? Dette kunne du ha planlagt. Anonymkode: 1ccf5...dfc Det er vel de færreste som synes det er greit å bli pålagt en utgift på 50 000 pga et et bryllup? Jeg undres over at folk i det hele tatt har magemål til å forvente noe sånt når de planlegger å gifte seg. Det er regelrett uhøflig og langt over det som er rimelig Anonymkode: 55541...259 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #11 Del Skrevet 14. juni 2023 Hvordan/hva koster 50000,-? Til og med når vi har feriert i USA på 5 stjerners hoteller i 10 dager, og fløyet business begge veier i høysesong, har det "kun" kostet 50000,- per hode. Anonymkode: e548c...26d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #12 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan/hva koster 50000,-? Til og med når vi har feriert i USA på 5 stjerners hoteller i 10 dager, og fløyet business begge veier i høysesong, har det "kun" kostet 50000,- per hode. Anonymkode: e548c...26d det er jo umulig i dag iallefall Anonymkode: 68b19...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 14. juni 2023 #13 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan/hva koster 50000,-? Til og med når vi har feriert i USA på 5 stjerners hoteller i 10 dager, og fløyet business begge veier i høysesong, har det "kun" kostet 50000,- per hode. Anonymkode: e548c...26d søk flybilletter til australia f. eks. pluss en uke på hotell tipper det er dit eller lengre hun skal mtp. flytimer 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 14. juni 2023 #14 Del Skrevet 14. juni 2023 Nei, du er ikke helt idiot. Søsteren din er det med å forvente at folk skal punge ut 50 000,- hver for hennes bryllup. Jeg hadde takket nei til invitasjonen. De kan heller gifte seg i nærheten, for så dra på romantisk bryllupstur alene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #15 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min søster skal gifte seg. Det er snakk om to-tre dagers reise dit og 50 tusen rett etter sommerferien. Hun er kjempesur for at jeg ikke forlater mann og barn for å reise nedover. Er jeg helt idiot som ikke ønsker å gjør det? Skulle selvfølgelig veldig gjerne tenkt meg å vært der, men det er er lang vei og tidkrevende når du har skolebarn og familie. Anonymkode: 68b19...838 Nei, det skulle de tenkt over på forhånd. Mine ville ikke feire rund dag med meg på restaurant fordi det ble for dyrt. Da tenker jeg 50.000 er innafor å si nei til. Anonymkode: 647f4...b1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 14. juni 2023 #16 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan/hva koster 50000,-? Til og med når vi har feriert i USA på 5 stjerners hoteller i 10 dager, og fløyet business begge veier i høysesong, har det "kun" kostet 50000,- per hode. Anonymkode: e548c...26d Det spørs hvor du reiser ut ifra. Det koster jo fort 10 000,- bare fra Finnmark til Oslo i høysesongen... 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #17 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): jeg fikk vite det i mars. Vi hadde planlagt og betalt flere depositum på årets ferie da. Men akkurat det er kanskje ikke det værste. Det er at om vi skulle dratt alle sammen så hadde det blitt enda dyrere i tillegg til at hadde måtte tatt ut ekstr ferie da bryllupet er i starten av oktober. Anonymkode: 68b19...838 Så hun har ikke engang tenkt såpass på sine gjester at de kunne ha mulighet til å gjøre turen til del av ferien engang? Da får hun skylde seg selv. Mars er fryktelig kort varsel for et bryllup på andre siden av jorda. Anonymkode: 13c1c...eee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #18 Del Skrevet 14. juni 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: jeg fikk vite det i mars. Vi hadde planlagt og betalt flere depositum på årets ferie da. Men akkurat det er kanskje ikke det værste. Det er at om vi skulle dratt alle sammen så hadde det blitt enda dyrere i tillegg til at hadde måtte tatt ut ekstr ferie da bryllupet er i starten av oktober. Anonymkode: 68b19...838 Så hun har valgt høstferien også? Bare for å gjøre det ekstra dyrt å fly Anonymkode: 0e633...eb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #19 Del Skrevet 14. juni 2023 Jeg har takket nei til bryllup i både India og Mexico. Er uenig i en tankegang mange jeg ofte hører om at det er "irriterende/egoistisk" at folk inviterer til bryllup langt unna - jeg bare takker nei og lar brudeparet få lage sin egen bryllupsdag slik de ønsker selv, si heller nei enn å reis og vær bitter over tapte penger 😊 men urimelig av din søster å ikke ha forståelse for dette. Kan du foreslå om det er mulig å ha et lite familiebesøk/kaffebesøk for å markere det etterpå i Norge? Anonymkode: 2a61c...ef7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #20 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så hun har ikke engang tenkt såpass på sine gjester at de kunne ha mulighet til å gjøre turen til del av ferien engang? Da får hun skylde seg selv. Mars er fryktelig kort varsel for et bryllup på andre siden av jorda. Anonymkode: 13c1c...eee hun bor der, og har forskjellige ferie fra oss, men jo. lite gjennomtenkt Anonymkode: 68b19...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå