Gå til innhold

God pleie og forebygging av rynker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en jungel av merker der ute, og vanskelig å vite om man velger rett. Jeg har aldri vært flink til dette med hudpleie, men prøver å gjøre en innsats nå. 

Har brukt Dermalogica Age Smart Dynamic Skin Recovery SP50 på dagtid https://www.blivakker.no/product/4156?utm_campaign=pmax_all_products&gclid=CjwKCAjwp6CkBhB_EiwAlQVyxRAkKkQHs0pPuy9RKt9of2WNoJVCsGLjl-oSsgOTK7s2OGQ-1iDuqRoCCOMQAvD_BwE

Har nå kjøpt Elizabeth Arden Retinol Ceramide Capsules Line Erasing Night Serum til å bruke om natten https://www.blivakker.no/product/3123563/elizabeth-arden-retinol-ceramide-capsules-line-erasing-night-serum-60pcs

og vurderer å kjøpe SkinCeuticals C E Ferulic https://lyko.com/no/skinceuticals/skinceuticalsc-e-ferulic-30ml?utm_source=prisguiden&utm_campaign=prisguiden&utm_medium=cpc

Så da er tanken å kanskje bytte ut Dermalogica med Elizabeth Arden og bruke den som nattkrem, og SkinCeuticals under fuktighetskrem og solkrem på dagtid. og/eller fortsette med Dermalogica oppå SkinCeuticals om det ikke blir for mye. 

Noen som har peiling? Alle tips og råd mottas med mange takk :) 

Anonymkode: 27cfc...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er din alder da? 🙂

Anonymkode: d7304...1a5

Er en kvinne på 48 :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå sol er mitt beste tips. Det meste av kosmetiske produkter har ingen virkning. Om de hadde virkning, hadde vi ikke hatt 70-åringer med rynker.

Anonymkode: 9782f...0e4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Solkrem og fukt er vel viktigst. Vitamin c serum og retinol skal visst hjelpe. Hilsen k45😊

Anonymkode: fe966...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unngå sol er mitt beste tips. Det meste av kosmetiske produkter har ingen virkning. Om de hadde virkning, hadde vi ikke hatt 70-åringer med rynker.

Det er bare tull. Jeg er selv 32 og fin og glatt hud. Dette fordi jeg steller huden med god rens, dag og nattkrem. Viktig å skrubbe huden og et par ganger i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er selv veldig fornøyd med kalahari sin phyto rich moisturizer. Gir godt med fukt og klør ikke. Og til nattkrem bruker jeg lancome 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er bare tull. Jeg er selv 32 og fin og glatt hud. Dette fordi jeg steller huden med god rens, dag og nattkrem. Viktig å skrubbe huden og et par ganger i uka. 

Jeg begynte å få rynker 41-42 år.

Altså ifjor..

Og dette har nok mye med å gjøre at jeg har gått ned 60 kg på under 1 år.(og alderen min,selvsagt. Når det kommer til gener,bør jeg ikke ha rynker. Men siden jeg både røyker og drikker alkohol,får jeg selvfølgelig linjer.)

Du er jo fortsatt veldig ung,så du bør jo ha glatt og fin hud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det har jeg og, er over 40 og bruker kun en billig nattkrem. Merker stor forskjell når jeg røyker i perioder. Det meste av kremer er tull. Min farmor brukte forøvrig aldri noe annet enn en krem og en rens. that's it. Så smashing ut helt til hun døde som 92åring. 

Anonymkode: 69eaf...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er dere så redde for rynker?

Anonymkode: 5733f...6cb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor er dere så redde for rynker?

Anonymkode: 5733f...6cb

Fordi en vakker dag spretter det maur og kakerlakker ut derfra 👀☠️🥶

Anonymkode: e3676...1ea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem, god rens, hyaluronic acid, c-vitamin og Retinol. Bruker dette selv for å forebygge. SkinCeuticals er et veldig bra merke, forresten. CervaVe er god til både rens og dagkrem synes jeg. SkinCeuticals C E Ferulic er veldig bra, bruker den selv, og det finnes flere gode Retinol merker.

Jeg er ikke redd for å få rynker, men liker å ta vare på huden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker Vossabie sine produkter. Helt supre på all hud. 

Anonymkode: 1ef36...322

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 17.37):

Du har glatt hud fordi du er 32. Jeg har og glatt hud, er 54. Gjør lite av det du gjør. Hater sol, så holder meg unna den. Ellers bruker jeg natt og dagkrem med faktor. Vasker ansiktet med vaskeklut og vann. Selvsagt spiller også gener inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flusa skrev (På 13.6.2023 den 18.10):

Jeg begynte å få rynker 41-42 år.

Altså ifjor..

Og dette har nok mye med å gjøre at jeg har gått ned 60 kg på under 1 år.(og alderen min,selvsagt. Når det kommer til gener,bør jeg ikke ha rynker. Men siden jeg både røyker og drikker alkohol,får jeg selvfølgelig linjer.)

Du er jo fortsatt veldig ung,så du bør jo ha glatt og fin hud.

Er mange på 32 som ikke ser unge ut pga livsstilen de lever 🙄🙄.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har glatt hud fordi du er 32. Jeg har og glatt hud, er 54. Gjør lite av det du gjør. Hater sol, så holder meg unna den. Ellers bruker jeg natt og dagkrem med faktor. Vasker ansiktet med vaskeklut og vann. Selvsagt spiller også gener inn.

Er mange på 32 som ikke ser bra ut eller har bra hud. Har med livsstil å gjøre 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 17.29):

Det er en jungel av merker der ute, og vanskelig å vite om man velger rett. Jeg har aldri vært flink til dette med hudpleie, men prøver å gjøre en innsats nå. 

Har brukt Dermalogica Age Smart Dynamic Skin Recovery SP50 på dagtid https://www.blivakker.no/product/4156?utm_campaign=pmax_all_products&gclid=CjwKCAjwp6CkBhB_EiwAlQVyxRAkKkQHs0pPuy9RKt9of2WNoJVCsGLjl-oSsgOTK7s2OGQ-1iDuqRoCCOMQAvD_BwE

Har nå kjøpt Elizabeth Arden Retinol Ceramide Capsules Line Erasing Night Serum til å bruke om natten https://www.blivakker.no/product/3123563/elizabeth-arden-retinol-ceramide-capsules-line-erasing-night-serum-60pcs

og vurderer å kjøpe SkinCeuticals C E Ferulic https://lyko.com/no/skinceuticals/skinceuticalsc-e-ferulic-30ml?utm_source=prisguiden&utm_campaign=prisguiden&utm_medium=cpc

Så da er tanken å kanskje bytte ut Dermalogica med Elizabeth Arden og bruke den som nattkrem, og SkinCeuticals under fuktighetskrem og solkrem på dagtid. og/eller fortsette med Dermalogica oppå SkinCeuticals om det ikke blir for mye. 

Noen som har peiling? Alle tips og råd mottas med mange takk :) 

Det er ingen ting i veien for å bruke Dermalogica- kremen sammen med serumet fra Skinceuticals. Nå er jo dette en dagkrem med solfaktor, så jeg er litt usikker på hva du mener når du skriver at du skal bruke SkinCeuticals under fuktighetskrem og solkrem på dagtid? Kremen fra Dermalogica egner seg forøvrig ikke til bruk om natten, ettersom den inneholder solfilter som helst ikke bør være på huden over natten. Vær derfor nøye med å rense huden om kvelden.

Kapslene fra Elizabeth Arden er fine dersom du er "nybegynner" på retinol, da de har en forholdsvis lav konsentrasjon, men det er likevel viktig at du tilvenner huden gradvis og starter med et par kvelder i uken. 

Vær også oppmerksom på at du begynner gradvis med serumet fra Skinceuticals, for dette er et temmelig kraftig produkt. Følg instruksjonene nøye, og bruk det helst de dagene du ikke har brukt retinol om natten, til å begynne med. Alle såkalte aktive ingredienser er potensielt hudirriterende, så det er viktig at huden får venne seg gradvis til dem. 

Bruk av både retinol og C-vitamin kan gjøre at huden trenger ekstra fukt, og det er viktig å være nøye med solbeskyttelse, da retinol også gjør huden mer solsensitiv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Roci siden du er her, og jeg har forstått at du kan mye om hudpleie: hva tenker du om denne? Jeg har hatt en del kviser i det siste, i tillegg til at jeg selvsagt ikke vil bli rynker før tiden, denne virker som rene Columbi-egget, men har den nok virksomme stoffer? Jeg har nettopp begynt å bruke den, så jeg må sikkert være litt tålmodig... 😉

https://www.dermalogica.no/products/retinol-clearing-oil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (26 minutter siden):

@Roci siden du er her, og jeg har forstått at du kan mye om hudpleie: hva tenker du om denne? Jeg har hatt en del kviser i det siste, i tillegg til at jeg selvsagt ikke vil bli rynker før tiden, denne virker som rene Columbi-egget, men har den nok virksomme stoffer? Jeg har nettopp begynt å bruke den, så jeg må sikkert være litt tålmodig... 😉

https://www.dermalogica.no/products/retinol-clearing-oil

Ingrediensmessig ser den stort sett grei ut, selv om den faktisk inneholder et par ingredienser som er komedone, dvs. at de kan tette porene. Disse er imidlertid langt ned på ingredienslista, og det at en ingrediens i et produkt er komedon, betyr ikke at produktet i sin helhet er det. Konsentrasjon av retinoider er ganske lav, og produktet bruker en type retinoid kalt retinyl propionate, som skal være mer skånsomt, men nesten like effektivt som retinol. 

Det kan ofte ta litt tid før man merker effekt av retinoider, spesielt i lave konsentrasjoner. Produktet inneholder imidlertid også salicylsyre, som har en gunstig effekt på kviser og uren hud, så der burde du merke bedring i løpet av noen uker.

Ellers har det også betydning hvilke andre produkter du bruker, og hva du tror kan være årsaken til at kvisene har oppstått, dersom du ikke har vært plaget med det før. Kan det skyldes en reaksjon på nye produkter, hormoner/prevensjonsmidler eller andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...