AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #21 Skrevet 14. juni 2023 Dette må være noe av det fjerneste jeg har lest. Nekte overnatting fordi far bor i Oslo sentrum! 😂 Det myldrer av barn i Oslo sentrum og det går helt fint, også for ungen din. Jeg håper virkelig far står på sitt her, og bare så det er sagt: dette får du aldri gehør for for fvk eller i retten. Heldigvis! Og ja, jeg er kvinne. Anonymkode: ed74b...b41 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. juni 2023 #22 Skrevet 14. juni 2023 En narkoman stjal sykkelen min i Haugesund. Bodd i Oslo mer enn halve livet og har ikke opplevd noe traumatisk her. Er far en god far? Snill, viser kjærlighet og omtanke til barnet? Er barnet trygg på far? Jeg ville startet med at dere innimellom reiser til Oslo og besøker far og la barnet bli kjent med leiligheten og far. Etter noen ganger med det prøve overnatting mens du bor på hotell i nærheten. Tenker det blir stor stas med pappa i Oslo når han blir eldre.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #23 Skrevet 14. juni 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Dette må være noe av det fjerneste jeg har lest. Nekte overnatting fordi far bor i Oslo sentrum! 😂 Det myldrer av barn i Oslo sentrum og det går helt fint, også for ungen din. Jeg håper virkelig far står på sitt her, og bare så det er sagt: dette får du aldri gehør for for fvk eller i retten. Heldigvis! Og ja, jeg er kvinne. Anonymkode: ed74b...b41 Men det har jeg allerede fått bekreftet fra samtlige instanser. Når far ikke har foreldreansvar eller det foreligger samværsavtale, så kan jeg nekte overnatting. Om han vil ha overnatting, må han ta meg til retten sa de. Man er ikke en far bare fordi man gjør en kvinne gravid vet du. Ts Anonymkode: 39bc6...331
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #24 Skrevet 14. juni 2023 3 hours ago, WhisperingWind said: En narkoman stjal sykkelen min i Haugesund. Bodd i Oslo mer enn halve livet og har ikke opplevd noe traumatisk her. Er far en god far? Snill, viser kjærlighet og omtanke til barnet? Er barnet trygg på far? Jeg ville startet med at dere innimellom reiser til Oslo og besøker far og la barnet bli kjent med leiligheten og far. Etter noen ganger med det prøve overnatting mens du bor på hotell i nærheten. Tenker det blir stor stas med pappa i Oslo når han blir eldre. Nei, barnet er ikke 100 % trygg på far. Barnet snakker sjeldent om far. Barnet sier far er streng og sint. Vi bor 4 timer unna, så blir ikke så ofte. Lavtlønnet alenemor 100 %, og en Oslo tur blir fort 3000 kr. Ts Anonymkode: 39bc6...331
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #25 Skrevet 14. juni 2023 Har du snakket med far om dette? Har han ytret ønske om samvær i Oslo? Kan du ikke snakke om dine bekymringer med han og så kan du høre hva hans tanker om dette er? Du kjenner barnet best, og kan godt være far er fullt klar over dette og vil fortsette å besøke barnet sitt hos dere hvis dere får snakket om problemstillingen, og forhåpentligvis får de et såpass godt forhold med tiden at barnet selv ønsker å besøke pappan sin i Oslo. Anonymkode: 328cb...885
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #26 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, barnet er ikke 100 % trygg på far. Barnet snakker sjeldent om far. Barnet sier far er streng og sint. Vi bor 4 timer unna, så blir ikke så ofte. Lavtlønnet alenemor 100 %, og en Oslo tur blir fort 3000 kr. Ts Anonymkode: 39bc6...331 Du kan jo høre om far vil betale for at dere kommer inn da vet du? Jeg er også kvinne og alenemor, men synes du fremstår urimelig, overbeskyttende og konfliktsøkende. I tillegg er det søkt å mene at far skulle flytte på seg fordi du vil det og fordi du mener at alle barn bør vokse opp på landet. Din mening er ikke fasit. Det er ikke unormalt å bo samme sted i flere tiår. Barnet er fem år. På tide at barnet får etablert en relasjon til far. Anonymkode: 84cca...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #27 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): du fremstår urimelig, overbeskyttende og konfliktsøkende. Enig! Anonymkode: bebf8...a8e
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #28 Skrevet 14. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kan jo høre om far vil betale for at dere kommer inn da vet du? Jeg er også kvinne og alenemor, men synes du fremstår urimelig, overbeskyttende og konfliktsøkende. I tillegg er det søkt å mene at far skulle flytte på seg fordi du vil det og fordi du mener at alle barn bør vokse opp på landet. Din mening er ikke fasit. Det er ikke unormalt å bo samme sted i flere tiår. Barnet er fem år. På tide at barnet får etablert en relasjon til far. Anonymkode: 84cca...f5f Ja, det kan jeg høre om. Jeg sier ikke at han skal flytte på seg fordi jeg vil det, men at jeg hadde trodd at han hadde flyttet til et mer familievennlig område etter at han ble far eller etter så mange år på samme plass. Men krever ikke det. Far får bo hvor han vil for min del. Jeg mener heller ikke alle barn bør bo eller vokse opp på landet. Jeg skriver kun at jeg mener fars bosted ikke er så barnevennlig og trygt for barn. Min familie og venner er enige i dette. Så ønsket jeg å høre andres meninger, spesielt fra de som selv har barn i Oslo. Konfliktssøkende på hvilken grunnlag? Jeg har minimalt kontakt med far etter anbefaling fra FVK. Barnet har en relasjon til far. Ts Anonymkode: 39bc6...331
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #29 Skrevet 14. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Har du snakket med far om dette? Har han ytret ønske om samvær i Oslo? Kan du ikke snakke om dine bekymringer med han og så kan du høre hva hans tanker om dette er? Du kjenner barnet best, og kan godt være far er fullt klar over dette og vil fortsette å besøke barnet sitt hos dere hvis dere får snakket om problemstillingen, og forhåpentligvis får de et såpass godt forhold med tiden at barnet selv ønsker å besøke pappan sin i Oslo. Anonymkode: 328cb...885 Ja og ja, og det har jeg prøvd på. Han går rett i forsvarsposisjon og er utfordrende å kommunisere med. Vi er anbefalt å kommunisere skriftlig, og ofte er vår kommunikasjon kort med ja/nei svar. Å snakke om hvordan man tenker og følelser har ofte skapt konflikter. Ja, jeg venter på at barnet selv skal si dette. Barnet er veldig mammadalt da. Når far er på besøk, så er det mamma mamma hele tiden. H*n vil ikke far skal gjøre noe og gråter etter meg. Dette forstår jeg siden det kun har vært meg og h*n fødsel. Far velger jo selv hvor mye han vil komme på samvær. Det er veldig varierende. Ts Anonymkode: 39bc6...331 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #30 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det har jeg allerede fått bekreftet fra samtlige instanser. Når far ikke har foreldreansvar eller det foreligger samværsavtale, så kan jeg nekte overnatting. Om han vil ha overnatting, må han ta meg til retten sa de. Man er ikke en far bare fordi man gjør en kvinne gravid vet du. Ts Anonymkode: 39bc6...331 Du skrev jo at han har signert på samværsavtale, der overnatting skal begynne når barnet fyller fem. Anonymkode: e0d7d...244
Daria Skrevet 14. juni 2023 #31 Skrevet 14. juni 2023 Du har insistert på en samværsavtale som innebærer null overnatting før ungen fyller fem, har aldri på noe tidspunkt tatt ham med for å besøke far i fars hjem - og så forventer du likevel at far skal flytte av hensyn til barnet, basert på dine fordommer om byen (at du kjenner folk som kjører forbi gir deg ingen innsikt om strøket)? Helt rimelig og logisk... 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå