Gå til innhold

Test av nødvarsel og biltrafikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
16 minutter siden, Reign said:

Du kan overstyre det: sett på flymodus, eller skru av enheten.

Da forsvinner jo mesteparten av vitsen med å ha en mobil. 

Anonymkode: e2e98...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå kan du kutte ut dette tullet ditt! Det gagner ingen å holde på slik!

Anonymkode: 0b418...3ac

Hva er det jeg skal kutte ut? Jeg forteller jo fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da forsvinner jo mesteparten av vitsen med å ha en mobil. 

Vel, hvis du uansett har den på lydløs, og ikke ønsker å bli kontaktet, hvorfor har du da mobil? Da kan du jo bare ha den på flymodus, og skru det av når du vil se på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2023 den 8.28):

Du kan skru det av ved å søke på "Trådløse nødvarsler" på telefonen din (android), iPhone og annet vet jeg ikke. Der inne kan du sku av og på, Til og med få den til å lese nødvarselet høyt,

Anonymkode: 11a2d...1a8

Dette visste jeg ikke når alarmen gikk, og det forklarer hvorfor mitt varsel kun kom opp, men ikke ringte ettersom jeg hadde på "ikke forstyrr" på telefonen. Så nå er det huket av at varselet kan overstyre den innstillingen. Det med ulike innstillinger gjelder nok mange av de som ikke har fått varsel også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Reign skrev (1 time siden):

Hva er det jeg skal kutte ut? Jeg forteller jo fakta.

Nei, det er bare tull i dine innlegg nå hvor du svarer andre direkte spydig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Reign said:

Vel, hvis du uansett har den på lydløs, og ikke ønsker å bli kontaktet, hvorfor har du da mobil? Da kan du jo bare ha den på flymodus, og skru det av når du vil se på den.

Jeg ønsker å bli kontaktet, men ikke med lyd. Jeg er svært ofte i situasjoner der jeg ikke kan ha på lyd, og hvis noen skal kunne overstyre dette må jeg i praksis ha på flymodus omtrent hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lykkedykker skrev (På 14.6.2023 den 7.58):

Og akkurat når pensjonistene/uføre/fri fra jobb folka skal på kjøpesenter. Så ja, kan jo bli et utfall av det. 

Slapp av her virket ikke nødvarselet på telefonene våre. Her var jeg redd det ville begynne å ule på legekontoret. Heldigvis var vi ferdig innen den tid.

Anonymkode: ceb1c...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.6.2023 den 8.24):

Luftvernsirener finnes ikke alle steder. Det er faktisk mange steder i Norge som ikke har det. 
Få huet ut av egen ræv. 

Anonymkode: 497a5...e0d

Vi har, men det er 20min med bil der den er, så hører den selvsagt ikke her. Så jeg er glad for varsling på tlf

Anonymkode: 874da...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er bare tull i dine innlegg nå hvor du svarer andre direkte spydig!

Hva er tull med faktaene jeg skriver?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker å bli kontaktet, men ikke med lyd. Jeg er svært ofte i situasjoner der jeg ikke kan ha på lyd, og hvis noen skal kunne overstyre dette må jeg i praksis ha på flymodus omtrent hele tiden. 

Du tenker at det er viktig å ikke ha på lyd i situasjonen du er når det er en nødssituasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Reign said:

Hva er tull med faktaene jeg skriver?

Du tenker at det er viktig å ikke ha på lyd i situasjonen du er når det er en nødssituasjon?

Nødsituasjoner vi trenger å varsles om har det ikke vært siden krigen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men slik den geopolitiske situasjonen er i verden nå er det ikke utenkelig at vi trenger å bli varslet. Sannsynligvis ikke, men behovet kan oppstå, og da må jo muligheten for varsling være der. Hvis din spådom om at et slikt behov aldri oppstår trår til er det jo ikke noe problem for deg da. 

Hvis et atomutslipp skulle skje og du har 4 timer på deg (om jeg husker rett) til å innta jodix og helst hente barna i barnehagen også, ville ikke du satt pris på å få vite dette før de 4 timene var gått? Eller mener du at vi andre ikke skal varsles fordi du synes det er upraktisk å få varsel i ekstreme situasjoner? 

Altså, hvis behovet aldri oppstår så er det jo ikke et problem for deg, og hvis behovet oppstår er nok de aller fleste glade for et varsel. Jeg ser ikke problemet??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Albbas said:

Hvis et atomutslipp skulle skje og du har 4 timer på deg (om jeg husker rett) til å innta jodix og helst hente barna i barnehagen også, ville ikke du satt pris på å få vite dette før de 4 timene var gått? Eller mener du at vi andre ikke skal varsles fordi du synes det er upraktisk å få varsel i ekstreme situasjoner? 

Altså, hvis behovet aldri oppstår så er det jo ikke et problem for deg, og hvis behovet oppstår er nok de aller fleste glade for et varsel. Jeg ser ikke problemet??? 

Man hadde nok fått greie på det så lenge internett er oppe. Hele befolkningen hadde ikke fått tak i jod på 4 timer uansett. Hvor sier jeg at ikke andre kan få varsel hvis de ønsker det? Det eneste jeg forventer er at når jeg har testvarsler og nødvarsler skrudd av og mobilen på lydløs, skal dette respekteres. Jeg forventer også at telefonprodusentene klarer å fikse dette, det er jo en bug når det går an å overstyre innstillinger utenfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uhm, jeg husker da vitterlig at en bygning ble bombet i Oslo den 22. juli 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, Reign said:

Uhm, jeg husker da vitterlig at en bygning ble bombet i Oslo den 22. juli 2011.

Det er ingen grunn til å sette igang flyalarmen, og den gikk heller ikke. Folk fikk beskjed (via internett og tv) om å holde seg unna sentrum. Man ble også bedt om å bruke mobilen minst mulig for å ikke overlaste systemet. Hadde de holdt på med å overstyre stillemodus på mobilen denne dagen, kunne det kostet liv senere på ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud,slapp av litt! Forhåpentligvis trenger vi aldri å få varsel på telefonene våre,det er jo ikke sånn at det kommer til å vibrere og ringe daglig! I en ytterst sjelden NØDSITUASJON,vil jeg tro at det er viktigere ting å tenke på enn at lyden forstyrrer noen,eller at det overstyrer lydløs modus på telefonen din..... 

Anonymkode: 2577c...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...