Gå til innhold

Spesial pedagog med fordommer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg er spesial pedagog. Hun har et syn på ting som jeg stusser veldig på, som faktisk irriterer meg. 
Hun er relativ ung, har barn og de er skoleflinke, og dine prinsesser. Aldri hatt utfordringer med de.

det hun reagerer på er at foreldre som har barn med diagnoser får grunn og hjelpestønad. Har sterke meninger om at de må følge opp egne barn uten å få penger av staten osv. 

Synes dette er helt hårreisende, da hun i hennes posisjon og rolle burde ha forståelse for de foreldrene som har barn med store utfordringer. De har krav på stønader, om hun vil eller synes det ene eller det andre. Dette er jo lovbestemt for Stortinget, og hun har ikke i nærheten mulighet til å sette seg inn i hvor mye jobb disse foreldrene har døgnet rundt. Selv om hun har prisessebarn som er null stress med, forventer jeg at hun som spesial pedagog har litt mer innsikt i problematikken. 
måtte bare få det ut 

Anonymkode: 6f5a0...081

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg. 

Anonymkode: eec88...d79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan da vel mene det hun vil på privaten, uten at det har noe med hennes jobb å gjøre.

Anonymkode: d00d1...192

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spesielt 

Anonymkode: 1cbe0...abd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun kan da vel mene det hun vil på privaten, uten at det har noe med hennes jobb å gjøre.

Anonymkode: d00d1...192

Det gjenspeiler seg nok i arbeidslivet også ..

Anonymkode: 1cbe0...abd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke overrasket over slike holdninger. 

Anonymkode: 52dd9...795

• Liker 2
Skrevet

Det er en del spesielle mennesker blant spesialpedagogene. Ikke overrasket for å si det sånn. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En kollega av meg er spesial pedagog. Hun har et syn på ting som jeg stusser veldig på, som faktisk irriterer meg. 
Hun er relativ ung, har barn og de er skoleflinke, og dine prinsesser. Aldri hatt utfordringer med de.

det hun reagerer på er at foreldre som har barn med diagnoser får grunn og hjelpestønad. Har sterke meninger om at de må følge opp egne barn uten å få penger av staten osv. 

Synes dette er helt hårreisende, da hun i hennes posisjon og rolle burde ha forståelse for de foreldrene som har barn med store utfordringer. De har krav på stønader, om hun vil eller synes det ene eller det andre. Dette er jo lovbestemt for Stortinget, og hun har ikke i nærheten mulighet til å sette seg inn i hvor mye jobb disse foreldrene har døgnet rundt. Selv om hun har prisessebarn som er null stress med, forventer jeg at hun som spesial pedagog har litt mer innsikt i problematikken. 
måtte bare få det ut 

Anonymkode: 6f5a0...081

Sånne mennesker burde ikke jobbe med det de gjør. Null forståelse og empati for foreldre og barn som har en EKSTREMT krevende hverdag. 

Er som om en skulle jobbe på sosialkontoret og mene at ingen burde få hjelp 🙄

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (17 minutter siden):

Sånne mennesker burde ikke jobbe med det de gjør. Null forståelse og empati for foreldre og barn som har en EKSTREMT krevende hverdag. 

Er som om en skulle jobbe på sosialkontoret og mene at ingen burde få hjelp 🙄

De finnes de. Hun nav-veilederen med 500 000kr i årslønn som gikk til avisa og synes de nav-ansatte burde prioriteres i søknad om nødhjelp foran alle andre. 

Anonymkode: 71217...a38

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ute på en løpetur da jeg observerte en skoleassistent som hadde oppsynet med en gutt ca 10 år i friminuttet. Han skulle til å utforske noe i utkanten da hun plystret, klapset seg på utsiden av låret og sa «på plass» til ham. 😳

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...